Αθήνα

20 oC

αραιές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Έλενα Κρεμλίδου: Αποκαλυπτικό ατύχημα on air – «Τι έγινε παραβγήκε; Σήμερα κερνάω τον… κόσμο» (ΒΙΝΤΕΟ)

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έως και 90 ευρώ ακριβότερα τα τέλη κυκλοφορίας-Ποιοί θα πληρώσουν λιγότερα!

Αυξήσεις από 5 έως και 89 ευρώ θα δουν οι περισσότεροι ιδιοκτήτες στα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων τους, αφού το οικονομικό επιτελείο ψάχνει «μανιωδώς» έσοδα

Αυξήσεις από 5 έως και 89 ευρώ θα δουν οι περισσότεροι ιδιοκτήτες στα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων τους, αφού το οικονομικό επιτελείο ψάχνει «μανιωδώς» έσοδα και όπως φαίνεται οι φορολογούμενοι με αυτοκίνητα θα πληρώσουν ακριβά…

Υπάρχουν πάντως και κάποιες εξαιρέσεις, όπου δεν αποκλείεται να επέλθουν μειώσεις των 5, 10 ή 15 ευρώ. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Real News, περίπου 1,8 εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων θα πληρώσουν έως και 89 ευρώ ακριβότερα τέλη κυκλοφορίας. Σημειώνεται ότι από αυτούς οι 1,3 εκατομμύρια ιδιοκτήτες θα δουν αύξηση εισφορών έως και 60 ευρώ, ενώ 500.000 αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, που μέχρι σήμερα δεν κατέβαλαν τέλη, θα κληθούν να πληρώσουν 89 ευρώ.

Εν ολίγοις περισσότερα σε σχέση με πέρυσι θα πληρώσουν:

-Οι ιδιοκτήτες ΙΧ τα οποία κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους μετά την 1η Νοεμβρίου 2010. Αύξηση των τελών κυκλοφορίας από 10 έως 30 ευρώ ανά γραμμάριο εκπεμπόμενων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα για τα ΙΧ που πρωτοκυκλοφόρησαν από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά. Η αύξηση στα τέλη έρχεται με τη μείωση του ορίου της απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας από τα 100 στα 90 γραμμάρια.

-Οι ιδιοκτήτες ΙΧ μεσαίου και μεγάλου κυβισμού (άνω των 1.358 κυβικών) τα οποία ταξινομήθηκαν την πενταετία 2006-2010. Αύξηση κατά 10 έως 40 ευρώ ανάλογα με τον κυβισμό για τα ΙΧ που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά από την 1η Ιανουαρίου 2006 έως τις 31 Οκτωβρίου 2010 και είναι άνω των 1.358 κυβικών εκατοστών.

Μικρή μείωση θα πρέπει να περιμένουν οι ιδιοκτήτες παλαιών ΙΧ μεγάλου κυβισμού και αυτό καθώς στο οικονομικό επιτελείο φοβούνται μην το φαινόμενο της μαζικής κατάθεσης πινακίδων. Μείωση τελών από 10 έως 40 ευρώ για τα οχήματα άνω των 1.928 κυβικών που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά από την 1η Ιανουαρίου 2001 έως και τις 31 Δεκεμβρίου 2005.

Στόχος της κυβέρνησης είναι από την αύξηση των τελών να μαζευτούν επιπλέον 100 εκ. ευρώ και έτσι το σύνολο των εσόδων να φθάνει κατ΄ έτος τα 1,2 δισ. ευρώ από 1,1 που είναι σήμερα.

[adsense]

Πιο αναλυτικά:

– 784 κ.εκ. έως 1.357 κ.εκ.: Σήμερα τα τέλη κυκλοφορίας φθάνουν έως 135 ευρώ τον χρόνο. Το οικονομικό επιτελείο μελετά σε αυτά τα ΙΧ μικρή μείωση των τελών από 5 έως και 15 ευρώ. Το μόνο αγκάθι στην «μικρή» κατηγορία είναι ότι αριθμεί πάνω από 2 εκ. ΙΧ. Όμως, για να μειωθεί ο αριθμός των δικαιούχων της έκπτωσης οι επιτελείς του υπουργείου μελετούν να μπει και ηλικιακό όριο, δηλαδή την έκπτωση να την παίρνουν οχήματα, που είναι άνω των 8 ή 10 ετών.

– 1.358 κ.εκ. έως 1.548 κ.εκ.: Στην δεύτερη αυτή κατηγορία σήμερα τα τέλη είναι 240 ευρώ καθ’ έτος. Εδώ το υπουργείο μελετά να αυξήσει τα τέλη από 10 έως και 40 ευρώ. Στην συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων κυκλοφορούν πάνω από 850.000 αυτοκίνητα. Επίσης και σε αυτή την κατηγορία είναι πολύ πιθανό να υπάρξει το ηλικιακό κριτήριο πάνω από 10 χρόνια κυκλοφορίας, ώστε κάποιος κάτοχος να δικαιούται τη μείωση των τελών.

– 1.549 κ.εκ. έως 1.927 κ.εκ.: Στην κατηγορία αυτή αναμένεται να καταγραφούν οι υψηλότερες αυξήσεις, καθώς από τη μία μεριά είναι υψηλός ο αριθμός των κυκλοφορούντων οχημάτων (πάνω από 280.000) και από την άλλη μεριά έχει διαπιστωθεί μεγάλη διαφορά στα ποσά από την επόμενη κατηγορία, που αφορά στα 2λιτρα ΙΧ. Στα λεγόμενα 1.800αρια η αύξηση θα κυμανθεί μεταξύ 50 και 150 ευρώ. Το υπουργείο έχει  διαπιστώσει πως υπάρχουν πάρα πολλά ακριβά ΙΧ, που οι ιδιοκτήτες τους δεν πληρώνουν ούτε φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης, εξαιτίας του χαμηλού κυβισμού του κινητήρα.

– Άνω των 2.000 κ.εκ.: Στα αυτοκίνητα αυτά, εάν είναι νέας κυκλοφορίας, θα δούμε αυξήσεις έως και 200 με 250 ευρώ, όμως εάν είναι παλαιά, δεν αποκλείεται μία μικρή μείωση της τάξεως του 5-10%. Να σημειωθεί, ότι κυκλοφορούν περίπου 180.000 αυτοκίνητα με δίλιτρους κινητήρες, 55.000 ΙΧ με κινητήρες από 2.001 έως 3.000 λίτρα, 20.000 αυτοκίνητα με κινητήρες από 3.001 έως 4.000 λίτρα και 7.100 ΙΧ με κινητήρες από 4.000 λίτρα και άνω. Και σε αυτή την κατηγορία εξετάζεται να υπάρξει το ηλικιακό κριτήριο της 10ετίας. Ο στόλος των αυτοκινήτων με κινητήρες από 2 λίτρα και άνω, που βρίσκεται σε φορολογική «ακινησία», ανέρχεται σε περίπου 100.000 ΙΧ.

Αγωγές κατά του ελληνικού δημοσίου από επαγγελματίες της εστίασης- Πάνω από 1.000 λουκέτα μετρά ο κλάδος
Ανατιμήσεις προϊόντων: Κρατούν σταθερές τις τιμές, μειώνουν την ποσότητα
Νέες αντικειμενικές αξίες: Πώς θα επηρεάσουν φόρους ακινήτων και επιδόματα
Μηδενικά ενοίκια: Ποιοι μένουν στη λίστα και τον Ιούνιο – Όλες οι λεπτομέρειες
Συντάξεις: Πότε θα πληρωθούν κύριες και επικουρικές – Αναλυτικά οι ημερομηνίες
Ψήφος εμπιστοσύνης στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ από νέο θεσμικό επενδυτή – Η AtlasInvest απέκτησε το 3,6% του Ομίλου έναντι 11,2 εκατ. ευρώ