Αθήνα

 

13 oC

ελαφρές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε... fast-forward!

aderfos
«Εύχομαι ο πατέρας Αντώνιος με τη χάρη του Θεού να αντέξει όλο αυτό το “σταύρωμα”» λέει ο αδερφός του

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έσπασε το φράγμα του 1 δισ. ευρώ ο κλάδος των καλλυντικών

Ιδιαίτερα ανθεκτικός παρουσιάζεται ο κλάδος των καλλυντικών, καθώς η ζήτηση για προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας ανέκαμψε το 2021 μετά την πανδημία εμφανίζοντας μάλιστα περαιτέρω ανάπτυξη το 2022.

Ειδικότερα, ο κλάδος πραγματοποίησε τζίρο περίπου 1 δισ. ευρώ το 2021 αυξημένο κατά σχεδόν 7% σε σχέση με το 2020 ενώ και για φέτος οι πωλήσεις συνεχίζουν να κινούνται ανοδικά.

Σύμφωνα με στοιχεία του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Αρωμάτων και Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ), για το 2022 προβλέπεται ανάπτυξη 3,5%, η οποία εκτιμάται ότι θα διατηρηθεί το 2023, ήτοι σωρευτικά 7% στη διετία.

Σύμφωνα με στοιχεία που προσκόμισε ο Σύνδεσμος ΠΣΒΑΚ με αφορμή την υλοποίηση της διεθνούς έρευνας «Beauty and Personal Care, όπως ακριβώς γίνεται και με τα τρόφιμα, οι καταναλωτές αναμένεται μέσα στο 2023 να αναζητήσουν αυτά με τις προσφορές και τις μεγαλύτερες εκπτώσεις.

Κατά την έρευνα, τους τελευταίους μήνες καταγράφεται αύξηση μεριδίου των προϊόντων Ιδιωτικής Ετικέτας σε όλες τις κατηγορίες beauty, με εξαίρεση την περιποίηση προσώπου.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο οι επιδράσεις της πανδημίας είναι ακόμα εδώ, με την περιποίηση προσώπου να βρίσκεται μπροστά σε προτιμήσεις, την ώρα που, λόγω της χρήσης μάσκας, περιορίστηκε το μακιγιάζ και άρα και τα προϊόντα που συνδέονται με αυτό.

Επιπρόσθετα, ο ΠΣΒΑΚ κάνει λόγο για τις νέες τάσεις που γεννιούνται μέσα από τις γεωπολιτικές κρίσεις και την κλιματική αλλαγή, τονίζοντας ότι ξεχωρίζουν η βιωσιμότητα και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των εταιρειών στην αλυσίδα παραγωγής, το health & wellness, τη συμπερίληψη, το skinification στα προϊόντα μαλλιών, καθώς επίσης την εμπιστοσύνη και τη διαφάνεια που απαιτούν πλέον οι καταναλωτές.

Όσον αφορά τα κανάλια διανομής, αν και αρχικά τα στοιχεία έδειχναν μια διάθεση του καταναλωτή να επιστρέψει στα φυσικά καταστήματα οδηγώντας σε μείωση τζίρου τα e-shops, εντούτοις το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει σταθεροποιηθεί στις προτιμήσεις των καταναλωτών και αναμένεται να αποτελέσει ένα εξίσου σημαντικό κανάλι με τα φυσικά καταστήματα καλλυντικών στο μέλλον.

Ποιοι κρατούν τα σκήπτρα της αγοράς 

Τα σκήπτρα στον κλάδο της ελληνικής ομορφιάς και περιποίησης συνεχίζει να κρατάει η L’Oréal Hellas και το 2021 (τζίρος 169,97 εκατ. ευρώ), έχοντας παρουσία με πολυάριθμες και καθιερωμένες μάρκες σε όλη την αγορά τόσο στη μαζική όσο και στην κατηγορία προϊόντων επιλεκτικής διανομής.

Η εταιρεία αύξησε περαιτέρω το μερίδιο αγοράς της κατά τη διάρκεια του 2021, λόγω των πολλών νέων λανσαρισμάτων και της δυναμικής προωθητικής στρατηγικής που ακολούθησε εν μέσω πανδημίας, όντας μάλιστα ένας από τους λίγους παίκτες που συνέχισαν να επενδύουν στην καινοτομία κατά τη διάρκεια της Covid-19. Επιπλέον, με τις μάρκες Vichy και La-Roche Posay, η L’Oréal βρίσκεται σε καλή θέση στον αναπτυσσόμενο τομέα των δερμοκαλλυντικών.

Ακολουθεί, αν και σε απόσταση, η πολυεθνική Procter & Gamble, με γνωστές μάρκες περιποίησης μαλλιών όπως η Pantene και διαθέτοντας εδραιωμένα εμπορικά σήματα όπως η Gillette και η Oral-B .

Τρίτη εταιρεία το 2021 από πλευράς μεριδίων στον τομέα των καλλυντικών, τροφοδοτώντας την τοπική αγορά με καθιερωμένες μάρκες όπως Noxzema, Carroten και STR8. Ακολούθησε η Estée Lauder Cosmetics (Greece) SA, η οποία αρχίζει να ανακάμπτει μετά την πτώση του 2020, όταν ως premium brand που διατίθεται κυρίως σε  ειδικά καταστήματα λιανικής πώλησης προϊόντων ομορφιάς/πολυκαταστήματα, είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται σημαντικά λόγω lockdown.

Ροή Ειδήσεων

(1200 × 600 px) (1)

30/11/2022 | 00:55

Ζελένσκι: Ο ρωσικός στρατός εντείνει τις επιχειρήσεις του στο Ντονμπάς

30/11/2022 | 00:43

Άγρια γη: Στην εντατική ο Στάμου μετά από τον καυγά με την Όλγα

30/11/2022 | 00:32

Αγρίνιο: Σύγκρουση τρακτέρ με μηχανή, νεκρός ο 22χρονος μοτοσυκλετιστής
e207cd7f 2e99 4d1e a556 2041a23a7c4d

30/11/2022 | 00:24

Ισχυρός σεισμός στην Εύβοια: Νύχτα αγωνίας, στους δρόμους οι κάτοικοι στις Ζάρακες – Κλειστά τα σχολεία στη Νότια Εύβοια

30/11/2022 | 00:11

Tα ζώδια σήμερα Τετάρτη 30 Νοεμβρίου

30/11/2022 | 00:09

Eoρτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα Τετάρτη 30 Νοεμβρίου
(1200 × 600 px) (3)

30/11/2022 | 00:07

30 Noεμβρίου: Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα του Χημικού Πολέμου

30/11/2022 | 00:03

Μηνάς Χατζησάββας: Ένας αυθεντικός θεατράνθρωπος…

30/11/2022 | 00:01

Ο καιρός της Τετάρτης: Η επέλαση της κακοκαιρίας Ariel – Εκτακτο δελτίο επιδείνωσης από την ΕΜΥ
peripoliko nyxta

29/11/2022 | 23:54

Τζουμέρκα: Πυρά σε περιπολικό από καλάσνικοφ κατά τη διάρκεια καταδίωξης

29/11/2022 | 23:43

Μουντιάλ 2022: Μόνο για… Αμερικανάκια δεν τους περνάς!

29/11/2022 | 23:35

Άκης Τσελέντης: Αλλάζουν τα δεδομένα, να αποφεύγουν οι κάτοικοι τα πέτρινα σπίτια
adonis

29/11/2022 | 23:20

Άδ. Γεωργιάδης για «Καλάθι του Νοικοκυριού»: Μειώθηκε η τιμή σε 192 από τα 816 προϊόντα με τη χαμηλότερη τιμή

29/11/2022 | 23:13

Απίστευτο σαρδάμ του Κλέωνα Γρηγοριάδη στη Βουλή: Ήθελε να πει… πουτινάκι αλλά μπερδεύτηκε

29/11/2022 | 22:53

Iσχυρός σεισμός στην Εύβοια – Καθηγητής Λέκκας: «Περιπλέκεται το σκηνικό, δεν μπορούμε να πούμε αν ήταν ο κύριος σεισμός»
efka
e-ΕΦΚΑ: Σε 24 δόσεις αντί 12 μπορούν να ρυθμίζονται οι οφειλές – 50 ευρώ η ελάχιστη μηνιαία δόση
ΟΠΕΚΑ: Τα επιδόματα που θα καταβληθούν αύριο Τετάρτη
Οι μεγάλοι διαγωνισμοί έργων που έρχονται μέσα στο επόμενο διάστημα
1 στους 3 Έλληνες ανήσυχος για το κόστος του γιορτινού τραπεζιού
Επίδομα θέρμανσης: Πότε θα καταβληθεί η πρώτη δόση – Τι προβλέπει η υπουργική απόφαση
Cyber Monday: Ολοκληρώνεται το τετραήμερο των προσφορών – Τι να προσέξετε