• Κυριακή, 15 Δεκεμβρίου
  • 10:26

Τόνος σε νερό ή σε λάδι: Ποιος είναι πιο υγιεινός και πόσες θερμίδες έχει

Ο τόνος είναι μία από τις υγιεινές επιλογές που μπορεί να επιλέξει κάποιος που ακολουθεί ισορροπημένη διατροφή, καθώς είναι πλούσιος σε πρωτεΐνες και δεν περιέχει πολλές θερμίδες.

Ο τόνος είναι μία από τις υγιεινές επιλογές που μπορεί να επιλέξει κάποιος που ακολουθεί ισορροπημένη διατροφή, καθώς είναι πλούσιος σε πρωτεΐνες και δεν περιέχει πολλές θερμίδες.

Ο τόνος δεν χρειάζεται πολλά συντηρητικά, καθώς στην περίπτωση που αποθηκεύεται σε κονσέρβα με λάδι, προστατεύεται από τη λιπαρή ουσία που το καλύπτει, ενώ ο τόνος με νερό συντηρείται από το αλάτι που προστίθεται που είναι φυσικό συντηρητικό.

Η διαφορά του τόνου σε νερό και σε λάδι είναι ότι το λάδι προστατεύει περισσότερο το ψάρι από την οξείδωση που μπορεί να συμβεί μέσα στην κονσέρβα από την επαφή με το μέταλλο.

Παρ’ όλα αυτά, πολλοί προτιμούν τον τόνο σε νερό καθώς έχει λιγότερες θερμίδες. Συγκεκριμένα, ο τόνος σε νερό έχει περίπου 144 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια, ενώ ο τόνος σε λάδι έχει 198 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια. Ο τόνος σε νερό περιέχει 2,5 γραμμάρια λίπους ανά μερίδα, ενώ ο τόνος σε λάδι περιέχει 6,8 γραμμάρια λίπους.

Αν και η διατροφική αξία του φρέσκου τόνου δεν συγκρίνεται με τον κονσερβοποιημένο, ο τόνος σε κονσέρβα διατηρεί ορισμένα σημαντικά θρεπτικά συστατικά ακόμη και μετά την επεξεργασία που δέχεται για να συσκευαστεί. Είναι καλή πηγή πρωτεϊνών, καθώς έχει περίπου 25 γρ. πρωτεΐνης σε 100 γρ ψαριού και είναι πλούσιο σε Ω3 λιπαρά, νιασίνη, βιταμίνες A, Β12, D και φώσφορο.

Σε περίπτωση που θέλουμε να γλιτώσουμε μερικές θερμίδες από τον τόνο με λάδι, μπορούμε να τον ξεπλύνουμε με νερό, αλλά έτσι απομακρύνονται και κάποια από τα θρεπτικά συστατικά του περιέχονται στα φυσικά λιπαρά του ψαριού.
Όσοι έχουν υψηλή πίεση είναι προτιμότερο να καταναλώνουν τόνο σε λάδι, καθώς έτσι θα αποφύγουν το πρόσθετο αλάτι που μπαίνει για να διατηρηθεί ο τόνος σε νερό.

Send this to a friend