Αθήνα

21 oC

ελαφρές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Άννα Φόνσου: Μου έχει τύχει να μην έχω δουλειά και να φυλάω γάτες – Είμαι 90 plus (vid)

ΠΕΡΙΠΑΙΚΤΙΚΑ

Δάσκαλοι που «παίρνουν το μηδέν»

** Οι ενστάσεις των εκπαιδευτικών για τη διαδικτυακή εκπαίδευση είναι απολύτως λογικές για όσους ζουν ακόμη στη δεκαετία του ΄80. Δεν είναι τυχαίο ότι ορισμένοι αντλούν επιχειρήματα από την εποχή της ασπρόμαυρης τηλεόρασης και του «πάρε το μηδέν».

Δείτε επίσης

ΗΠΑ-Covid-19: Πάνω από 1.600 θάνατοι σε 24 ώρες – Ραγδαία αύξηση της ανεργίας
Πορεία ΛΟΑΤΚΙ στο κέντρο της Αθήνας παρά τις συστάσεις για αποφυγή συγκεντρώσεων (ΒΙΝΤΕΟ)

** Να εξηγήσουμε στους νεότερους ότι λέγαμε «πάρε το μηδέν» τα χρόνια της σταθερής τηλεφωνίας, όταν ακούγονταν παράσιτα μέσα από το καλώδιο. Τότε που ακούγαμε μουσική από βινύλιο. Τότε που λέγαμε «στην Ευρώπη» εννοώντας ότι η Ελλάδα είναι απέξω.

** Κάποιοι εκπαιδευτικοί βλέπουν εχθρούς αντί να βλέπουν προοπτικές. Οι καινούργιες πλατφόρμες επικοινωνίας δίνουν τεράστιες, δημοκρατικές δυνατότητες στη διάδοση της γνώσης αλλά εκείνοι εστιάζουν στις πιθανές στρεβλώσεις.

** Λένε λοιπόν ότι οι μαθητές θα ντρέπονται να μιλήσουν σε κάμερα. Είμαστε με τα καλά μας; Ποιος θα ντραπεί, αυτός που κάνει πέντε τικ-τοκ τη μέρα ή αυτός που μιλάει ασταμάτητα με την παρέα μέσω ίνσταγκραμ; Η εμπειρία από σχολεία που εφαρμόζουν μάθημα με κάμερα δείχνει ότι τα παιδιά είναι απολύτως εξοικειωμένα. Οι ντροπαλοί παραμένουν ντροπαλοί, όπως ακριβώς και στην αίθουσα.

** Λένε ότι τυχόν παρατηρητές, μάτια και αυτιά τρίτων, θα είναι κακόβουλοι. Αυτό είναι ο ορισμός της τεχνοφοβίας. Κάπως έτσι τρομάζουν και με τις ανέπαφες πληρωμές μέσω τηλεφώνου, μην τυχόν και τους χακάρουν το λογαριασμό. Δεν σκέφτονται ότι αν τα βάλουν στην τσέπη, κινδυνεύουν από πορτοφολάδες.

** Λένε ότι δεν έχουν όλα τα παιδιά τα μέσα για να παρακολουθήσουν μάθημα από απόσταση. Αντί να καθυστερούμε την εξέλιξη, ας απαιτήσουμε δωρεάν ταμπλέτες για όλους τους μαθητές. Όπως δίνονται δωρεάν βιβλία. Στις ταμπλέτες θαα είναι «φορτωμένα» ένα σωρό εκπαιδευτικά εργαλεία, βιβλία αναφοράς, εφαρμογές ασκήσεων για όλα τα μαθήματα. Το χρειάζονται οι μαθητές του σήμερα προκειμένου να ενταχθούν στην κοινωνία του εικοστού πρώτου.

** Λένε ότι δεν έχουν όλα τα σπίτια σύνδεση με το διαδίκτυο. Γιατί δεν εφαρμόζεται ειδικό τιμολόγιο για χαμηλά εισοδήματα, όπως γίνεται και με το ρεύμα; Η ασύρματη πρόσβαση είναι αγαθό σαν το νερό και την ενέργεια. Ας δώσει λύση το υπουργείο Παιδείας, οι Δήμοι. (Μην αναφέρουμε «σπόνσορα» και πάει αλλού η κουβέντα).

** Η ανθρωπότητα δεν προχωρά ούτε με φοβίες ούτε με αρνητισμό. Το σχολείο θα αλλάξει, έχει ήδη αλλάξει. Η εκπαίδευση από απόσταση έχει δυνατότητες, ειδικά για ακριτικές περιοχές, ειδικά για παράξενες περιστάσεις όπως ο τωρινός εγκλεισμός.

** Κρατώντας μαθητές μακριά από τις εξελίξεις της τεχνολογίας, το μόνο που καταφέρνουν είναι να βαθαίνουν το χάσμα μεταξύ κοινωνικών ομάδων. Τα παιδιά που κάνουν μάθημα μέσα από πλατφόρμες, είναι ήδη πολίτες της ψηφιακής κοινωνίας. Τα παιδιά που τα κρατάνε οι συνθήκες και οι δάσκαλοι σε σπηλιές, θα είναι δέκα βήματα πίσω την ώρα της ενηλικίωσης, όταν θα πρέπει να μπουν σε μια αγορά εργασίας που θα απαιτεί συνδέσεις και άνεση με την τεχνολογία.

 

Τσίπρας για Μυκήνες: Η στάση της κυβέρνησης προκαλεί οργή
Ο Γεωργιάδης στο «Ελληνικό»: Πάνε όλα γρήγορα και όπως τα θέλαμε
Πάρε τον ΕΟΤ στα χέρια σου
Σπίτι όσο χωρείς, πεζούλα όσο θωρείς
Το φίδι αλλάζει δέρμα την άνοιξη
Η Στρεβλή Δημοκρατία των Αθηνών