ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στην κοινοπραξία «ΑΚΤΩΡ- HITACHI RAIL STS (AIASA T)» κλείδωσε το έργο προμήθειας 15 νέων συρμών για το Μετρό Θεσσαλονίκης από την Αττικό Μετρό, προϋπολογισμού 129,5 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Πρόκειται για τον γνωστό διαγωνισμό με αντικείμενο τη μελέτη, κατασκευή, προμήθεια και θέση σε λειτουργία 15 νέων συρμών, εκ των οποίων 6 για τις ανάγκες του βασικού έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης και 9 για τις ανάγκες της επέκτασής του προς Καλαμαριά.
Από τους 15 συρμούς οι έξι προβλέπονται για τη βασική γραμμή που έτσι θα φτάσει τους 24 συρμούς και οι υπόλοιποι 9 θα καλύψουν την επέκταση προς Καλαμαριά.
Οι συρμοί θα είναι φυσικά και λειτουργικά συμβατοί με το υπάρχον σύστημα Μετρό Θεσσαλονίκης ήτοι, με το Βασικό Έργο, την επέκταση προς Καλαμαριά, το Αμαξοστάσιο Πυλαίας με τον υπάρχοντα εξοπλισμό συντήρησης του Τροχαίου Υλικού καθώς και με το υπάρχον τροχαίο υλικό.
Η περίοδος κατασκευής των συρμών είναι 910 ημέρες (30 μήνες) από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.
Η σύμβαση θα χρηματοδοτηθεί στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος “Υποδομές, Μεταφορές, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη” (ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ) και το συγχρηματοδοτούμενο σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
Τεχνικά στοιχεία των νέων συρμών
Ο διαγωνισμός για την αγορά 15 συρμών στο Μετρό Θεσσαλονίκης έχει σαφή τεχνικά χαρακτηριστικά: Οι συρµοί θα αποτελούνται από τέσσερα οχήµατα έκαστος.
Ο ελάχιστος αριθµός επιβατών ανά συρµό θα είναι 450 και το ελάχιστο ποσοστό των καθήµενων επιβατών θα είναι τουλάχιστον 20%. Θα πρέπει επίσης να έχουν τη δυνατότητα να κινούνται και σε μελλοντικά επίγεια τμήματα του δικτύου. Οι επεκτάσεις που προβλέπονται είναι προς τα δυτικά προάστια και προς το Αεροδρόμιο Μακεδονία.
Οι συρμοί θα είναι πλήρως αυτόματης λειτουργίας (Grade-of-Automation 4 – GoA4), µε Θέση Οδήγησης Έκτακτης Ανάγκης (EDP: Emergency Driving Position) στα δύο άκρα του συρμού και µε δυνατότητα οδήγησης σε διπλή κατεύθυνση. Ο Ανάδοχος θα υποβάλει προς έγκριση στην ΑΜ, τρεις εναλλακτικές έγχρωμες καλλιτεχνικές δημιουργίες, αντιπροσωπευτικές της εσωτερικής και εξωτερικής εµφάνισης των οχηµάτων.
Οι νέοι συρµοί θα έχουν συνολικό µήκος 50 έως 55 µέτρα (οι 18 συρµοί του Βασικού Έργου έχουν µήκος περίπου 51.5 m ενώ οι 15 νέοι συρµοί αναµένεται να έχουν παρόµοιο µήκος µε πιθανή µικρή απόκλιση).
Ροή Ειδήσεων
13/01/2025 | 16:30
Ο Γιώργος Λιάγκας για τα 12 τραγούδια του ελληνικού τελικού της Eurovision: «Δεν ακούγονται, το ένα χειρότερο από το άλλο»
13/01/2025 | 16:23
Πάνος Κατσαρίδης: «Δεν έχω καμία κόντρα με την εκπομπή της Τσιμτσιλή, εγώ ήμουν σαφής»
13/01/2025 | 16:23
Eurovision 2025: Ποια είναι η Barbz η οποία βρίσκεται ανάμεσα στα φαβορί για την εκπροσώπηση της Ελλάδας
13/01/2025 | 16:22
Χανιά – Εισαγγελία Πρωτοδικών για το θανατηφόρο τροχαίο: Δεν δόθηκε εντολή να μην συλλαμβάνονται όσοι είναι υπό την επήρρεια μέθης
13/01/2025 | 16:22
Χανιά – Εισαγγελία Πρωτοδικών για το θανατηφόρο τροχαίο: Δεν δόθηκε εντολή να μην συλλαμβάνονται όσοι είναι υπό την επήρρεια μέθης
13/01/2025 | 16:22
Σέρρες: Χιονίζει και στο κέντρο της πόλης – Δεν θα λειτουργήσουν σήμερα τα εσπερινά σχολεία του Δήμου
13/01/2025 | 09:34
Σάκης Κατσούλης για τον χωρισμό του από την Μαριαλένα Ρουμελιώτη: «Εγώ αυτό δεν μπορούσα να το αντέξω»
12/01/2025 | 12:00
Κατρίνα Τσάνταλη: «Πήγαν όλα λάθος, έκανα επεμβάσεις για να επανέλθω, με είχε πιάσει παράνοια φόβου»
13/01/2025 | 09:49