Αθήνα

12 oC

αίθριος καιρός

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Survivor: «Κράξιμο» για τη μονομαχία με βάρη – «Απάνθρωπο», «απαράδεκτο», «βασανιστήρια», έγραψαν στο Twitter

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διόδια με το χιλιόμετρο μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης

To θέμα των ηλεκτρονικών διοδίων που εντάσσεται στη λίστα των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης επανέρχεται ξανά στο τραπέζι.

Το έργο, όπως υπογραμμίζεται, αναπτύσσει ένα δίκαιο και διαφανή μηχανισμό χρέωσης για όλους τους χρήστες των αυτοκινητοδρόμων, βελτιώνει το επίπεδο εξυπηρέτησης που προσφέρουν (διαθεσιμότητα διαφορετικών επιλογών για αυτόματες ηλεκτρονικές πληρωμές) και δημιουργεί πολλαπλές οικονομίες στη λειτουργία τους, με ύψος 65 εκατ. ευρώ.

Το νέο σύστημα θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη χρέωση διοδίων με βάση ζώνες, αν και στην Ολυμπία Οδό εφαρμόζεται ήδη ένα υβριδικό σύστημα όπου όσοι χρήστες προμηθευτούν τον κατάλληλο εξοπλισμό μπορούν να χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση για ένα τμήμα του οδικού άξονα. Το υβριδικό σύστημα χρέωσης εφαρμόζεται στους κόμβους Νέας Περάμου, Πάχης, Αγ. Θεοδώρων, Λουτρακίου, Επιδαύρου, Ζευγολατιού, Κιάτου, Δερβενίου, Ακράτας, Καλαβρύτων, Σελιανίτικων, Δρεπάνου και Ημικόμβος Μεγάρων.

Ν σημειωθεί ότι η κυβέρνηση ακύρωσε τον προηγούμενο διαγωνισμό για την κατασκευή δορυφορικών διοδίων συνολικού προύπολογισμού 400 εκατ. ευρώ.

Το έργο, στο οποίο προσωρινός ανάδοχος είχε αναδειχτεί η κοινοπραξία Άκτωρ – Intrakat – Ιntrasoft Inl- Autostrade Tech (Ιταλία), ενώ ο διαγωνισμός αφορούσε την «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση» σε όλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

Σύμφωνα με το σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τον διαγωνισμό αυτό, το υφιστάμενο καθεστώς διοδίων, με μετωπικούς σταθμούς, με δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον λόγω των συχνών στάσεων ανά 30-40 χλμ περίπου και με δίκαιες διαμαρτυρίες από τους χρήστες λόγω της μη αναλογικής χρέωσης, θα αντικαθίστανται από ένα Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων με το οποίο θα γινόταν ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου Αντιρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας – Ακτίου.

Συγκεκριμένα θα χρησιμοποιούνταν ένα διττό σύστημα επιβολής τελών ήτοι:

Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα είχαν εγκατεστημένη μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit – OBU) που θα επέτρεπε την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),

Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονταν αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).

Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις θα καταγραφόταν με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, και θα χρεώνονταν αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση.

Ισχυρό ενδιαφέρον στο διαγωνισμό για την ανάπλαση της ΧΡΩΠΕΙ
Επίδομα 534 ευρώ: Καταβάλλεται αύριο σε 4.226 δικαιούχους – Ποιους αφορά
Ελλάκτωρ: Με το βλέμμα στην γενική συνέλευση της Πέμπτης
Επιστρεπτέα Προκαταβολή 7: Τέλος οι αιτήσεις – Την Μεγάλη Εβδομάδα οι πληρωμές σε δικαιούχους
AirBnb: Ξεκινούν ελέγχους για αδήλωτα από την ΑΑΔΕ – Τα πρόστιμα
«Μπαράζ» πληρωμών: Καταβάλλονται συντάξεις, επιδόματα και αποζημιώσεις στους δικαιούχους