Αθήνα

9 oC

ελαφρές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Αλέξης Κούγιας: Μηνύσεις κατά πάντων – Τι λέει για Καπουτζίδη και για την «επαγγελματία κυρία» της Μυκόνου, παρουσιάστρια του OPEN

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μπαίνει στην τελική ευθεία η Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος – Ποιοι κατασκευαστικοί όμιλοι θα κονταροχτυπηθούν

Στην τελική ευθεία μπαίνει το έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος, ένα έργο που «σέρνεται» από το 1992.

Αν και ο διαγωνισμός έχει αναβληθεί τουλάχιστον 8 φορές τα τελευταία χρόνια, ενώ το 2016 η τότε δημοτική αρχή Σαλαμίνας είχε διοργανώσει δημοψήφισμα για το αν οι δημότες συμφωνούν με την υλοποίηση του έργου, ενώ το 2018 το Συμβούλιο Επικρατείας απέρριψε την προσφυγή περιβαλλοντικού Ομίλου της περιοχής για την ακύρωση της  κατασκευής της υποθαλάσσιας σήραγγας, υποστηρίζοντας ότι ήταν αντισυνταγματική και παράνομη η υπουργική απόφαση για τη διενέργεια δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού για την ανάθεση της σύμβασης παραχώρησης της μελέτης κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης, εκμετάλλευσης του έργου και την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού.

Πλέον στόχος του Υπουργείου είναι μέχρι το τέλος του χρόνου να έχει εγκατασταθεί ανάδοχος ώστε αρχές του 2022 να ξεκινήσουν οι εργασίες για να προλάβει να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί το έργο το 2025.

Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται, σύμφωνα και με τον Γενικό γραμματέα Υποδομών Γ. Καραγιάννη, να έχουμε κατάθεση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ), που θα δώσει το σήμα εκκίνησης του διαγωνισμού.

Στο διαγωνισμό, προϋπολογισμού 350 εκατ ευρώ συμμετέχουν οι εταιρείες ΜΕΤΚΑ, η ΤΕΡΝΑ και η κοινοπραξία των εταιριών Vinci Consessions-Vinci Highways-ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις.

Το έργο της υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης Σαλαµίνας-Περάµατος αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας μήκους περίπου 1,1 χλµ µε τις εκατέρωθεν προσβάσεις της (συνολικό µήκος έργου περί τα 3χλµ) από τον ανισόπεδο κόμβο Περάµατος µέχρι τoν ανισόπεδο κόμβο Παλουκίων. Περιλαμβάνει και τα οδικά τµήµατα παράκαµψης των πόλεων Περάµατος και Σαλαµίνας µήκους περίπου 14,5 χλµ.

Σήμερα με τα φέρι μποτ η σύνδεση Περάματος-Σαλαμίνας διαρκεί 15 με 20 λεπτά.

Όταν θα ολοκληρωθεί η κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας η σύνδεση Περάματος-Σαλαμίνας θα πραγματοποιείται σε λιγότερο από 5 λεπτά.

Η πορθμειακή γραμμή θα παραμείνει ως εναλλακτική πιο οικονομική επιλογή.

Βάσει ερευνών, η πορθμειακή σύνδεση Σαλαμίνας-Περάματος (δρομολόγια ferry-boat ανά 15 λεπτά, 24 ώρες/μέρα, 12 μήνες/έτος) είναι η δεύτερη πιο πολυσύχναστη μετά το Dover-Calais που ενώνει τη Βρετανία με τη Γαλλία.

Συνάντηση της ΟΤΟΕ με τον υπουργό Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη
Ισχυρό ενδιαφέρον για τους δύο Πύργους στο Ελληνικό
Τέλη κυκλοφορίας: Τέλος προθεσμίας για την πληρωμή τους – Τα πρόστιμα
Ελλάκτωρ: Τι απαντά η Reggeborgh στο αίτημα των εφοπλιστών
ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Επένδυση 489 εκατ. ευρώ σε αιολικά πάρκα με πολλαπλά οφέλη σε Οικονομία και Περιβάλλον
REDS: Δύο νέες εμπορικές μισθώσεις στο Εμπορικό Πάρκο Smart Park από τη θυγατρική του ΕΛΛΑΚΤΩΡ