Αθήνα

 

27 oC

αίθριος καιρός

Hottest

Ενημέρωση σε... fast-forward!

eortologio 8 1
Εορτολόγιο 27 Μαΐου: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα

ΥΓΕΙΑ - ΕΥΕΞΙΑ

Ξέρεις τι είναι το σωματικό λίπος; Μάθε και ξεκινά να το χάνεις

Λίγο πολύ όλοι έχουμε παραπονεθεί κατά καιρούς για το λίπος που έχει συσσωρευτεί σε κάποιο σημείο του σώματός μας, ωστόσο δεν είμαστε και τόσο σίγουροι τι έχουμε να αντιμετωπίσουμε παίρνοντας την απόφαση να το χάσουμε με διατροφή και γυμναστική. 

Πάμε, όμως, να τα δούμε από την αρχή!

Τι Είναι το Λίπος;

Σωματικό λίπος ονομάζεται το σύνολο των λιπιδίων στους ιστούς του ανθρώπινου σώματος. Δημιουργείται μέσω μιας αλληλουχίας μεταβολικών λειτουργιών στον ανθρώπινο οργανισμό, οι οποίες μετασχηματίζουν, αποθηκεύουν ή αποβάλλουν τα συστατικά που λαμβάνονται από τις τροφές. Το σωματικό λίπος είναι βέβαια απαραίτητο για την προστασία των οργάνων του σώματος και την αποθήκευση των λιποδιαλυτών βιταμινών, αλλά το περιττό δημιουργεί πολλά προβλήματα υγείας.

Πώς το Μετράμε;

Με λιπομέτρηση, μία απλή και γρήγορη διαδικασία, η οποία καταγράφει τα ποσοστά λίπους, μυϊκής μάζας και νερού. Τα φυσιολογικά όρια εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες. Για τους άνδρες είναι 8-20% και για τις γυναίκες 21-33%.

Όμως, τα νούμερα τροποποιούνται ανάλογα με την ηλικία και τη φυσική κατάσταση. Γενικότερα, οι γυναίκες έχουν περισσότερο λίπος από τους άνδρες. Παρατηρείται αύξηση του συνολικού σωματικού λίπους με την ηλικία και, φυσικά, ποικίλλει κατά πολύ, ανάλογα με το φύλο και την κληρονομικότητα.

Πώς να Χάσεις Λίπος και Πόντους

Η απώλεια λίπους πετυχαίνεται όταν αυξήσεις το μεταβολισμό. Αυτός επηρεάζεται από τις ενεργειακές ανάγκες του οργανισμού οι οποίες αυξάνονται όσο αυξάνεται και η μυϊκή μάζα. Με κάθε επιπλέον κιλό μυός καις έως και 50 επιπλέον θερμίδες μόνο και μόνο για να διατηρηθεί!

Επίσης, μπορείς να αυξήσεις το μεταβολισμό σου με την κατανάλωση τροφίμων που απαιτούν περισσότερη ενέργεια για την πέψη και την αφομοίωσή τους από τον οργανισμό, όπως, π.χ. τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνη.

-Υιοθέτησε ένα διατροφικό σχήμα με 6 μικρά γεύματα κάθε 2-3 ώρες. Η συχνότητα των σωστών γευμάτων ενεργοποιεί τις καύσεις, με αποτέλεσμα το σώμα να χρησιμοποιεί το αποθηκευμένο λίπος ως ενέργεια.

-Η απώλεια βάρους δεν πρέπει να ξεπερνά το 1 κιλό/7 ημέρες, οπότε και το 75% του απωλεσθέντος βάρος θα είναι λίπος.

-Ενσωμάτωσε στην καθημερινότητά σου το πράσινο τσάι – συστήνεται η καθημερινή κατανάλωση 4 φλιτζανιών πράσινου τσαγιού χωρίς ζάχαρη

-Μη φοβάσαι τις τροφές με καλό λίπος – 2 κ.σ. ελαιόλαδο την ημέρα επιτρέπονται και κατανάλωνε τακτικά τρόφιμα πλούσια σε Ω-3 λιπαρά, π.χ. τόνο, σολομό, καρύδια, λιναρόσπορο. Τα Ω-3 λιπαρά έχουν αντιφλεγμονώδη δράση και ενισχύουν το μεταβολισμό, με αποτέλεσμα να συμβάλλουν στην απώλεια λίπους.

-Τα capsinoids, ενώσεις που προέρχονται από πιπεριές τσίλι, βοηθούν στις αυξημένες καύσεις του λίπους.

-Τρώγε γαλακτοκομικά. Οι έρευνες δείχνουν ότι δίαιτες με τουλάχιστον 3 μερίδες γαλακτοκομικών χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά καθημερινά είχαν καλύτερα και πιο γρήγορα αποτελέσματα στην απώλεια λίπους σε παχύσαρκα άτομα σε σύγκριση με δίαιτες χωρίς γαλακτοκομικά.

-Κινήσου όσο και όπου μπορείς! Μία βόλτα μέχρι τον ψύκτη νερού στο γραφείο ή μια βόλτα γύρω από το τετράγωνο μετά το γεύμα ωθούν το μεταβολισμό σου.

-Η πρωτεΐνη πρέπει να υπάρχει παντού! Κάθε μίνι γεύμα πρέπει να έχει μία μερίδα λαχανικών και μία καλή και άπαχη πηγή πρωτεΐνης όπως τα αβγά, το κοτόπουλο, οι ωμοί ξηροί καρποί. Οι φυτικές ίνες, σε συνδυασμό με την πρωτεΐνη, αυξάνουν τις καύσεις και τον κορεσμό.

-Επίλεξε φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Η υψηλή πρόσληψη αντιοξειδωτικών και ιχνοστοιχείων και μετάλλων που έχουν τα φρούτα και τα λαχανικά συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του μεταβολικού ρυθμού και, κατ’επέκταση, στην ταχύτερη απώλεια λίπους.

Ροή Ειδήσεων

vroutsis 280524

28/05/2024 | 13:32

Γ.Βρούτσης: «Παρωδία ο τελικός του κυπέλλου, ανεπανάληπτος ο θρίαμβος του Παναθηναϊκού στο Βερολίνο»

28/05/2024 | 13:24

Κοριτσάκι υπέστη εγκαύματα όταν ο πατέρας του επιχείρησε να βάλει βενζίνη στο αυτοκίνητο

28/05/2024 | 13:15

Νίκος Ανδρουλάκης από Ρόδο: Πρέπει να στηρίξουμε δυναμικά το ΕΣΥ, να δώσουμε κίνητρα σε γιατρούς και νοσηλευτές να έρθουν στα νησιά
peripoliko

28/05/2024 | 12:53

Ορεστιάδα: Εξαρθρώθηκε σπείρα που έκλεβε χρυσαφικά και κοσμήματα

28/05/2024 | 12:46

Στέφανος Κασσελάκης: Θα δώσω το Πόθεν Έσχες πρις τις ευρωεκλογές

28/05/2024 | 12:41

Γιαννόπουλος για Αλευρά – Καλούτα: «Είναι προκλητικοί, δεν θα τους πούμε και συγγνώμη από πάνω»
dimitris papastergiou 031223

28/05/2024 | 12:34

Δ.Παπαστεργίου: Την ερχόμενη Δευτέρα ανακοινώνεται ο ψηφιακός βοηθός για τους τουρίστες

28/05/2024 | 12:25

Ανήλικοι πέταξαν κροτίδες και αυγά σε προαύλιο γυμνασίου στο Μαρούσι – Έγιναν 9 προσαγωγές

28/05/2024 | 12:18

«Λύγισε» ο Λάκης Λαζόπουλος στην Ελένη Τσολάκη: «Αυτή την παράσταση την αφιερώνω στους εκλιπόντες…»
tin gentvai 280524

28/05/2024 | 12:10

Στον Παναθηναϊκό ο Γεντβάι μέχρι το 2027!

28/05/2024 | 11:52

ΣΥΡΙΖΑ για Τέμπη: Σαν να μην έφθανε η συγκάλυψη, πλέον έχουμε και τη χθεσινή αισχρή επίθεση στην Κέρκυρα

28/05/2024 | 11:46

Δανάη Μπάρκα: «Τα πάνελ σήμερα, με εξαίρεση 2-3 περιπτώσεις, δεν είναι σαν τα παλιά τα χρόνια»

28/05/2024 | 11:36

Μυτιλήνη: Επιβάτες ΙΧ δέχτηκαν επίθεση από μέλισσες – Πληροφορίες για άτομο χωρίς αισθήσεις

28/05/2024 | 11:25

Υπό έλεγχο πυρκαγιά σε χαμηλή βλάστηση επί της οδού Θηβών στο Καματερό

28/05/2024 | 11:19

Φελίσια Τσαλαπάτη για την επανασύνδεση με τον πρώην σύζυγό της: «Ο ερχομός του παιδιού δεν βοηθάει τη σχέση»
ΜΥΚΗΤΕΣ ΝΥΧΙΩΝ: ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΘΕΡΑΠΕΙΑ
Καίτη Φίνου: Η απάντηση για την εκταφή του Στάθη Ψάλτη – «Έγιναν πράγματα εν αγνοία πολλών»
Τι προκαλεί την στυτική δυσλειτουργία στους άντρες;
Bluestone τι είναι;
Πώς να χάσετε βάρος γρήγορα
Πρόωρη εκσπερμάτιση: Θεραπεια, Αιτίες