• Παρασκευή, 22 Μαρτίου
  • 22:35

Καρδιά: Οι πολλές δίαιτες την κουράζουν, υποστηρίζει νέα έρευνα

Πόσες φορές έχετε κάνει δίαιτες στην ζωή σας; Ίσως λίγες… ίσως και αρκετές. Αν ανήκετε στην δεύτερη κατηγορία, θα πρέπει να σας ανησυχήσει μία νέα μελέτη που υποστηρίζει ότι οι πολλές δίαιτες κουράζουν την καρδιά.

Πόσες φορές έχετε κάνει δίαιτες στην ζωή σας; Ίσως λίγες… ίσως και αρκετές. Αν ανήκετε στην δεύτερη κατηγορία, θα πρέπει να σας ανησυχήσει μία νέα μελέτη που υποστηρίζει ότι οι πολλές δίαιτες κουράζουν την καρδιά.

Η νέα μελέτη που παρουσιάσθηκε σε συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρείας Καρδιάς (ΑΗΑ) και πραγματοποιήθηκε στο Χιούστον, του Τέξας, έδειξε πως οι γυναίκες που έχαναν τουλάχιστον 5 κιλά για να τα ξαναπάρουν σε ένα χρόνο και να ξανακάνουν δίαιτα, είχαν περισσότερους παράγοντες κινδύνου για καρδιολογικά προβλήματα. Και όσο περισσότερες φορές στη διάρκεια της ζωής τους είχαν κάνει δίαιτα, τόσο το χειρότερο για την καρδιά τους.

Επίσης, οι αλλεπάλληλες αυξομειώσεις του σωματικού βάρους δεν τις βοηθούσαν τελικά να αδυνατίσουν. Στην πραγματικότητα, είχαν 82% λιγότερες πιθανότητες να έχουν φυσιολογικό βάρος, σε σύγκριση με όσες δεν έκαναν την μία δίαιτα πίσω από την άλλη.

«Οι αλλεπάλληλες δίαιτες είναι πολύ συνηθισμένο φαινόμενο. Τα τρία τέταρτα των γυναικών της μελέτης μας είχαν κάνει δίαιτα και είχαν ξαναπάρει τα περιττά κιλά τουλάχιστον μία φορά στη ζωή τους. Είχαμε όμως και γυναίκες που είχαν κάνει έως 20 φορές δίαιτα, αλλά ξαναπήραν όσα κιλά έχασαν. Η τακτική αυτή συσχετίσθηκε με χειρότερες βαθμολογίες σε διάφορους δείκτες υγείας», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια Brooke Aggarwal, επίκουρη καθηγήτρια Ιατρικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια. Όπως επισημαίνει, κατά κανόνα προσπαθούμε να κάνουμε λίγο καιρό δίαιτα, χάνοντας όσο το δυνατόν περισσότερα κιλά. Όμως το απότομο αδυνάτισμα συνήθως σημαίνει ότι χάνουμε άπαχο μυϊκό ιστό. Όταν, όμως, ξαναπαχαίνουμε, τα κιλά που παίρνουμε συνήθως είναι λίπος. Η λύση; «Να κάνουμε μικρές αλλαγές στη διατροφή μας, τις οποίες θα διατηρήσουμε για πολλούς μήνες και χρόνια. Με αυτό τον τρόπο το σωματικό βάρος θα μειωθεί με αργό ρυθμό, καθώς θα χάνουμε σωματικό λίπος και όχι άπαχο μυϊκό ιστό», απαντά η Dr. Aggarwal.

Στη μελέτη συμμετείχαν 485 γυναίκες, μέσης ηλικίας 37 ετών και οι ερευνητές αξιολόγησαν την καρδιαγγειακή υγεία τους με βάση 7 παράγοντες του τρόπου ζωής. Τους εν λόγω παράγοντες συνιστά η Αμερικανική Εταιρεία Καρδιάς (ΑΗΑ) για καλή καρδιαγγειακή υγεία και είναι:

Η καλή (υγιεινή) διατροφή

Η συστηματική γυμναστική

Η απώλεια βάρους

Η διακοπή του καπνίσματος

Η ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, της χοληστερόλης και του σακχάρου στο αίμα.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Οι γυναίκες που είχαν χάσει και είχαν ξαναπάρει βάρος έστω και μία φορά, είχαν 51% λιγότερες πιθανότητες να πετύχουν μέση βαθμολογία σε αυτούς τους παράγοντες, ενώ είχαν επίσης 67% λιγότερες πιθανότητες να πετύχουν την ιδανική βαθμολογία. Στην πραγματικότητα, όσο περισσότερες φορές αδυνάτισαν και ξαναπάχυναν, τόσο χειρότερη ήταν η βαθμολογία τους στους 7 παράγοντες.

Οι γυναίκες αυτές κατά κανόνα ήταν νεώτερες. Όσο νωρίτερα, όμως, στη ζωή τους είχαν αρχίσει τις δίαιτες, τόσο χειρότερη ήταν η βαθμολογία τους και, έτσι, τόσο μεγαλύτερος ο καρδιαγγειακός κίνδυνος που διέτρεχαν.

Send this to a friend