Αθήνα

28 oC

αίθριος καιρός

Δουλειά δεν είχε ο διάολος, ζητούσε βεβαιώσεις

** Τί είναι μια βεβαίωση από τράπεζα, όπου φαίνονται οι καταθέσεις της τελευταίας ημέρας του έτους; Τίποτα δεν είναι. Επίσκεψη στο κατάστημα, ημίωρη αναμονή στην ουρά.

** Τί είναι μια βεβαίωση από τράπεζα, όπου φαίνονται οι καταθέσεις της τελευταίας ημέρας του έτους; Τίποτα δεν είναι. Επίσκεψη στο κατάστημα, ημίωρη αναμονή στην ουρά.

ΓΡΑΦΕΙ Η Λώρη Κέζα

Ο υπάλληλος έχει την ευχέρεια να εκτυπώσει την επόμενη ημέρα, οπότε ξανά επίσκεψη, ξανά ουρά. Όσοι έχουν υποχρέωση υποβολής «πόθεν έσχες» πρέπει να ζητήσουν μια βεβαίωση για κάθε τραπεζικό λογαριασμό. Αν έχουν τρεις λογαριασμούς, τρία μισάωρα.

* Υπόχρεοι υποβολής είναι δεκάδες χιλιάδες φορολογούμενοι, αιρετοί, δικαστικοί, αξιωματικοί, δημοσιογράφοι, στελέχη μη κυβερνητικών οργανώσεων και άλλοι. Όλοι τους υποβάλλουν και δήλωση εισοδήματος άρα η οικονομική τους κατάσταση είναι γνωστή. Κι όμως, πρέπει να πληρώσουν το λογιστή τους ή να ασχοληθούν μερικές ώρες με τη δήλωση «πόθεν έσχες», να συμπληρώσουν ξανά τα στοιχεία που υπάρχουν ήδη στο σύστημα. Όταν λέμε «σύστημα» εννοούμε στο κράτος.

* Θα μπορούσε απλά να προστεθεί στην ετήσια δήλωση η αναφορά σε τραπεζικές καταθέσεις και οι αρχές να έχουν απευθείας πρόσβαση στους λογαριασμούς. Να υπάρχει αυτόματο αλέρτ αν αλλάζει η οικονομική κατάσταση των υπόπτων για χρηματισμό. Ναι, αυτή η διαδικασία υπάρχει επειδή οι υπόχρεοι θεωρούνται εκ προοιμίου απατεώνες. Τόσο απατεώνες που δεν αρκεί η ετήσια φορολογική δήλωση.

** Πάντως αυτό το σύστημα με τη χαρτούρα και την απομονωμένη μηχανοργάνωση είναι παράγοντας που εμποδίσει την ανάπτυξη. Εκατομμύρια εργατοώρες σε αναμονές, σε σφραγίδες, σε δηλώσεις, σε «εμείς δεν εκδίδουμε τέτοιο». Η μια υπηρεσία δεν ξέρει τί κάνει η άλλη.

* Η πρώτη καθοριστική απόφαση, απλή σε γενικές γραμμές, θα ήταν να καταργηθούν τα διαφορετικά μητρώα αναφοράς των πολιτών. Αριθμός ταυτότητας, αριθμός φορολογικού μητρώου, αριθμός ΑΜΚΑ. Αν είναι όλες οι πληροφορίες συγκεντρωμένες, όπως γίνεται σε άλλα κράτη, η εξυπηρέτηση γίνεται τηλεφωνικά.

* Τηλεφωνούμε ας πούμε στις οικονομικές υπηρεσίες του Καναδά και με μια σειρά ερωτήσεων ξέρουν ότι επικοινωνεί ο υπόχρεος όχι κάποιος άσχετος. Πέρα από διεύθυνση, όνομα μητρός και τα λοιπά, ρωτούν πότε έχεις επικοινωνήσει τελευταία φορά μαζί τους και για ποιο λόγο, σε ποια τράπεζα κατατέθηκε η επιστροφή φόρου και σε ποιο υποκατάστημα. Αυτά προϋποθέτουν μια βασικά αρχή. Την εμπιστοσύνη απέναντι στο πολίτη.

** Σε άλλο θέμα. Από τη μια γίνεται η δίκη Γιακουμάκη και από την άλλη ο Παναγιώτης Κουρουμπλής και η Έλενα Κουντουρά συναντούν τον ομοφοβικό μισάνθρωπο Αμβρόσιο, εκείνον που δηλητηριάζει την ελληνική κοινωνία με την κακία του. Φυσικά οι βουλευτές έχουν την πλήρη στήριξη του Μαξίμου. Η κυβέρνηση θέλει στο ίδιο καράβι εκείνους που χάρηκαν με το σύμφωνο συμβίωσης με αυτούς που παραληρούν εναντίον συνανθρώπων τους.

* Μια υποσημείωση. Ο Αμβρόσιος έχει καταδικαστεί με ποινή φυλάκισης 7 μηνώ με τριετή αναστολή. Καταδικάστηκε για τις κατηγορίες της δημόσιας υποκίνησης σε ρατσιστική βία ή μίσος, της κατάχρησης εκκλησιαστικού αξιώματος για κείμενο που δημοσίευσε στην ιστοσελίδα του με τίτλο «ΑΠΟΒΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΗΚΩΣΑΝ ΚΕΦΑΛΙ! Ας μιλήσουμε έξω από τα δόντια ΦΤΥΣΤΕ ΤΟΥΣ». Δεν είναι ένα τυχαίο πρόσωπο για το οποίο λέγονται ανακρίβειες. Έχει καταδικαστεί.

* Τόσο οι χειρισμοί στη δίκη Γιακουμάκη, όπου το σώμα φαίνεται αποφασισμένο να φωτίσει όλες τις σκοτεινές πλευρές της υπόθεσης, όσο και η καταδίκη του Αμβρόσιο, θα έπρεπε να ανανεώσουν την εμπιστοσύνη μας στη Δικαιοσύνη.

Send this to a friend