Αθήνα

21 oC

αραιές νεφώσεις

Συζητώντας για το μέλλον της Oδικής ασφάλειας, αλλά και της Oδικής αγωγής στο 2nd Auto Forum

ΓΡΑΦΕΙ Ο Κίμων Λογοθέτης

Εχθές πραγματοποιήθηκε στην χώρα μας το 2nd Auto Forum, ένα πανευρωπαϊκό συνέδριο, με Εκπαιδευτές οδηγούς αλλά και με εξειδικευμένους στο είδος.

Ακούστηκαν σημαντικά πράγματα, πάνω στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας, στη διαδικασία απόκτησης διπλώματος (επαγγελματικού και μη), για τα τροχαία ατυχήματα, στα οποία η χώρα μας πρωτοστατεί, αλλά και για το πως μπορεί να γίνει η ζωή των οδηγών ευκολότερη. Φυσικά πρωταγωνιστής, της συζήτησης υπήρξε και το αυτοκίνητο, που έχει μια σπουδαία θέση στην καθημερινότητα όλων μας, πλέον..

Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου τον λόγο έλαβε και ο υποδιοικητής της Τροχαίας Αττικής οδού κ. Ευάγγελος Κουντρομιχαλης τονίζοντας πως φέτος υπήρξε μείωση των τροχαίων ατυχημάτων όπου οφείλεται κατά κύριο λόγο στην ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και των συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας των νέων οχημάτων και φυσικά στην αύξηση της χρήσης κράνους και ζώνης ασφαλείας στους Έλληνες οδηγούς λόγω του νέου ΚΟΚ.

Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης διοργάνωσης, είχα την ευκαιρία να μεταφέρω τις σκέψεις μου, τους προβληματισμούς μου, αλλά και τα προβλήματα που έχουν προκύψει στον κλάδο μας, σχετικά με την εφαρμογή και τη διάρκεια εφαρμογής του νέου νομοσχεδίου, η οποία έχει ξεκινήσει από τον περασμένο Μάιο και συνεχίζεται ανεπιτυχώς ως και σήμερα.

Στην συνέχεια ακολούθησε ένας εποικοδομητικός διάλογος με την κ. Calinescu Theodora (Project Officer European Transport Safety Council), η οποία είναι επίτροπος οδικής ασφάλειας στην ΕΕ, όπου της ανέφερα τους προβληματισμούς μου, για τις δυσκολίες της εφαρμογής του νέου νομοσχεδίου που προωθεί η κυβέρνηση και φυσικά τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει καθημερινά ο κλάδος μας.

Συζητήσαμε επίσης, για την πρόθεση των Εκπαιδευτών Οδηγών να συνεργαστούν με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, προκειμένου να αναβαθμιστεί η Εκπαίδευση των Ελλήνων Οδηγών και να μειωθούν αποτελεσματικά τα τροχαία ατυχήματα στην χώρα μας

Καίριο υπήρξε όμως και το ερώτημα και προβληματισμός μου, αν τελικά οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν λάβει θέση, για την ασφάλιση του συνόλου των υποψηφίων οδηγών αλλά και των ηλικιωμένων άνω των 74 ετών, που τόσο πολύ βάλλονται από το νέο νομοσχέδιο. Η απάντηση της κα Πλαΐτη, η οποία είναι Υπεύθυνη Επικοινωνίας της ασφαλιστικής εταιρείας ΑΧΑ ήταν αφοπλιστική, λέγοντάς μου, πως η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών δεν έχει πάρει καμία απόφαση για το συγκεκριμένο νομοσχέδιο.

Δυστυχώς άλλη μια τρανή απόδειξη πως η περιπέτεια των Εκπαιδευτών αλλά και των ηλικιωμένων οδηγών, ουσιαστικά μόλις έχει ξεκινήσει και προβλέπεται πως θα έχει πολύ δρόμο, αφού μιλάμε για έναν νομοσχέδιο που θα είχε όλα τα φόντα να πραγματοποιηθεί, αλλά η ολιγωρία και η απάθεια της κυβέρνησης το οδηγεί σε ένα φαύλο κύκλο, προκαλώντας αντιδράσεις και άλλα και πρακτικές δυσκολίες στην καθημερινή ζωή όλων μας.

Επίσης όμως, σημαντικό είναι να τονίσουμε πως πρέπει, να δοθούν κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων όπως φοροελαφρύνσεις και απόσυρση.

Ακόμη πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ευαισθητοποίηση των πωλητών αυτοκινήτων αλλά και των παιδιών για την κυκλοφοριακή αγωγή αλλά και την οδική ασφάλεια για να μπορέσουμε όλοι μαζί να συμμετέχουμε ενεργά στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κοινητικότητας (ΣΒΑΚ).

Η πρώτη κίνηση όπως τόνισα και χθες, μιλώντας ως Γενικός Γραμματέας της Ομοσπονδίας, είναι η άμεση αλλαγή του εγχειριδίου θεωρητικής εκπαίδευσης υποψηφίων οδηγών το οποίο είναι πλέον ξεπερασμένο ήδη από το 1980 και δεν αναφέρει πουθενά την ύπαρξη κινητών τηλεφώνων ούτε όμως και την ύπαρξη ηλεκτρονικών συστημάτων ενεργητικής ασφαλείας. Αυτό είναι σαφέστατα απαράδεκτο, για μια Ευρωπαϊκή χώρα τη στιγμή που η τεχνολογία της αυτοκίνησης τρέχει με ιλιγγιώδη ταχύτητα και έχουμε πλέον στην ελληνική αγορά ηλεκτροκίνητα οχήματα με τεχνολογίας αιχμής και οι αυτοκινητοβιομηχανίες βαδίζουν στην αυτόνομη οδήγηση οι οποία θα έχει τελειοποιηθεί το 2025 ενώ το 2030 θα έχουμε και τα πρώτα οχήματα σε κυκλοφορία χωρίς οδηγό. Εμείς ακόμη στην Ελλάδα διδάσκουμε τη συμβατική τεχνολογία (καρμπυρατέρ) και το συμπλέκτη.

Επίσης απαραίτητη είναι η καθιέρωση του μαθήματος κυκλοφοριακής αγωγής στην πρωτοβάθμια αλλά και δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθώς και η αξιοποίηση των πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής, που σήμερα παρουσιάζουν εικόνα εγκατάλειψης.

Θα πρέπει όλοι να θυμόμαστε πως το ευαισθητοποιημένο παιδί του σήμερα πάνω στην οδική ασφάλεια είναι ουσιαστικά σωστά καταρτισμένος οδηγός του αύριο.

Οι λύσεις είναι να δημιουργηθούν έργα υποδομής αλλά και δράσεις - εκδηλώσεις για την ενημέρωση της οδικής ασφάλεια αλλά και της αστυνόμευσης του οδικού δικτύου.

* Ο Κίμων Λογοθέτης είναι γραμματέας Εκπαιδευτών Οδηγών Αττικής, μέλος του Κινήματος Αλλαγής

Send this to a friend