Αθήνα

7 oC

αίθριος καιρός

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Ο Τριαντάφυλλος «δίκασε» την Μαριπόζα στο Survivor και στο Twitter έγινε «χαμός»!

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κόβουν τον καφέ οι Έλληνες – Οι επιπτώσεις της μείωσης της κατανάλωσης στις αλυσίδες

Πτώση της τάξεως του 30% περίπου έχουν σημειώσει οι πωλήσεις του κλάδου καφέ στην χώρα μας από την αρχή της πανδημίας, με τις μεγαλύτερες αλυσίδες να προβληματίζονται για την επόμενη μέρα και να αναμένουν πτώση της κατανάλωσης λόγω μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος.

Δείτε επίσης

Κώστας Κρομμύδας: Βαρύ πένθος για τον ηθοποιό – Πέθανε από κορονοϊό ο πατέρας του
Μεταστατικός καρκίνος του μαστού: Μια χρόνια νόσος….

Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Καφέ η Ελλάδα αποτελεί μία από τις χώρες με την υψηλότερη κατά κεφαλήν κατανάλωση καφέ στον κόσμο. Συγκεκριμένα, η κατανάλωση αγγίζει τις 510 κούπες καφέ/ άτομο, στοιχείο που μεταφράζεται σε ετήσια κατανάλωση 5 δισ. κούπες συνολικά.

Συνολικά, ετησίως στην Ελλάδα καταναλώνονται 40.000 τόνοι. Από αυτό, το 60% αφορά κατανάλωση που γίνεται εντός σπιτιού και το 40% κατανάλωση εκτός σπιτιού (καφετέριες κ.λπ.).

Η αξία της κατανάλωσης εντός σπιτιού ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ ενώ στην αγορά εκτός σπιτιού ανέρχεται στα 3 δισ. ευρώ.

Τέλος, βάσει των καταναλωτικών προτιμήσεων των Ελλήνων, ο ελληνικός καφές είναι η πρώτη επιλογή με 32%, ο στιγμιαίος με 30% ενώ ακολουθούν ο εσπρέσο και ο φίλτρου με 28% και 10% αντίστοιχα (σύνολο κατανάλωσης εντός/εκτός σπιτιού).

Οι επιπτώσεις της πανδημίας στις αλυσίδες

Πτώση τζίρου άνω του 80% τις πρώτες ημέρες του lockdown είχε η αλυσίδα καφέ Coffe Island, η οποία ωστόσο κατάφερε να ανακάμψει γρήγορα και να επαναπροσδιορίσει τη στρατηγική της, βλέποντας τις τάσεις της αγοράς. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να καταγράψει αύξηση 12% στις πωλήσεις στο 8μηνο της τρέχουσας χρήσης.

Παρ’ όλα αυτά η διοίκηση της επισημαίνει πως ο κυριότερος κίνδυνος που έχει να αντιμετωπίσει, είναι οι οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις της πανδημίας, που μπορεί να οδηγήσουν στην αύξηση της ανεργίας και στην πτώση της κατανάλωσης.

Για τον λόγο αυτό άλλωστε διαπραγματεύθηκε με την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα την έκδοση δύο ομολογιακών δανείων ποσού 2 εκατ. ευρώ έκαστο, με σκοπό την πλήρη κάλυψη με την απαραίτητη ρευστότητα, κάθε πιθανού κινδύνου από τις όποιες εξελίξεις, την δραστική και ουσιαστική μείωση του κόστους χρηματοδότησής της και τέλος την πλήρη διασφάλιση των απαραίτητων αποθεμάτων πρώτων υλών για την απρόσκοπτη λειτουργία της.

Σημαντική επίπτωση στον τζίρο της κααγράφει και η αλυσίδα καφέ Mikel, η οποία πριν από την επιβολή του πρώτου lockdown είχε προχωρήσει σε αναδιοργάνωση του δικτύου της καταφέρνοντας να αυξήσει τα κέρδη της, τα οποία είχαν υποχωρήσει αισθητά.

Σήμερα η αλυσίδα, η οποία τα προηγούμενα χρόνια είχε χαρακτηριστεί ως φαινόμενο, διαθέτει δίκτυο με πάνω από 230 καταστήματα σε 8 χώρες. Σχεδόν 200 καταστήματα λειτουργούν σε πάνω από 50 πόλεις στην Ελλάδα, έχει αναπτυχθεί στην Κύπρο, όπου διαθέτει πάνω από 10 σημεία, ενώ έχει τοποθετηθεί επίσης σε Μ. Βρετανία (Λονδίνο), ΗΠΑ (Μασαχουσέτη), Αυστραλία (Σίδνεϊ), ΗΑΕ (Ντουμπάι), Σαουδική Αραβία (Τζέντα) και σε μεγάλες πόλεις της Βουλγαρίας.

Για σοβαρές επιπτώσεις στην οικονομία από την υγειονομική κρίση έχει κάνει λόγο και η Καραμολέγκος η οποία για την θυγατρική της Απολλώνιο εκτιμά ότι το 2020 θα κλείσει με πτώση τζίρου 20 με 25% παρότι τα καταστήματά της δεν έκλεισαν καθόλου κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρίας ο φόβος για τον Covid 19 και τα εκτός σπιτιού σκευάσματα προφανώς έχουν επηρεάσει την καταναλωτική κίνηση και έχοτν επιφέρει μείωση των πωλήσεων.

Στην επανάκτηση του μεριδίου αγοράς που έχασε μέσα στην υγειονομική κρίση και την καραντίνα στοχεύει η αλυσίδα Γρηγόρης Μικρογεύματα, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Β. Γεωργάτο. Η αλυσίδα, αν και παρέμεινε σε λειτουργία ολόκληρο το προηγούμενο διάστημα, εντούτοις υπέστη μείωση πωλήσεων, δεδομένης της απουσίας καταναλωτών.

Όπως ανάφερε πρόσφατα ο επικεφαλής της αλυσίδας στο πλαίσιο του webinar της Endeavor Greece με θέμα «Η ηγεσία σε καιρούς κρίσης», υπήρχαν σοβαρές επιφυλάξεις για το αν η εταιρεία έπραττε το σωστό παραμένοντας σε λειτουργία.

Σύμφωνα με τον ίδιο, κατά το πρώτο στάδιο του lockdown, η μείωση πωλήσεων άγγιξε το 85%, ενώ όπως εκτίμησε ο κ. Γεωργάτος «τα δύσκολα είναι μπροστά μας».

Ακολουθήστε το TheCaller στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

Σφακιανάκης: «Η κοκαΐνη μπορεί να παράπεσε από κάποιον διάσημο συνεπιβάτη» λέει ο Κούγιας

«Βόμβα» από Λινού! «Υπήρξε ανακρίβεια με τα κρούσματα – Ντρέπομαι που το λέω»

Μαραντόνα: Ο λόγος που μια 24χρονη παίκτρια ποδοσφαίρου αρνήθηκε να τιμήσει τη μνήμη του

Η πρόταση των Ολλανδών για τον Ελλάκτωρα
Έκρηξη στις επενδύσεις logistics λόγω ηλεκτρονικού εμπορίου – Παίρνουν θέση οι μεγάλες εταιρείες
Αυξήθηκε η ζήτηση δανείων από επιχειρήσεις και νοικοκυριά στο δ’ τρίμηνο 2020
Εκτινάχθηκε το έλλειμμα στα 24,138 δισ. ευρώ κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Δεκεμβρίου 2020 λόγω πανδημίας
Η Siemens Healthineers κινείται σε νέα κλινικά πεδία με τον μικρότερο και πιο ελαφρύ μαγνητικό τομογράφο απεικόνισης ολόκληρου του σώματος
Ανθεκτικός στα lockdowns ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων το Νοέμβριο αναφέρει έκθεση της ΕΤΕ