• Τρίτη, 21 Αυγούστου
  • 08:55

Μαρία Ψωμά: Αυτοί είναι οι 8 λόγοι που δεν χάνουμε το λίπος στην κοιλιά

Υπάρχουν φορές που ενώ κάνουμε δίαιτα και γυμναστική, δεν χάνουμε το λίπος στην κοιλιά. Τι συμβαίνει, λοιπόν;

Η Μαρία Ψωμά είναι και σήμερα μαζί μας, εδώ στο Maria's Diary, για να μας αποκαλύψει τους 8 λόγους που το κοιλιακό λίπος γίνεται τόσο δύσκολο να το χάσουμε, και μας βοηθάει να του πούμε αντίο!

Γράφει η Μαρία Ψωμά

1. Μεγαλώνουμε! Δυστυχώς, μετά τα 30, τόσο στους άντρες αλλά κυρίως στις γυναίκες, ο μεταβολικός ρυθμός μειώνεται κάθε χρόνο. Με αποκορύφωμα στην εμμηνόπαυση, όπου λόγω της μείωσης των οιστρογόνων, το λίπος αποθηκεύεται κυρίως στην κοιλιά. Το ίδιο συμβαίνει και με την μείωση της τεστοστερόνης στους άντρες.

2. Λάθος άσκηση! Κάνετε ώρες αερόβιας άσκησης, ιδρώνετε , αλλά το λίπος στην κοιλιά παραμένει. Το να κάνετε μόνο αερόβια άσκηση δεν βοηθάει πουθενά. Ιδανικά πρέπει να συνδυάσετε μυική ενδυνάμωση. Ο μυικός ιστός έιναι ενεργό μεταβολικό όργανο και «καίει» τις περισσότερες θερμίδες ακόμη και μετά την άσκηση, κατά τη διάρκεια της ημέρας. Επίσης προτιμήστε υψηλής έντασης γυμναστική και για λιγότερο χρόνο, θα κάψετε περισσότερες θερμίδες. Ζητήστε στο γυμναστή σας να σας κάνει διαλειμματική προπόνηση (interval training), με αυξομοιώσεις της έντασης.

3. Τρώτε πολλά επεξεργασμένα τρόφιμα: Το σώμα μας γονιδιακά, είναι κατασκευασμένο να τρώει την τροφή στη φυσική της μορφή. Το κοιλιακό λίπος συνδέεται με φλεγμονές και η ιδανική διατροφή είναι η αντιφλεγμονώδης. Αυτό σημαίνει περιορίστε οτιδήποτε επεξεργασμένο όπως άσπρο ψωμί, κράκερς, τσίπς, ζάχαρη, γλυκά και ροφήματα και αυξήστε τη κατανάλωση ωμών φρούτων και λαχανικών, πλούσια σε αντιοξειδωτικά σε συνδυασμό με αλεύρι ολικής άλεσης και καστανό ρύζι.

4. Τρώτε λάθος λίπος: Το σώμα δεν αντιδρά το ίδιο σε όλες τις μορφές λίπους. Όταν καταναλώνετε πολύ καρεσμένο λίπος από κρέας και γαλακτοκομικά αυτό αποθηκεύεται στην κοιλιά. Αντιθέτως τα μονοακόρεστα λίπη (αβοκάντο, ελαιόλαδο) και τα πολυακόρεστα Ω3 λιπαρά (λιπαρά ψάρια όπως σολομός, καρύδια, λιναρόσπορος) θεωρούνται αντιφλεγμονώση και μειώνουν το σπλαχνικό λίπος.

5. Άγχος: Κάνετε δίαιτα, γυμναστική, αλλά ο δείκτης στην ζυγαριά δεν κουνιέται. Μήπως είστε πολύ αγχωμένοι; Το άγχος συνδέεται με την υπερέκκριση κορτιζόλης η οποία αποθηκεύει λίπος στην κοιλιά. Προσπαθήστε να εκτονωθείτε με κάποιον τρόπο. Η σωστή διατροφή, η άσκηση, οι βιταμίνες, οι φίλοι, η πίστη σε κάτι ανώτερο, η σωστή διαφραγματική αναπνοή και ο ήλιος (βιταμίνη D) είναι μερικοί μόνο από τους τρόπους διαχείρισης του άγχους.

6. Ύπνος: Δεν κοιμάστε ! Αυτό εκλαμβάνεται πάλι ως άγχος με αποτέλεσμα υπερέκκριση κορτιζόλης. Σε μια 16χρονη έρευνα βρέθηκε ότι όσοι κοιμούνται 5 ώρες το βράδυ έχουν 30% αυξημένες πιθανότητες να αυξήσουν το βάρος τους και ειδικά στην κοιλιά. Kοιμηθείτε τουλάχιστον 7 ώρες.

7. Γονιδιακή προδιάθεση: Είστε κατασκευασμένοι γονιδιακά να αποθηκεύετε λίπος στην κοιλιά. Οπότε θα πρέπει όλη σας τη ζωή να προσέχετε.

8. Πολυκυστικές ωοθήκες: Οι γυναίκες με αυτό το σύνδρομο, λόγω αυξημένης ινσουλίνης και τεστοστερόνης έχουν την τάση να αποθηκεύουν κοιλιακό λίπος και χρειάζονται ειδική διατροφή. Επιβάλλεται να γίνουν ειδικές αιματολογικές εξετάσεις και δείκτες, οι οποίοι θα καθορίσουν και το πρόγραμμα διατροφής.

*Για περισσότερα άρθρα της Δρ Μαρία Ψωμά επισκεφθείτε το psoma.gr αλλά και τα επίσημα προφίλ της σε Facebook, twitter, instagram και youtube.