Αθήνα

15 oC

ελαφρές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Τζωρτζέλα Κόσιαβα: Έλεγαν ότι έχω κάνει λιποαναρροφήσεις και εγώ είχα οξεία εκκολπωματίτιδα! (vid)

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ασφαλιστικά μέτρα για τον διαγωνισμό της Εγνατίας καταθέτει η Άκτωρ

Σε κατάθεση ασφαλιστικών μέτρων αναμένεται να προχωρήσει σήμερα Τετάρτη, η Άκτωρ, θυγατρική του Ομίλου Ελλάκτωρ, μετά την άρνηση του ΤΑΙΠΕΔ να δώσει παράταση στο διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού ο οποίος έχει προγραμματιστεί για την 1η Απριλίου.

Η Άκτωρ με επιστολή της είχε ζητήσει την περασμένη εβδομάδα από το ΤΑΙΠΕΔ την παράταση του διαγωνισμού κατά ένα μήνα, προκειμένου να μπορέσει να κατέβει αυτόνομα στο διαγωνισμό λόγω της άρνησης την τελευταία στιγμή της Roadis (που συμμετέχει από κοινού με την Ακτωρ) να συμμετάσχει στη διαγωνιστική διαδικασία.

Μάλιστα η διοίκηση της Άκτωρ απέστειλε μαζί και την επιστολή της Roadis η οποία ενημέρωνε τον κατασκευαστικό Όμιλο ότι δεν μπορεί να συμμετέχει στην διαγωνιστική δικαδικασία παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, επικαλούμενοι ζημιές που έχουν υποστεί από την πανδημία.

Η Άκτωρ όλο το προηγούμενο διάστημα προετοιμάστηκε κατάλληλα, εξασφαλίζοντας χρηματοδότηση ύψους 800 εκατ. ευρώ από την Εθνική Τράπεζα και ήταν έτοιμη για την κάθοδο στο διαγωνισμό. Ωστόσο όλο αυτό το διάστημα η Roadis που αποτελεί τον επενδυτικό βραχίονα του καναδικού fund PSP Investments στις κατασκευές και τις παραχωρήσεις οδικών αξόνων, δεν ήταν διατεθειμένη να συμμετάσχει στο διαγωνισμό, χωρίς όμως να το έχει δηλώσει επίσημα τουλάχιστον μέχρι την 1η Μαρτίου, ημερομηνία που θα έδινε στον Ακτωρα την επιλογή της αυτόνομης καθόδου στο διαγωνισμό (καθώς ένα μήνα πριν την κατάθεση των προσφορών δεν επιτρέπονται αλλαγές στα σχήματα).

Για το λόγο αυτό ο κατασκευαστικός Όμιλος ζήτησε να δοθεί παράταση στο διαγωνισμό κατά ένα μήνα, προκειμένου να μπορέσει να κατέβει μόνη της και να διεκδικήσει το έργο.
Το αίτημα ωστόσο της Άκτωρ δεν έγινε δεκτό από την διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ.

Ο διαγωνισμός για την σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού αναβλήθηκε αρχικά, όταν στις 11 Δεκεμβρίου κατατέθηκε μόνο μία προσφορά, από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Projects. Τότε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ είχε αποφασίσει να μη δώσει παράταση αν και είχαν κατατεθεί αιτήματα από τα σχήματα που συμμετείχαν οι εταιρείες Ελλάκτωρ και Μυτιληναίος. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι δύο εταιρείες να προσφύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) και να κερδίσουν τα προσωρινά μέτρα.

Ως εκ τούτου ο διαγωνισμός έλαβε νέα ημερομηνία κατάθεσης προσφορών για την 1η Απριλίου.

Να σημειωθεί ότι η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευασθεί και βρίσκεται σε λειτουργία.

Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία).
Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).

Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο κατ’ ανώτατο όριο έως 40 έτη.

Ελλάκτωρ: «Όλα θα τελειώσουν στην γενική σύνελευση της 22ης Απριλίου»
Ελλάκτωρ: Αγωγή κατά Καλλιτσάντση και Εξάρχου για υπεξαίρεση
Μεγάλες ευκαιρίες για την αξιοποίηση της ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας στην παραγωγή υδρογόνου με ηλεκτρόλυση νερού
To πρώην Οινοποιείο Καμπά μεταμορφώνεται σε εμπορικό πάρκο επιχειρηματικότητας, ψυχαγωγίας και άθλησης
Επιστρεπτέα Προκαταβολή 7: Πότε λήγει η προθεσμία για τους δικαιούχους
Fitch: Βιώσιμο το ελληνικό χρέος παρά τον κορονοϊό