Αθήνα

8 oC

αίθριος καιρός

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Καραϊβάζ: Tα δύο σενάρια της ΕΛ.ΑΣ. για το συμβόλαιο θανάτου- Τι περιγράφουν αυτόπτες μάρτυρες

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η NIKE αλλάζοντας το μοντέλο πωλήσεων δημιουργεί προβλήματα στα μικρά καταστήματα

Η αλλαγή τρόπου πώλησης και ο αποκλεισμός πάνω απο 90 μικρών καταστημάτων αθλητικών ειδών από τα είδη της έχει δημιουργήσει μεγάλη αναταραχή στον εμπορικό κόσμο και πολλοί μιλάνε πλέον για την σταδιακή εξαφάνιση του μικρού καταστήματος αθλητικών ειδών

Πως αλλάζει το οργανικό μοντέλο και μοντέλο πωλήσεων

Οργανωτικά η NIKE -όπως οι περισσότερες πολυεθνικές- εντάσσει την Ελλάδα μέσα σε μία διεύθυνση που καλύπτει τις περισσότερες χώρες της Νότιας Ευρώπης. Από εκεί και κάτω έχει υποδιευθύνσεις οι οποίες θα έχουν στόχο την συγκέντρωση των δικτύων πωλήσεων σε συγκεκριμένες αντιπροσωπείες και spots και θα δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στις διαδικτυακές πωλήσεις είτε μέσω του e-commerce (ηλεκτρονικού καταστήματος της NIKE) είτε μέσω της εφαρμογής (ΝIKE app).

Eπιχειρηματικά , ο στόχος της εταιρείας είναι να μειώσει πολύ το κόστος διανομής και διαχείρισης στις μικρές χώρες όπως είναι η Ελλάδα. Έτσι θα κρατήσει τα μεγάλα αποκλειστικά καταστήματα όπως είναι για παράδειγμα το αποκλειστικό κατάστημα στο Σύνταγμα ή όπου αλλού έχει στην Αττική (Mc Arthur Glen, Γλυφάδα κά) και στις μεγάλες πόλεις καθώς και τα καταστήματα στα διάφορα malls και θα αποκλείσει τα μικρά καταστήματα αθλητικών ειδών ανά την Ελλάδα που πουλούν NIKE μαζί με άλλες μάρκες και από τα οποία το κόστος διαχείρισης και ελέγχου των πωλήσεων από τα Κεντρικά να είναι πολύ μεγαλύτερο από τα οφέλη που ενδεχομένως να έχει η εταιρεία.

Προσπάθεια επικοινωνίας με τους υπεύθυνους

Σε συνεχή αναζήτηση διαύλων επικοινωνίας με υπεύθυνους της NIKE στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό βρίσκονται οι 90 περίπου πελάτες της (καταστήματα αθλητικών ειδών) ανά την Ελλάδα προκειμένου να ζητήσουν εξηγήσεις και να ρυθμίσουν τυχόν εκκρεμότητες. Σε ότι αφορά τις εξηγήσεις , η NIKE αποφάσισε να ακολουθήσει ένα δικό της κανάλι προώθησης προϊόντων της στην Ελλάδα, θεωρώντας ότι η πολυδιάσπαση των πωλήσεων από πολλά μικρά καταστήματα δεν εξυπηρετεί το brand στην παρούσαν φάση. Πολλοί έμποροι θα στραφούν νομικά εναντίον της NIKE τονίζοντας ότι το να τους εξαιρεί από την διανομή προϊόντων της ουσιαστικά τους μειώνει την ανταγωνιστικότητα τους και έμμεσα πλην σαφώς τους οδηγεί σε συρρίκνωση.

Τα περισσότερα απ’ αυτά τα 90+ καταστήματα βρίσκονται στην περιφέρεια και ουσιαστικά εξυπηρετούν μεγάλα αγοραστικά τμήματα του πληθυσμού που κατοικούν σε μεγάλες πόλεις της επαρχίας ή ακόμη και σε δήμους στην Αττική. Με απλά λόγια, η αιτίασή τους για προσφυγές (ασφαλιστικά μέτρα κατ’ αρχήν) έναντι της NIKE είναι ότι ο αποκλεισμός τους από τα προϊόντα της NIKE θα τους διώξει πελάτες και θα τους συρρικνώσει.

Επισήμως η εταιρεία δεν έχει απαντήσει αλλά ουσιαστικά στελέχη της έχουν τονίσει ότι είναι αναφαίρετο δικαίωμα της NIKE να επιλέξει αυτή το μοντέλο διανομής και marketing των προϊόντων της. Μέσα στους επόμενους μήνες θα υπάρξει νέα επικοινωνία με τους καταστηματάρχες προκειμένου να δοθούν οδηγίες σχετικά με πληρωμές ή στοκ προϊόντων και εναλλακτικές λύσεις.

Σταϊκούρας: Η μετά – κορονοϊό εποχή θα φέρει στο προσκήνιο νέες προκλήσεις
Αύξηση των ενοικίων – Οι τιμές των ακινήτων ανά περιοχή (Πίνακες)
Reds: Στην τελική ευθεία το Cambas Project
ΟΑΕΔ: Προπληρωμή επιδομάτων και Δώρου Πάσχα – Πότε θα δοθούν
Ελλάκτωρ: Γνωστοποίηση για τα μετοχικά ποσοστά – Με 25,824% οι Μπάκος- Καϋμενάκης και Αν. Καλλιτσάντσης
Εν αναμονή του ανοίγματος οι έμποροι σε Θεσσαλονίκη, Αχαϊα, Κοζάνη