Αθήνα

 

22 oC

ελαφρές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε... fast-forward!

Μάρθα Λαμπίρη Φεντόρουφ: «Στο Ιράν με είδε στην τουαλέτα ένα κοριτσάκι χωρίς το μαντήλι και έπαθε σοκ»

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Handelsblatt: H κυβέρνηση Μητσοτάκη επιταχύνει τις ιδιωτικοποιήσεις

Η Ελλάδα προχωράει με γρήγορους ρυθμούς στις ιδιωτικοποιήσεις κρατικών επιχειρήσεων, καθώς ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης

Η Ελλάδα προχωράει με γρήγορους ρυθμούς στις ιδιωτικοποιήσεις κρατικών επιχειρήσεων, καθώς ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, επιθυμεί με το πρόγραμμα αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας να ενισχύσει την εμπιστοσύνη των επενδυτών στη μεταρρυθμιστική βούληση της κυβέρνησής του, γράφει η Handelsblatt.

Ο νέος πρωθυπουργός της Ελλάδας θέλει να κάνει την αρχή από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών με τη διάθεση του 30% του «Ελ. Βενιζέλος», όπου το κράτος ελέγχει μερίδιο 55%, ενώ το 40% έχει η Avi Alliance, πίσω από την οποίο βρίσκεται το καναδικό συνταξιοδοτικό επενδυτικό ταμείο PSP Investments και το υπόλοιπο 5% έχει ο όμιλος Κοπελούζου. Όπως αναφέρει η Handelsblatt, η μερική ιδιωτικοποίηση του «Ελ. Βενιζέλος» «ήταν ένας από τους όρους των πιστωτών που έπρεπε να εκπληρώσει εδώ και καιρό η Ελλάδα στο πλαίσιο του προγράμματος διάσωσης, αλλά καθυστέρησε λόγω έριδας για τη διανομή των εδρών στο ΔΣ, πίσω από την οποία κρυβόταν η επιθυμία της κυβέρνησης του αριστερού πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα να διατηρήσει το κράτος τον έλεγχο της εταιρείας. Οι ιδιώτες κάτοχοι μεριδίων διαμαρτύρονταν και η νέα κυβέρνηση έλυσε το θέμα με μια υπουργική απόφαση ανοίγοντας τον δρόμο για την πώληση του μεριδίου».

Σύμφωνα με τη γερμανική εφημερίδα, μεταξύ των ενδιαφερομένων είναι και ο γαλλικός κατασκευαστικός όμιλος Vinci, που είχε κάνει προσφορά και το 2014 για τη διαχείριση 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων, αλλά έχασε από τη Fraport. «Η κυβέρνηση ελπίζει να έχει ολοκληρωθεί η πώληση του μεριδίου του αεροδρομίου πριν το τέλος του έτους ή το αργότερο στις αρχές του επόμενου, κάτι που θα δώσει ώθηση και σε άλλες ιδιωτικοποιήσεις που θέλει να βάλει μπροστά ο Κυριάκος Μητσοτάκης μετά από πολύχρονες χρονοτριβές για να υπογραμμίσει τη μεταρρυθμιστική του βούληση και να κερδίσει την εμπιστοσύνη των χρηματαγορών».

«Οι ιδιωτικοποιήσεις στην Ελλάδα είναι μια μακρά ιστορία αποτυχιών και ανεκπλήρωτων υποσχέσεων. Το 2011, τη δεύτερη χρονιά της κρίσης, η τότε σοσιαλδημοκρατική κυβέρνηση υποσχέθηκε στους πιστωτές έσοδα 50 δισ. ευρώ μέχρι το 2015 από τις ιδιωτικοποιήσεις – ένας στόχος ανέφικτος. Στην πραγματικότητα μπήκαν μόλις 3,2 δισ. ευρώ στα ταμεία την πρώτη πενταετία και μέχρι σήμερα γύρω στα επτά. Οι ιδιωτικοποιήσεις σκόνταφταν μερικές φορές σε νομικά και γραφειοκρατικά εμπόδια αλλά και επειδή δεν βρίσκονταν στα χρόνια της κρίσης αγοραστές. Αλλά πρωτίστως έλειπε η πολιτική βούληση. Πολιτικοί όλων των κομμάτων δεν ήθελαν να χαθεί ο έλεγχος κρατικών επιχειρήσεων επειδή οι εταιρείες αυτές συνέβαλαν στην εξυπηρέτηση της κομματικής πελατείας με καλοπληρωμένα πόστα. Υπο την τεράστια πίεση των πιστωτών ο Τσίπρας αναγκάστηκε το καλοκαίρι του 2015 να συναινέσει σ’ ένα περιεκτικό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων -ήταν το τίμημα για το τρίτο πακέτο διάσωσης, που προστάτεψε τότε την Ελλάδα από τη χρεοκοπία. Ο Τσίπρας πέρασε τους νόμους για τις ιδιωτικοποιήσεις από τη Βουλή, αλλά παρασκηνιακά η κυβέρνηση φρέναρε τα περισσότερα project λόγω ιδεολογικών αντιδράσεων στο κόμμα και λαμβάνοντας υπόψη τις αντιδράσεις των συνδικάτων».

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη βάζει μπρος στις ιδιωτικοποιήσεις

«Ο Μητσοτάκης θέλει τώρα να εφαρμόσει γρήγορα τα σχέδια που καθυστερούν εδώ και χρόνια, ένα από τα οποία είναι η αξιοποίηση του χώρου του παλιού αεροδρομίου στο Ελληνικό, όπου σε μια έκταση ίση με το πριγκηπάτο του Μονακό ιδιώτες επενδυτές υπό την καθοδήγηση της ελληνικής Lamda Development θέλουν να επενδύσουν περίπου οκτώ δισ. ευρώ σε ξενοδοχεία, διαμερίσματα, εμπορικά και συνεδριακά κέντρα κι ένα καζίνο.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού και η πώληση πακέτου κρατικών μετοχών στα Ελληνικά Πετρέλαια, τη ΔΕΠΑ και τη ΔΕΔΗΕ είναι στα σχέδια της κυβέρνησης, όπως επίσης και ιδιωτικοποιήσεις άλλων δέκα λιμανιών, αρχής γενομένης από εκείνο της Αλεξανδρούπολης το οποίο έχει γεωπολιτικό ενδιαφέρον για τις ΗΠΑ.

Ροή Ειδήσεων

30/09/2022 | 00:56

H ιταλική πρεσβεία στη Μόσχα συμβουλεύει τους Ιταλούς να εγκαταλείψουν τη Ρωσία

30/09/2022 | 00:49

Οπαδοί της Φενέρ πήγαν με καπνογόνα και… μπαλτά έξω από το γήπεδο της Μπεσίκτας!

30/09/2022 | 00:39

Wall Street: Mετά την ανάσα της Τετάρτης, επιστροφή στην… ξέφρενη πτώση

30/09/2022 | 00:22

Δραματική προειδοποίηση από τον ΟΗΕ: «Η αμοιβαία διευθέτηση του Κυπριακού ξεθωριάζει, ο χρόνος εξαντλείται»

30/09/2022 | 00:16

Αίσιο τέλος: Βρέθηκε ο 46χρονος που είχε εξαφανιστεί

30/09/2022 | 00:09

O καιρός σήμερα Παρασκευή, 30 Σεπτεμβρίου

30/09/2022 | 00:07

Νίκος Ρίζος: O αξέχαστος «κοντός» γίγαντας του ελληνικού κινηματογράφου

30/09/2022 | 00:05

Eoρτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα Παρασκευή

30/09/2022 | 00:03

30 Σεπτεμβρίου: Διεθνής Ημέρα Μετάφρασης και Διερμηνείας

30/09/2022 | 00:01

Τα ζώδια της Παρασκευής, 30 Σεπτεμβρίου

29/09/2022 | 23:57

Μαζικό revenge porn στην Πάτρα: Θύμα και κόρη γνωστού πολιτικού

29/09/2022 | 23:46

Τα λάθη στην επιστράτευση έχουν προκαλέσει την οργή του Πούτιν

29/09/2022 | 23:34

Γιάννα Τερζή: Η κόρη του Πασχάλη Τερζή πιο αποκαλυπτική από ποτέ «ρίχνει» το Ιnstagram!

29/09/2022 | 23:31

Τζόκερ: Που παίχτηκε το υπερτυχερό δελτίο – Με 3 ευρώ κερδίζει πάνω από 4,1 εκατ. ευρώ!

29/09/2022 | 23:20

Σεφ Κουτσόπουλος: Τα δώρα της γιαγιάς στο νεογέννητο γιο με χρώμα… κυανέρυθρο
Google: Ανοίγει Cloud Region στην Ελλάδα – H επένδυση που θα προσθέσει 2,2 δισ. στο ΑΕΠ
Σκρέκας: Νέο πρόγραμμα «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Συσκευή» ύψους 160 εκατ. ευρώ για επιχειρήσεις
ΑΚΤΩΡ: Πέφτουν οι υπογραφές για νέα έργα
Wall Street: Τέλος στο αρνητικό σερί, κλείσιμο με σημαντική άνοδο
ΔΕΠΑ: Υπογράφηκε η Άδεια Λειτουργίας για το ελληνικό τμήμα του ελληνοβουλγαρικού αγωγού φυσικού αερίου
Τα 6 εκατ. ευρώ προσεγγίζουν οι αποζημιώσεις της ασφαλιστικής αγοράς για τις δασικές πυρκαγιές του Ιουλίου 2022 στην Αττική