• Σάββατο, 20 Ιουλίου
  • 05:57

Ποια ψάρια είναι τελικά επικίνδυνα για την υγεία μας;

Η κατανάλωση ψαριών έχει μια σειρά από οφέλη για την υγεία μας, καθώς τα ψάρια αποτελούν την καλύτερη πηγή πρωτεϊνών, ενώ η περιεκτικότητά τους σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα έχει αποδειχθεί ότι έχει μεταξύ άλλων αντικαρκινικές ιδιότητες.

Η κατανάλωση ψαριών έχει μια σειρά από οφέλη για την υγεία μας, καθώς τα ψάρια αποτελούν την καλύτερη πηγή πρωτεϊνών, ενώ η περιεκτικότητά τους σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα έχει αποδειχθεί ότι έχει μεταξύ άλλων αντικαρκινικές ιδιότητες.

Υπάρχει όμως και η αρνητική πλευρά στην κατανάλωση τους, καθώς κάποια ψάρια περιέχουν υδράργυρο, ένα μέταλλο που βλάπτει την καρδιά, τα νεφρά και το συκώτι.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Σύμφωνα με τον αμερικανικό οργανισμό ΕΡΑ (Environmental Protection Agency), ο άνθρωπος δεν πρέπει να παίρνει πάνω από 0,1 mg υδραργύρου την ημέρα ανά κιλό σωματικού βάρους

Αν δηλαδή, φάμε μια μερίδα 150 γραμμαρίων πρέπει ν' αφήσει να περάσει τουλάχιστον ένας μήνας πριν καταναλώσει ξανά ψάρια, ενώ ο φρέσκος τόνος που έχει υδράργυρο 0,93 mg ανά γραμμάριο μπορεί να τρώγεται μάξιμουμ δύο φορές το μήνα.

Δεν είναι πάντως όλα τα ψάρια μολυσμένα με ψευδάργυρο: Οι σαρδέλες, όπως και ο σολομός, περιέχουν πολύ λίγο υδράργυρο και συγχρόνως πολλά ωμέγα-3 λιπαρά οξέα!

Όπως διαβάζω, μία ωμή ποσότητα 170 γραμμαρίων από τα παρακάτω ψάρια περιέχουν:

Το ατλαντικό σκουμπρί περιέχει 3,9 γραμμάρια

Η  ρέγκα 2,7 γραμμάρια

Ο άγριος σολομός 2,4 γραμμάρια

Ο τόνος και οι σαρδέλες 1,5 γραμμάρια

Send this to a friend