Αθήνα

15 oC

ελαφρές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Γεννηματά: «Μου είπε ‘’Μανώλη μου ξέφυγε ο μπαγάσας, αλλά θα τον νικήσω’’», λέει ο Μ.Όθωνας

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το μεγάλο come back του Άκτωρα – Έργα συνολικού ύψους 1 δισ. μέχρι το τέλος έτους

Στο μεγάλο come back της Ακτωρ, θυγατρική του Ομίλου Ελλάκτωρ, με την ανάληψη έργων συνολικού ύψους 1 δισ ευρώ, αναφέρθηκε χτες ο Πρόεδρος της κατασκευαστικής εταιρείας Χρήστος Παναγιωτόπουλος.

Λίγους μήνες μετά την ανάληψη των ηνίων του κατασκευαστικού Ομίλου από τη νέα διοίκηση, η ΑΚΤΩΡ αφήνει πίσω της τα προβλήματα και τα λάθη που την οδήγησαν σε μεγάλη μείωση του τζίρου της, στην συσσώρευση ζημιών την τελευταία τριετία αλλά και στην ανυπαρξία νέων συμβάσεων μειώνοντας σημαντικά το ανεκτέλεστο της.

Είναι ενδεικτικό ότι στην τριετία 2018-2020, επί διοίκησης Σάκη Καλλιτσάντση οι πωλήσεις της εταιρείας μειώθηκαν περίπου στο 1/3 από 1,480 δισ. ευρώ. σε 500 εκατ ευρώ (το 2020), ενώ οι ζημιές κάθε χρόνο ξεπερνούσαν κατά πολύ τα 100 εκατ ευρώ με τις αθροιστικές ζημιές της τελευταίας 3ετίας να φτάνουν τα 470 εκατ. ευρώ. Αν μάλιστα ληφθεί υπόψη ότι τα τελευταία 2 χρόνια οι ζημιές έφτασαν τα 340 εκατ. ενώ μόνο πέρυσι κυμάνθηκαν στα 182 εκατ, τότε πολύ εύκολα μπορεί να αντιληφθεί τη ζημιά που προκλήθηκε στον Όμιλο τα τελευταία χρόνια.

Αυτή η κατάσταση φαίνεται να αλλάζει και μάλιστα σε πολύ λίγους μήνες αφενός μεν με την ανάληψη νέων έργων και αφετέρου με την ανάδειξη της Άκτωρ ως μειοδότης σε μία σειρά ακόμη σημαντικών έργων που αναμένεται να συμβασιοποιηθούν μέχρι το τέλος του έτους.

Έτσι μέσα σε λίγους μήνες η διοίκηση κατάφερε να θέσει εκ νέου την εταιρεία σε αναπτυξιακή τροχιά υπογράφοντας νέες συμβάσεις συνολικού ύψους 437 εκατ ευρώ (εκ των οποίων τα 262 εκατ ευρώ αφορούν συμβάσεις δημοσίων έργων και τα 175 εκατ ευρώ, συμβάσεις του ιδιωτικού τομέα). Παράλληλα μέχρι το τέλος του έτους έχει μειοδοτήσει και αναμένεται να υπογραφούν νέες συμβάσεις συνολικού ύψους 544 εκατ. ευρώ (519 εκατ ευρώ συμβάσεις δημοσίου και 25 εκατ ευρώ συμβάσεις του ιδιωτικού τομέα), ανεβάζοντας το σύνολο των νέων έργων στο 1 δισ. ευρώ, ποσό που ο Όμιλος είχε να δει εδώ και πολύ καιρό, καθώς για παράδειγμα το 2020 δεν υπεγράφη κανένα έργο.

Επίσης ο κ. Παναγιωτόπουλος παρουσίασε το νέο επιχειρησιακό σχέδιο της Ακτωρ που υλοποιείται και το οποίο όπως είπε επικεντρώνεται στις παρακάτω βασικές ενέργειες.

1. Επαναδιαπραγμάτευση των υφιστάμενων συμβάσεων (με τους εργολάβους, προμηθευτές μας κλπ) με στόχο όπως είπε «να βελτιώσουμε τους όρους και να περιορίσουμε τις ζημιογόνες επιλογές του παρελθόντος, καθώς όλα τα έργα μέχρι τότε «τρέχανε με ζημιές».

2. Συμμετοχή της εταιρείας σε όλα τα έργα που κρίνονται στρατηγικά ότι πρέπει να διεκδικηθούν. «Με ένα σύγχρονο μοντέλο οικονομικών προσφορών αλλά κυρίως με τεχνικές λύσεις που κοιτούν στο μέλλον του κλάδου. Στην εποχή που ζούμε η πρόκληση για τον κατασκευαστικό τομέα και ειδικά για εμάς στην ΑΚΤΩΡ είναι να ανταποκριθούμε με σύγχρονες – καινοτόμες λύσεις και βέλτιστες πρακτικές στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής και στην ανάγκη που έχει η χώρα μας για ανάπτυξη υποδομών με υψηλό βαθμό ανθεκτικότητας – ασφάλειας», ανέφερε.

3. Επικέντρωση των δραστηριοτήτων της εταιρείας γεωγραφικά σε Ελλάδα και Ρουμανία με στόχο την σταδιακή αποχώρηση από ζημιογόνες αγορές.

Ο κ. Παναγιωτόπουλος στάθηκε στην πραγματική κινητήριο δύναμη της ΑΚΤΩΡ που δεν είναι άλλο από τους εργαζομένους τους οποίους και ευχαρίστησε. «Άνθρωποι με αδιαμφισβήτητη τεχνογνωσία και δέσμευση απέναντι στο έργο και την ίδια την εταιρεία. Με τεράστια προσπάθεια κράτησαν όρθια την εταιρεία και εξασφάλισαν τη συνέχειά της κάτω από πολύ αντίξοες συνθήκες. Και στην καινούργια προσπάθεια που έχουμε ξεκινήσει στηριζόμαστε στην εμπειρία και το έργο τους για να φέρουμε και πάλι την εταιρεία σε πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά», όπως είπε.

Η επιστροφή στην κερδοφορία

Αναφορικά με την παύση ζημιογόνων αποτελεσμάτων για την ΑΚΤΩΡ και πέρασμα σε κερδοφόρα πορεία, ο κ. Παναγιωτόπουλος εκτίμησε ότι αυτό θα συμβεί στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022. Ο ίδιος πάντως τόνισε ότι είναι πολύ σημαντικό το θέμα που έχει προκύψει τους τελευταίους μήνες και αφορά την μεγάλη αύξηση των τιμών των υλικών που επηρεάζει σημαντικά το περιθώριο κέρδους των κατασκευαστικών εταιρειών.

«Μέχρι τώρα δεν έχει ληφθεί καμμία νομοθετική πρωτοβουλία από την πλευρά του Υπουργείου Υποδομών για το θέμα της αύξησης των τιμών των πρώτων υλών και εμείς πιέζουμε προς την κατεύθυνση της εξεύρεσης λύσης», είπε.

Μετρό και Αττική Οδός

Για την πορεία των εργασιών του Μετρό Θεσσαλονίκης, ανέφερε ότι στις 31/12/2023 θα έχει παραδοθεί το σύνολο της βασικής γραμμής (μαζί με το σταθμό Βενιζέλου), ενώ ήδη έχει εγκριθεί και έχει περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο η συμπληρωματική σύμβαση ύψους 45,35 εκατ ευρώ που αφορούν πρόσθετες αρχαιολογικές ανασκαφές αλλά και την αλλαγή σχεδιασμού στον εν λόγω σταθμό.

Αναφερόμενος στο θέμα της Αττικής Οδού και στο πόρισμα του συμβούλου της Hill Ιnternational για το πότε θα έπρεπε να επιστρέψει ο αυτοκινητόδρομος στο ελληνικό δημόσιο, τόνισε ότι «η Αττική Οδός παραδίδεται στο δημόσιο ξανά το 2024», ενώ θεωρείται δεδομένη η διεκδίκηση της νέας παραχώρησης από την Ακτωρ.

Ο κ. Παναγιωτόπουλος, ο οποίος δεν απέφυγε να απαντήσει σε καμμία ερώτηση, αναφέρθηκε και στην αξιοποίηση του κτήματος Καμπά της Reds τονίζοντας ότι η πανδημία έχει αλλάξει τον αρχικό σχεδιασμό και από ένα μεικτό συγκρότημα (οικιστικό, γραφειακοί χώροι, ξενοδοχείο) που προβλεπόταν, εξετάζεται η μετατροπή του σε αμιγώς οικιστικό συγκρότημα. Επίσης προσφάτως έχει προκύψει πρόταση αξιοποίησης της έκτασης από αμερικανούς επενδυτές η οποία εξετάζεται.

«Δεν θα δίναμε 1,5 δισ για την Εγνατία Οδό»

Ερωτώμενος για το θέμα της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, ο κ. Παναγιωτόπουλος υπενθύμισε τα γνωστά προβλήματα που είχε με την Roadis (συμμετείχαν από κοινού) και δεν επέτρεψαν την κάθοδο της εταιρείας στο διαγωνισμό, συμπλήρωσε ωστόσο ότι «ούτως η άλλως και να κατεβαίναμε στον διαγωνισμό δεν θα δίναμε 1,5 δισ ευρώ (σ.σ ποσό που κατέβαλλε για την παραχώρηση η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) και ως εκ τούτου δεν θα παίρναμε το έργο».

Όσον αφορά το έργο της Ψυτάλλειας, συνολικού προϋπολογισμού 320 εκατ ευρώ, είπε ότι η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – ΑΒΑΞ είναι οι μόνοι διεκδικητές του έργου, ενώ αναφερόμενος στην κατασκευαστική P&C Development, εταιρεία που άνηκε στον κ. Παναγιωτόπουλο (και πλέον διοικείται από τον αδερφό του), τόνισε: «Αποχώρησα από την εταιρεία από τη στιγμή που αποφάσισα να ασχοληθώ με τη διοίκηση της ΑΚΤΩΡ. Δεν εμπλέκεται πουθενά η εταιρεία ανταγωνιστικά με την ΆΚΤΩΡ. Ακόμη και σε προηγούμενους διαγωνισμούς που συμμετείχε ταυτόχρονα με ΆΚΤΩΡ, έδωσα εντολή να μην είμαστε μαζί και αποχωρήσαμε από συγκεκριμένους διαγωνισμούς, όπως στο έργο για την αγορά στα Χανιά και στο Πάτρα Πύργο τα οποία έχει πάρει η κατασκευαστική του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ».

Η διαιτησία στο Κατάρ

Αναφορικά με το θέμα της διαιτησίας στο Κατάρ ο κ. Παναγιωτόπουλος είπε ότι «γεννήθηκε από την προηγούμενη διοίκηση». «Για την διαιτησία των 100 εκατ. δολαρίων που ανέρχεται σε 32 εκατ. για την Ακτωρ, φροντίσαμε να ανακόψουμε τη συγκεκριμένη απόφαση, να την προσβάλουμε στα δικαστήρια, όπως προβλέπεται από το νόμο του Κατάρ. Και είμαστε σε φάση να δούμε αν μπορέσουμε να ακυρώσουμε τη συγκεκριμένη απόφαση. Όταν φανεί τι θα κάνουμε με τη διαιτησία στο Κατάρ, θα δούμε τι θα κάνουμε με το ποσό ύψους 44 εκατ δολ που έχει επιδικαστεί υπέρ της Ακτωρ στην Αλβανία». «Σε κάθε περίπτωση το ποσό της διαιτησίας στο Κατάρ, υπερκαλύπτεται από το ποσό που έχει επιδικάσει η διαιτησία στην Αλβανία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ροή Ειδήσεων

28/10/2021 | 22:40

«Θα αυτοκτονήσει αν εκδοθεί στις ΗΠΑ», λένε οι δικηγόροι του Τζούλιαν Ασάνζ

28/10/2021 | 22:30

Μαργαρίτα Θεοδωράκη: Ο μοναδικός ηγέτης που τιμά τον πατέρα μου είναι ο Βλαντίμιρ Πούτιν

28/10/2021 | 22:12

Τζόκερ: Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί για τα 1.600.000 ευρώ

28/10/2021 | 22:04

Άγγελος Λάτσιος: Οι νέες φωτογραφίες με τις δύο αδερφές του και τα σχόλια αγάπης μεταξύ τους

28/10/2021 | 21:41

Το Facebook της νέας εποχής: Το metaverse και η εικονική πραγματικότητα – Η παρουσίαση του Ζάκερμπεργκ

28/10/2021 | 21:35

Ρομά επιχείρησαν να κλείσουν ξανά τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Πατρών

28/10/2021 | 21:26

Ζωή Κωνσταντοπούλου: Η Μέρκελ δεν έχει καμία δουλειά να βρίσκεται στην Ελλάδα – Ύβρις για τη σημερινή Επέτειο

28/10/2021 | 20:50

Τραγωδία στην Αγία Πελαγία: Πατέρας δύο παιδιών ο 35χρονος που πνίγηκε – Το σπαρακτικό αντίο της συζύγου του

28/10/2021 | 20:35

ΠΟΥ: Η γρίπη είναι εδώ

28/10/2021 | 20:24

Γερουλανος: «Η παρακαταθήκη της Γεννηματά είναι η ενότητα και ότι νίκησε το φόβο»

28/10/2021 | 20:10

Στην Αθήνα η Άνγκελα Μέρκελ και στο σπίτι του Κυριάκου Μητσοτάκη για ιδιωτικό δείπνο

28/10/2021 | 20:04

Η Ισπανία βάζει τέλος στις διαφημίσεις γλυκών και αναψυκτικών για τα παιδιά

28/10/2021 | 19:52

Νέα συγκέντρεωση Ρομά στην Πατρών – Πύργου: Έκλεισαν τον δρόμο – Επί ποδός η αστυνομία (vid)

28/10/2021 | 19:39

Θεσσαλονίκη: Μητέρα και το βρέφος της νοσηλεύονται με κορονοϊό

28/10/2021 | 19:29

Ράκος ο Άλεκ Μπάλντουιν: Μαυροντυμένος και σε κακή κατάσταση μετά τον θάνατο της Χάτσινς (ΦΩΤΟ)
ΑΑΔΕ: Παράταση μέχρι 30 Νοεμβρίου της έκδοσης του φορολογικού πιστοποιητικού
Φορολοταρία Σεπτεμβρίου: Δείτε αν κερδίσατε στην κλήρωση για τα 1.000 ευρώ
Αύξηση 77% στον τζίρο του ηλεκτρονικού εμπορίου – Επανέρχεται η κίνηση στα φυσικά καταστήματα
Επίδομα παιδιού – Α21: Πότε καταβάλλεται η 5η δόση από τον ΟΠΕΚΑ
Διαθέσιμη η ιστοσελίδα του «Νέου Εξοικονομώ»
Συμφωνία ΔΕΗ με Selath Holdings για την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου