Αθήνα

9 oC

ελαφρές νεφώσεις

Δικαστική απόφαση αλλάζει το πώς θα πρέπει να στέλνουν κάρτες και PIN οι τράπεζες στους πελάτες

Σημαντική αλλαγή λαμβάνει χώρα καθώς με συστημένη επιστολή θα πρέπει από εδώ και στο εξής να στέλνουν οι Τράπεζες τις χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες αλλά και κωδικούς (pin), «αποχαιρετώντας» την επιλογή του απλού ταχυδρομείου, καθώς το Ειρηνοδικείο της Αθήνας δικαίωσε 76χρονη, η οποία είχε πέσει θύμα επιτήδειου.

Σημαντική αλλαγή λαμβάνει χώρα καθώς με συστημένη επιστολή θα πρέπει από εδώ και στο εξής να στέλνουν οι Τράπεζες τις χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες αλλά και κωδικούς (pin), «αποχαιρετώντας» την επιλογή του απλού ταχυδρομείου, καθώς το Ειρηνοδικείο της Αθήνας δικαίωσε 76χρονη, η οποία είχε πέσει θύμα επιτήδειου.

Ουσιαστικά πρόκειται για την πρώτη δικαστική απόφαση που αναγνωρίζει σχετική υποχρέωση των Τραπεζών, ενώ το Ειρηνοδικείο Αθηνών υποχρέωσε την Τράπεζα να πιστώσει στο λογαριασμό της 76χρονης το ποσό που σήκωσαν παράνομα άγνωστοι από Μηχάνημα Αυτόματης Ανάληψης (Α.Τ.Μ.), καθώς είχαν στα χέρια τους τόσο την κάρτα όσο και τον κωδικό ανάληψης που είχε στείλει η Τράπεζα με απλό και όχι συστημένο ταχυδρομείο. Επιπλέον, με την ίδια απόφαση το Ειρηνοδικείο υποχρέωσε την τράπεζα να καταβάλλει και το ποσό των 200 ευρώ για την αποκατάσταση της ηθικής βλάβης της 76χρονης.

Η υπόθεση ξεκίνησε όταν η συνταξιούχος ζήτησε από Τράπεζα την έκδοση νέας κάρτας αναλήψεων και νέου κωδικού, λόγω της απώλειας αυτής που είχε μέχρι τότε. Η κάρτα ήταν συνδεδεμένη με τον Τραπεζικό λογαριασμό που κατατίθεται η μηνιαία σύνταξή της. Όταν πέρασε ένα χρονικό διάστημα και η γυναίκα δεν είχα παραλάβει την κάρτα της, επικοινώνησε με την Τράπεζα, η οποία την ενημέρωσε ότι η κάρτα της έχει αποσταλεί με συστημένη επιστολή των ΕΛΤΑ, και σε λίγες ημέρες θα την παρελάμβανε.

Πέρασαν αρκετές ημέρες χωρίς να παραλάβει την κάρτα της, όταν αποφάσισε να επισκεφθεί και πάλι την Τράπεζα. Εκεί ενημερώθηκε ότι τόσο η νέα κάρτα, όσο και το νέο PIN είχαν αποσταλεί ταχυδρομικά, από την Τράπεζα, μέσω των ΕΛΤΑ, με απλή αλληλογραφία, αντί συστημένης επιστολής. Μάλιστα, την ενημέρωσαν ότι είχαν γίνει με την νέα αποσταλθείσα κάρτα και αναλήψεις ύψους περίπου 2.000 ευρώ. Η 76χρονη διαμαρτυρήθηκε υποβάλλοντας παράλληλα αίτηση αμφισβήτησης των συναλλαγών και ζήτησε να επαναπιστωθεί το ποσό, αλλά η Τράπεζα όχι μόνο ήταν κατηγορηματικά αρνητική αλλά αποποιήθηκε οιοαδήποτε ευθύνη της. Η γυναίκα οδήγησε την υπόθεση στην Δικαιοσύνη, με τον Ειρηνοδικείο με την υπ΄ αριθμ. 3446/2019 απόφασή του, να κρίνει ότι οι Τράπεζες οφείλουν να αποστέλλουν τις κάρτες και το PIN μόνο με συστημένη επιστολή και όχι με απλό ταχυδρομείο.

Send this to a friend