
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Η κοινοπραξία «ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom Transport» μετατρέπεται στον νικητή του μεγάλου διαγωνισμού, αναλαμβάνοντας την κατασκευή ενός έργου πνοής για την Αθήνα καθώς κατέθεσε την καλύτερη οικονομική προσφορά για τη γραμμή 4 του μετρό προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ προσφέροντας έκπτωση 12% και τίμημα 1,158 δισ. ευρώ.
Να σημειωθεί ότι σε απόσταση αναπνοής βρέθηκε η οικονομική προσφορά της δεύτερης κοινοπραξίας υπό την Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi, η οποία ανήλθε σε 1.180 εκ.ευρώ με έκπτωση 11%.
Αν δεν υπάρξει νέος γύρος ενστάσεων μέσα στο επόμενο δεκαήμερο, η Αττικό Μετρό θα προχωρήσει στην έγκριση του πρακτικού του διαγωνισμού ώστε στην συνέχεια η σύμβαση να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και κατόπιν να κυρωθεί από την βουλή. Εκτιμάται πάντως ότι ο κατασκευαστικός χρόνος θα χρειαστεί μήνες για να ξεκινήσει να μετράει, αφού θα προηγηθούν οι πρόδρομες εργασίες για τις αρχαιολογικές έρευνες και την μετακίνηση των δικτύων κοινής ωφέλειας.
Στην α΄φάση του διαγωνισμού συμμετείχαν τέσσερις κοινοπραξίες. Οι δύο τελικοί διεκδικητές, το σχήμα FCC – Archirodon – Μυτιληναίος και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ- Vinci- Siemens. Από το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού αποκλείστηκε η κοινοπραξία υπό την Μυτιληναίος λόγω ελλείψεων στην τεχνική προσφορά. Toν Μάρτιο του 2019, αποφάσισε να αποσυρθεί από τον διαγωνισμό, η δεύτερη κοινοπραξία υπό την ΤΕΡΝΑ, η οποία δεν κατέθεσε προσφορά, επικαλούμενη τις μεγάλες αβεβαιότητες του διαγωνισμού λόγω των δικαστικών προσφυγών και των εμπλοκών που είχαν δημιουργηθεί με την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Έτσι στην τελική κούρσα έμειναν οι δύο κοινοπραξίες.
Ακολουθήστε το TheCaller στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις
Καιρός: Η εβδομάδα ξεκινάει με καταιγίδες – Πού θα βρέξει
Κορονοϊός: Ανησυχία προκαλούν τα στοιχεία του Οκτωβρίου – Όλα δείχνουν αρνητικό ρεκόρ
Πόλεμος νεύρων από την Τουρκία με το Oruc Reis – Δυσκολεύει η συζήτηση (και) για το Κυπριακό