Αθήνα

25 oC

αραιές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Η Audi παρουσιάζει το Q5 Sportback

OPINION

Καλωσορίζουμε τους διορισμούς εκπαιδευτικών, αλλά…

Η ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ για διορισμούς εκπαιδευτικών στα σχολεία είναι θετική εξέλιξη. Μετά από αρκετά χρόνια στασιμότητας γίνεται ένα βήμα με θετικό εκπαιδευτικό πρόσημο.

Δείτε επίσης

Δερμιτζάκης: Είμαστε στα όρια για να ξεκινήσει το κακό σενάριο – Ο ιός φαίνεται ότι φεύγει από τον έλεγχο μας
Κλήρωση Τζόκερ: Που παίχτηκε το τυχερό δελτίο που κερδίζει πάνω από 44.600 ευρώ

Η απουσία σημαντικού αριθμού μόνιμων εκπαιδευτικών από τα σχολεία όλη την προηγούμενη δεκαετία ήταν μια πληγή για την εκπαίδευση. Χιλιάδες ώρες διδασκαλίας χάνονταν με σοβαρές επιπτώσεις στη μαθησιακή λειτουργία. Η μη ανανέωση του εκπαιδευτικού πληθυσμού – όταν μάλιστα έχουμε έντονο το φαινόμενο της «γήρανσής» του – είναι αρνητικό στοιχείο για την εισαγωγή καινοτομιών και μεταρρυθμίσεων.

Χαιρετίζω τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι επιτέλους μετά από χρόνια αβεβαιότητας και διαρκών μετακινήσεων κάθε χρόνο ανά την επικράτεια θα νιώσουν εργασιακή ασφάλεια και θα αφοσιωθούν ακόμα περισσότερο στο τόσο σημαντικό παιδαγωγικό τους έργο.

Μας χωρίζει όμως μεγάλη απόσταση για να έχουμε ικανοποιητική λύση στο ζήτημα των διορισμών. Είναι μείζον ζήτημα που αφορά πρωτίστως την ποιότητα της εκπαίδευσης. Παράλληλα, δεκάδες χιλιάδες αναπληρωτές και αδιόριστοι εκπαιδευτικοί περιμένουν να ανοίξει προοπτική γι’ αυτούς.

Δυστυχώς το σύνολο της κυβερνητικής πολιτικής της Ν.Δ. αλλά και της εκπαιδευτικής πολιτικής της δεν αφήνουν περιθώρια αισιοδοξίας. Η περικοπή μαθημάτων, η κατάργηση σχολείων στην περιφέρεια, η συρρίκνωση του πολιτιστικού πεδίου των σχολείων, η αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, οι επιπτώσεις του συνταξιοδοτικού και ασφαλιστικού προβλήματος, η οικονομική περιστολή των δαπανών για την παιδεία κλπ δρουν ως μηχανισμοί ασφυξίας της εκπαιδευτικής λειτουργίας.

Όλες οι νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης της Ν.Δ. είχαν αντικπαιδευτικό προσανατολισμό, από την πρωτοφανή ρύθμιση των κολεγίων μέχρι τον πρόσφατο νόμο της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Η Ν.Δ. δεν μπορεί να προχωρήσει σε μεταρρυθμιστικές εκπαιδευτικές πολιτικές. Δεν έχει εθνικό σχέδιο για την παιδεία. Ο νεοφιλελευθερισμός και ο συντηρητισμός της – ως δύο κρατούσες ιδεολογίες της – αποσκοπούν στη μορφωτική συρρίκνωση της παιδείας, στην εμπορευματοποίηση της εκπαίδευσης, στη μη στήριξη των εκπαιδευτικών.

Είμαστε αντίθετοι στο «σχολείο της αγοράς» της Ν.Δ. Αγωνιζόμαστε σταθερά με ένα διαρκώς εξελισσόμενο μεταρρυθμιστικό σχέδιο: για την ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης, για την εισαγωγή της στη μεταβιομηχανική εποχή και στον ψηφιακό κόσμο, για την προαγωγή μιας ουσιαστικής ανθρωπιστικής παιδείας που θα ενισχύει όλους τους μαθητές, για την ενίσχυση του παιδαγωγικού και μορφωτικού, πολιτιστικού και κοινωνικοποιητικού ρόλου του σχολείου, για την θέσπιση Εθνικού Απολυτηρίου, για την συνολική ενίσχυση του ρόλου των εκπαιδευτικών.

Η κοινωνία μας χρειάζεται ένα σχολείο δημοκρατικό, σύγχρονο, παιδαγωγικό, ένα σχολείο που θα ανοίγει δρόμους κοινωνικής, πολιτιστικής, οικονομικής προόδου για τη χώρα μας.

*Ο Νίκος Τσούλιας είναι Γραμματέας του Τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής

«Το σκοτεινό τέλος του Κυβερνήτη»
Πασοκοποίηση ή σοσιαλδημοκρατία
Ποτοαπαγόρευση
Γιατί οι Millennials είναι οι ήρωες που αξίζουμε, μα και έχουμε ανάγκη;
H Δημοκρατία στην εποχή της πανδημίας
Τα τραίνα που φύγαν αγάπες που μείνανε…