Αθήνα

31 oC

ελαφρές νεφώσεις

Live Τώρα TheCaller Web TV - Θοδωρής Δουλουμπέκης

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Σταματίνα Τσιμτσιλή: «Τα κορίτσια μου» – Οι διακοπές στην Αμοργό με τις κόρες της (ΕΙΚΟΝΑ)

ΥΓΕΙΑ - ΕΥΕΞΙΑ

«Στρατηγική αναπνοή»: Αντιμετωπίστε τις κρίσεις πανικού με την τακτική που ακολουθεί ο στρατός και η αστυνομία σε επικίνδυνες καταστάσεις

Λόγω ψυχολογικών ή και βιολογικών αιτίων, το σώμα ξαφνικά μπορεί να αντιδρά αλλόκοτα και έντονα και τότε, συμβαίνει η κρίση πανικού...

Δύσπνοια, έντονη εφίδρωση, τρέμουλο, δύσπνοια, αίσθημα τρόμου και ανησυχίας, είναι μερικά από τα συμπτώματα, με τα οποία εκδηλώνονται οι κρίσεις πανικού.

Η κρίση πανικού προκαλείται ξαφνικά και χωρίς κάποια προφανής αιτία, πέραν ορισμένων περιπτώσεων, που εκδηλώνεται σε περιόδους έντονου στρες. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις ασθενών που, η κρίση πανικού είναι κάτι παραπάνω από μία παροδική κατάσταση. Μπορεί να γίνει έμμονη ιδέα, καθώς χάνουν τον έλεγχο του σώματός τους, νομίζουν ότι θα πάθουν έμφραγμα, ότι θα τρελαθούν, ακόμη κι ότι θα πεθάνουν.

Η κρίση πανικού δεν έχει ηλικία, όμως επιλέγει να «χτυπάει» περισσότερο τις γυναίκες έως 40 ετών. Δυστυχώς, λόγω του τρόπου ζωής, της καθημερινότητας και των αντιξοοτήτων, όλο και περισσότεροι άνθρωποι έρχονται αντιμέτωποι με τις κρίσεις πανικού. Κι αν φαντάζει να είναι κάτι απλό και παροδικό, εκείνη τη στιγμή δεν είναι. Πώς μπορεί ο άνθρωπος να σκεφτεί και να αντιδράσει λογικά, όταν εκείνη τη στιγμή κυριαρχεί ο πανικός;

Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι, τα συμπτώματα της κρίσης πανικού μπορεί να απειλήσει όχι μόνο τη ζωή τους, αλλά και τη ζωή των γύρω τους.

Πώς να αντιμετωπίσετε τις κρίσεις πανικού

Κι όμως, υπάρχουν αρκετοί τρόποι αντιμετώπισης των κρίσεων πανικού και, κατά καιρούς, βγαίνουν στην επιφάνεια ακόμη περισσότεροι.

Όπως λένε και οι ειδικοί, το σημαντικότερο για τους ασθενείς εκείνη τη στιγμή, είναι να διατηρήσουν όσο και όπως μπορούν την ψυχραιμία τους και να επικεντρωθούν στις αναπνοές.

Υπάρχει μία συγκεκριμένη τεχνική για την αντιμετώπιση των κρίσεων πανικού, η «στρατηγική αναπνοή» (tactical ή combat breathing). Θεωρείται από τις πιο αποτελεσματικές και για αυτό, χρησιμοποιείται από το στρατό, την αστυνομία και τους αθλητές, δηλαδή, σε περιπτώσεις πίεσης και στρες. Η «στρατηγική αναπνοή» βοηθά το άτομο να επανέλθει στην πραγματικότητα, να αποβάλει όσο το δυνατόν περισσότερο το άγχος, να ελέγχει το σώμα και τις κινήσεις του, όπως απαιτείται φυσικά, σε επικίνδυνες και κρίσιμες αποστολές.

Τα βήματα για την παραπάνω τεχνική είναι τα εξής:

  • Πάρτε μία βαθιά ανάσα από τη μύτη και μετρήστε μέχρι το τέσσερα
  • Κρατήστε την αναπνοή σας, μετρώντας μέχρι το τέσσερα
  • Εκπνέετε αργά από το στόμα, μετρώντας ξανά μέχρι το τέσσερα
  • Κρατήστε την αναπνοή σας, μετρώντας και πάλι μέχρι το τέσσερα
  • Συνεχίστε τα ίδια βήματα με την ίδια σειρά, τουλάχιστον για 3 έως 5 φορές, μέχρι να αισθανθείτε καλύτερα.

Η «στρατηγική αναπνοή» βοηθάει την αναπνοή να επανέλθει στα φυσιολογικά της επίπεδα. Κι αυτό, διότι σταματάνε οι γρήγορες αναπνοές, η πίεση του αίματος μειώνεται, οι καρδιακοί παλμοί πέφτουν και το σώμα αρχίζει να χαλαρώνει. Το μυαλό είναι επικεντρωμένο στις αναπνοές και το άτομο μπορεί να ανακτήσει τον έλεγχο των σκέψεών του.

Σε ακόμη πιο δύσκολες περιπτώσεις, οι ασθενείς μπορούν να απευθυνθούν σε ψυχοθεραπευτή και, αν κριθεί απαραίτητο, να τους χορηγηθεί φαρμακευτική αγωγή.