Αθήνα

15 oC

ελαφρές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Θεσσαλονίκη: «Είσαι η νέα Μπουμπουλίνα» – Τραγούδησαν τον εθνικό ύμνο στην μητέρα που εναντιώθηκε στα self tests (BINTEO)

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τεχνικός σύμβουλος για τα χρυσά συμβόλαια της Αττικό Μετρό 

Σε διαγωνισμό για την πρόληψη τεχνικού Συμβούλου για την υλοποίηση της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας προχώρησε η Αττικό Μετρό.

Ειδικότερα ο διαγωνισμός πραγματοποιείται για να καλυφθούν οι ανάγκες της Αττικό Μετρό και προκειμένου να την βοηθήσει στην υλοποίηση των έργων «Γραμμή 4 – τμήμα Α΄: Άλσος Βεΐκου – Γουδή», «Επέκταση της γραμμής 3, τμήμα Χαϊδάρι – Πειραιάς», καθώς και των λοιπών έργων του μετρό και του τραμ στην Αττική, που προγραμματίζει να υλοποιήσει, ο προϋπολογισμός των οποίων αναμένεται να ξεπεράσει τα 4 δισ. ευρώ.

Με την πρόσληψη του τεχνικού συμβούλου η «Αττικό Μετρό» έχει ως στόχο να ξεπεράσει την στασιμότητα που επικρατεί εδώ και χρόνια στη διεύρυνση του δικτύου της.

Είναι ενδεικτικό ότι ο τελευταίος διαγωνισμός για έργο Μετρό (εκτός από τον πρόσφατο της γραμμής 4 του μετρό) έγινε στα τέλη του 2006 και αφορούσε την επέκταση προς Πειραιά.

Η δημοπράτηση τότε μπλόκαρε και επαναδημοπρατήθηκε τον Νοέμβριο του 2008. Έκτοτε κανένα άλλο έργο δεν κατάφερε μπει σε τροχιά υλοποίησης, όμως η εικόνα αυτή φαίνεται να αλλάζει.

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι με τον ΦΠΑ 44 εκατ. ευρώ, ενώ η διάρκεια των υπηρεσιών του συμβούλου θα είναι 60 μήνες.

Να σημειωθεί ότι στη γραμμή 4 του Μετρό δόθηκε προ ημερών το πράσινο φως για την εκκίνηση των πρόδρομων εργασιών ενώ όπως δήλωσε πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής είναι τα πρώτα εργοτάξια για το έργο να στηθούν μέσα στο 2021.

Όπως προβλέπεται από το διαγωνισμό, αναμένεται να αναπτυχθούν 22 εργοτάξια, από το Άλσος Βεΐκου ως το Γουδή και την Κατεχάκη, εκεί όπου θα κατασκευαστούν οι σταθμοί και τα φρεάτια της γραμμής. Ο ανάδοχος θα πρέπει να εκτελέσει τις σχετικές μελέτες και στη συνέχεια να προχωρήσει στα έργα παράκαμψης των δικτύων κοινής ωφέλειας (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, οπτικές ίνες, φυσικό αέριο, ΗΛΠΑΠ κλπ), στις αρχαιολογικές εργασίες, τις κυκλοφοριακές παρακάμψεις και τις λοιπές εργασίες στα σημεία που θα στηθούν τα εργοτάξια.

Οι κύριες εργασίες για τη γραμμή 4 του Μετρό αποτελούν μέρος της κύριας σύμβασης ύψους  1,158 δις. ευρώ η οποία έχει ως προσωρινό μειοδότη την κοινοπραξία Άβαξ – Ghella – Alstom, η οποία εκτός απροόπτου, αναμένεται να υπογραφεί μέσα στο 2021.

Όσον αφορά την Επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Μαρίνα-Πειραιάς», η οποία βρίσκεται σε προχωρημένη φάση κατασκευής, περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ. και 6 νέους σύγχρονους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο).

Ήδη στις 6 Ιουλίου 2020 παραδόθηκαν προς χρήση στο επιβατικό κοινό οι 3 πρώτοι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.

Το σύνολο της Επέκτασης της Γραμμής 3 αναμένεται να δοθεί σε εμπορική λειτουργία εντός του καλοκαιριού του 2022.

Τέλη κυκλοφορίας: Επιστρέφει η πληρωμή με το μήνα – Κατατέθηκε η τροπολογία
Ενοίκια: Γιατί είναι ακόμη «στα ύψη» – Ο ρόλος των Airbnb – Λίστα με τα πιο δημοφιλή προάστια της Αττικής (ΠΙΝΑΚΕΣ)
Αναδρομικά συνταξιούχων: Πότε πληρώνονται όσοι έχουν πάνω από 30 έτη ασφάλισης – Τι ποσά θα λάβουν
Πώς ο Mr Jumbo βγαίνει αλώβητος από την αύξηση των ναυτικών ναύλων 
Ελλάκτωρ: «Όλα θα τελειώσουν στην γενική σύνελευση της 22ης Απριλίου»
Ελλάκτωρ: Αγωγή κατά Καλλιτσάντση και Εξάρχου για υπεξαίρεση