Αθήνα

 

13 oC

αραιές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε... fast-forward!

tzolakis olympiacos 190424
Ο Τζολάκης αποκρούει και Τούρκος οπαδός κλωτσάει ό,τι βρίσκει μπροστά του – Δείτε βίντεο

ΠΕΡΙΠΑΙΚΤΙΚΑ

Οι νεκροί στην ψύξη, οι ζωντανοί νεκροί στον κόσμο και μια συνέντευξη με τον δημιουργό του Αστερίξ

Τα σενάρια αναφέρονται σε εισαγόμενους σκλάβους, με προορισμό κουζίνες εστιατορίων, στούντιο μασάζ και οίκους ανοχής.

* Σοκαρισμένος ο πλανήτης ξεχνά τα εργασιακά δικαιώματα στην Κίνα. Κι όμως, η ροή της πληροφορίας δεν έχει σταματήσει ποτέ. Παράδειγμα: κάθε φορά που κυκλοφορεί ένα νέο μοντέλο iphone, μαθαίνουμε μια παράμετρο των απάνθρωπων συνθηκών εργασίας. Μαθητές επαγγελματικών λυκείων εξαναγκάζονται να εργαστούν «εθελοντικά» ώστε να πάρουν απολυτήριο. Είναι ανήλικοι που απασχολούνται ως και 11 ώρες τη μέρα.

* Οι κινέζοι εργάτες που συναρμολογούν τις κούκλες Barbie εισπράττουν ως μισθό το 4% των Αμερικανών που απασχολούνται σε ανάλογες θέσεις.

*Το ωράριο στα κινεζικά εργοστάσια συχνά ξεπερνά τις 80 ώρες την εβδομάδα, με τους εργάτες να βρίσκονται στο χώρο εργασίας περίπου 100 ώρες.

* Αν αναρωτιέται κανείς πώς περνούν αυτές οι 80 ώρες, ένα μικρό παράδειγμα από εργοστάσιο που παράγει πληκτρολόγια για τη Microsoft, την IBM, τη Hewlett-Packard και την Dell. Ο εργαζόμενος που τοποθετεί πλήκτρο σε πληκτρολόγιο, έχει 1,1 δευτερόλεπτο για να βάλει κάθε πλήκτρο. Κάνει την ίδια κίνηση 3.250 φορές κάθε ώρα, 35.750 φορές τη μέρα.

* Το ετήσιο μισθολογικό κόστος των κινέζων εργατών που κατασκευάζουν αθλητικά παπούτσια PUMA, καλύπτεται με πέντε μέρες εργασίας.

** Νέο τεύχος του Αστερίξ κυκλοφόρησε χθες και για πρώτη φορά η κεντρική ηρωίδα είναι γυναίκα, η Αδρεναλίνη, κόρη του βασιλιά των Γαλατών. Η ομοιότητα με την Γκρέτα Τούνμπεργκ είναι τυχαία, δηλώνουν οι δημιουργοί του κόμικ.

* Με την ευκαιρία, αναδημοσιεύουμε συνέντευξη με έναν από τους δυο δημιουργούς του Αστερίξ. Η συνέντευξη έγινε το 1996, με αφορμή την κυκλοφορία του άλμπουμ «Η γαλέρα του Οβελίξ».

Η πρώτη γαλατική ιστορία σε μορφή κόμικ κυκλοφόρησε το 1961 σε συνεργασία των Ρενέ Γκοσινί και Αλμπέρ Ουντερζό. Από τότε οι περιπέτειες του Αστερίξ μεταφράστηκαν σε 77 γλώσσες και διαλέκτους και ως πριν από έναν μήνα είχαν πωληθεί 280 εκατομμύρια αντίτυπα σε όλο τον κόσμο. Τα τελευταία 20 χρόνια ο Ουντερζό γράφει και σχεδιάζει μόνος του τις ιστορίες ενώ επικρατεί η άποψη ότι ο θάνατος του Γκοσινί δεν αλλοίωσε το ύφος τους. Ο γάλλος δημιουργός λέει ότι ελπίζει να μην του χρειασθούν άλλα πέντε χρόνια για να παρουσιάσει το επόμενο τεύχος.

Μπορείτε να αποκαλύψετε στους έλληνες αναγνώστες σας τη συνταγή του μαγικού φίλτρου;

«Μακάρι να την ήξερα. Θα ήμουν ο πρώτος που θα τη χρησιμοποιούσε αλλά δυστυχώς δεν μπορώ να σας βοηθήσω. Πολλοί μού λένε ότι έπεσα στη μαρμίτα όταν ήμουν μικρός και γι’ αυτό είχα τόσο μεγάλη επιτυχία. Είναι πολύ πιθανόν αλλά δεν το θυμάμαι και δεν μπορώ να σας βοηθήσω».

Ποιος θα ήταν ο Καίσαρας του 20ού αιώνα;

«Ασυνήθιστη ερώτηση… Υπήρξαν πολιτικοί άνδρες που θέλησαν να γίνουν καίσαρες στην πρόσφατη ιστορία μας, ξεκινώντας από τον Χίτλερ και τον Μουσολίνι, που θα ήθελαν να γίνουν ηγεμόνες του κόσμου. Στις μέρες μας όμως νομίζω ότι, εκτός από κάποιους μικρούς πολιτικούς σε απομακρυσμένες χώρες, δεν θα βρίσκαμε κανέναν. Τουλάχιστον αυτή την εντύπωση έχω…».

Ο σύγχρονος Δρυΐδης ποιος θα ήταν;

«Οι Δρυΐδες ήταν πανίσχυροι, ίσως περισσότερο και από τους βασιλείς. Δεν θα μπορούσα όμως να τους συγκρίνω με τους σημερινούς εκπροσώπους της Εκκλησίας ούτε με τους ανθρώπους του πνεύματος. Είναι φανταστικές φιγούρες και δεν τις δημιουργήσαμε για να μοιάζουν με σημερινά πρόσωπα γιατί έτσι δεν θα γελούσε κανένας. Το μόνο σύγχρονο είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από τις φιγούρες, τα οποία δεν υπήρχαν σε αρχαίους λαούς, που είχαν άλλα προβλήματα και διαφορετικό τρόπο ζωής. Χρησιμοποιήσαμε στοιχεία από την ιστορία των Γαλατών και κυρίως στοιχεία που θα αναγνωρίζαμε στη συμπεριφορά του σύγχρονου Γάλλου, όπως η αγάπη για το φαγητό, η ασταμάτητη ομιλία και η διάθεση για συνεχείς καβγάδες. Υπήρχαν κάποιες φυλές Γαλατών που μάχονταν μεταξύ τους και αν συγκρίνουμε με τα σημερινά πολιτικά κόμματα βλέπουμε ότι τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει και πολύ».

Ποιο θα είναι το μέλλον του χωριού της Αρμορίκης; Θα φύγουν τα οχυρά των Ρωμαίων;

«Οι Ρωμαίοι έμειναν 400 χρόνια και έκαναν καλό στη Γαλατία. Ήταν η μεγαλύτερη περίοδος ειρήνης που υπήρξε στην περιοχή. Η παρουσία τους ήταν ευεργετική αλλά μας φάνηκε διασκεδαστικό να πιάσουμε την ιστορία από την αντίθετη πλευρά. Δεν είμαστε όμως χαζοί, οι Γάλλοι δεν είναι χαζοί και ξέρουμε ότι οι Ρωμαίοι μάς έκαναν καλό με τον πολιτισμό τους. Οι περιπέτειες του Αστερίξ πάντως θα κινούνται πάντοτε μέσα σε αυτό το πλαίσιο κατοχής των Ρωμαίων».

Αυτό που χαρακτηρίζει τον Αστερίξ είναι ότι υπάρχουν πολλά διαφορετικά επίπεδα ανάγνωσης και καθένας επικεντρώνει σε αυτό που θέλει ή μπορεί. Εσείς πώς θα προτείνατε να προσεγγίζονται οι ιστορίες;

«Θα έλεγα ότι δεν πρέπει να επιμένουμε στη σχέση με την ιστορία. Δημιουργήσαμε αστείες φιγούρες που κάνουν τους ανθρώπους να γελούν αλλά δεν έχουμε καμία πρόθεση να προωθήσουμε κοινωνικοπολιτικές φιλοσοφίες. Αυτοί που αναζητούν φιλοσοφία και σοβαρές σκέψεις στον Αστερίξ βρίσκονται σε λάθος δρόμο απλώς και μόνο επειδή δεν ήταν στις προθέσεις μας. Το μόνο που θέλουμε είναι να διασκεδάζουμε τους αναγνώστες. Υπάρχει πάντως ένα χιούμορ σε πρώτο επίπεδο που γίνεται αντιληπτό από τα παιδιά και σε ένα άλλο επίπεδο χιούμορ ενηλίκων με αναφορές στην εκάστοτε επικαιρότητα χωρίς να πηγαίνει πιο μακριά».

Πόσον καιρό χρειάζεστε για να ολοκληρώσετε ένα τεύχος;

«Εξαρτάται από το τεύχος. Νομίζω ότι οι εννέα μήνες καταλήγουν σε μια… φυσιολογική γέννα. Τα σχεδιάζω όλα στο χέρι. Ποτέ δεν έμαθα τι είναι ο υπολογιστής και όλα αυτά τα μηχανήματα που έχουν δημιουργηθεί για να σχεδιάζουμε. Νιώθω τόσο αμήχανα μπροστά στην τεχνολογία…».

«Το ρόδο και το ξίφος» και «Ο Αστερίξ στους Ολυμπιακούς Αγώνες» μεταφράστηκαν στα αρχαία ελληνικά. Πώς σας φάνηκε αυτή η ιδέα;

«Δεν ξέρω τι απήχηση είχε στην Ελλάδα. Μπορεί να βοήθησε κάποιους καθηγητές στο μάθημα των αρχαίων ελληνικών. Στη Γερμανία πάντως, όπου μεταφράστηκε στα λατινικά, μαθαίνω ότι βοήθησε τους καθηγητές να κάνουν πιο ευχάριστο το μάθημα. Αν όντως είναι όπως μου λένε, το βρίσκω καταπληκτικό!».

Στα τεύχη εναλλάσσονται οι ιστορίες που διαδραματίζονται μέσα στο χωριό με ταξιδιωτικές περιπέτειες. Οσα έχουν ζυγό αριθμό περιγράφουν εξορμήσεις και όλοι περίμεναν ότι στο 30ό ο Αστερίξ θαβρισκόταν εκτός των τειχών. Τι εξυπηρετεί αυτή η τακτική;

«Είναι κάτι που εφαρμόσαμε από την αρχή ως νόμο που… δεν έχει ιδιαίτερο σκοπό. Σε όλες τις ιστορίες υπάρχουν τα ίδια πρόσωπα με τα ίδια λάιτμοτιφ, οπότε νομίζουμε ότι η εναλλαγή από τεύχος σε τεύχος ξεκουράζει τον αναγνώστη».

Ποιος είναι ο αγαπημένος σας ήρωας;

«Είναι σχεδόν αυτονόητο, αφού είναι ο αγαπημένος όλων σχεδόν των αναγνωστών: φυσικά ο Οβελίξ, που εμφανίζεται ως ο πιο συμπαθητικός».

Διαβάζετε αμερικανικά κόμικς;

«Σε αυτά οφείλω τη σταδιοδρομία μου. Διάβασα το πρώτο μου κόμικ όταν ήμουν επτά ετών. Πριν από τον πόλεμο κυκλοφορούσαν στο Παρίσι άπειρα αμερικανικά κόμικς και όταν άρχισα να σχεδιάζω τα είχα στο μυαλό μου. Διάβασα όλες τις λεγόμενες κλασικές σειρές, όπως του Φλας Γκόρντον και του Σούπερμαν. Στην αρχή προσπαθούσα να αντιγράψω το ύφος του Σεσίλ Ισνέ, όπως και οι περισσότεροι συνάδελφοί μου, αλλά σιγά σιγά απομακρύνθηκα. Πάντοτε όμως νιώθουμε την επιρροή ενός «δασκάλου», ακόμη και αν έχουμε διαμορφώσει μια προσωπική γραφή».

Λέγεται ότι τα φτερά του κορυδαλλού που έχει ο Αστερίξ στο κράνος του συμβολίζουν τη σεμνότητα, την αισιοδοξία και την καλή διάθεση,επειδή ο κορυδαλλός είναι πτηνό που φτιάχνει μια ταπεινή φωλιά πάνω στη γη αλλά έχει πάντοτε καλή διάθεση και δεν σταματάει να τραγουδάει. Ισχύουν αυτές οι ερμηνείες;

«Υπήρχε μόνο μία φυλή που φορούσε κράνος με φτερά κορυδαλλού στη Γαλατία αλλά αργότερα θεωρήθηκε έμβλημα όλων. Τις ερμηνείες των συμβόλων πάντως τις μαθαίνω εκ των υστέρων και νομίζω ότι είναι συχνά πετυχημένες».

Στη «Γαλέρα του Οβελίξ» χρησιμοποιείτε τη φιγούρα του Κερκ Ντάγκλας ως Σπάρτακου, ο οποίος οδηγεί τους συντρόφους του στην παιδική ηλικία. Τι σημαίνει για σας η επιστροφή στην παιδικότητα;

«Ο Σπάρτακος ήταν ένας μεγάλος επαναστάτης και μου άρεσε η ιδέα να τον χρησιμοποιήσω. Σκέφθηκα να δανειστώ τη μορφή του από την ταινία όπου τον ερμηνεύει ο Κερκ Ντάγκλας και με διασκέδαζε να παίξω με αυτόν τον παραλληλισμό. Η επιστροφή στην παιδικότητα είναι κάτι που με απασχολεί. Παρ’ όλο που μεγάλωσα φτωχικά, είχα υπέροχα παιδικά χρόνια και αν υπήρχε ένας μάγος με το μυστικό της επιστροφής του χρόνου θα τον επισκεπτόμουν σίγουρα».

Ο Οβελίξ όμως αρνήθηκε την επιστροφή στην παιδική ηλικία.

«Αυτός συμπεριφέρεται και νιώθει σαν παιδί. Απλώς η βιολογική επιστροφή στα μικρά του χρόνια σήμαινε ότι δεν θα έτρωγε τέσσερα αγριογούρουνα και δεν θα μπορούσε να δείρει τους Ρωμαίους».

Η έκθεση στο Παρίσι τι περιλαμβάνει;

«Είναι ένας συνδυασμός ιστορίας και κόμικς. Παρουσιάζει πραγματικά ιστορικά γαλατικά και ρωμαϊκά αντικείμενα μαζί με σχέδια από το αρχείο μου και μία συλλογή από αντικείμενα που δημιουργήθηκαν με τους ήρωες της σειράς από τη δεκαετία του ’60 ώς σήμερα. Παράλληλα το Holiday On Ice έχει ξεκινήσει περιοδείες με ένα θέαμα πατινάζ βασισμένο στον Αστερίξ».

Έχουν γυριστεί μόνο επτά ιστορίες σε κινούμενα σχέδια. Θα υπάρξει συνέχεια;

«Ίσως μια ταινία με πραγματικά πρόσωπα αλλά δεν θέλω να πω περισσότερα ώσπου να υπογραφούν τα συμβόλαια».

Ροή Ειδήσεων

7c4878b2 9ec7 424a bb8e 283824af8c28

19/04/2024 | 23:59

Μαθητικό Συνέδριο για τον Ρίτσο στην Πόλη με σημαντική συμμετοχή από εκπροσώπους των γραμμάτων και τεχνών

19/04/2024 | 23:53

Standard & Poor’s: Αναβάθμιση σε θετικό outlook για το ελληνικό αξιόχρεο

19/04/2024 | 23:50

Ολυμπιακή Λαμπαδηδρομία: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις το Σάββατο στην Αθήνα
sotiropoulou1904

19/04/2024 | 23:40

Τόνια Σωτηροπούλου: “Μόνο στον σκύλο μου δεν πρότειναν να κατέβει για δημοτικός σύμβουλος”

19/04/2024 | 23:30

Κακουργηματική δίωξη σε 43χρονο για ενδοοικογενειακή βία

19/04/2024 | 23:30

Χ. Δούκας: Το έργο της Διπλής Ανάπλασης αποκτά σφυγμό – Η συστηματική προσπάθεια που κάναμε αποδίδει καρπούς
pasok kinal

19/04/2024 | 23:20

Βουλή: Ερώτηση του ΠΑΣΟΚ για την κυβερνοασφάλεια και τη διαρροή προσωπικών δεδομένων

19/04/2024 | 23:20

Κ.Χατζηδάκης: Η λέξη – κλειδί για Ελλάδα και Ευρώπη είναι η ανταγωνιστικότητα

19/04/2024 | 23:13

Παναθηναϊκός AKTOR: «Καθάρισε» στο φινάλε κόντρα στο Περιστέρι
ergazomenoi

19/04/2024 | 23:10

ΔΥΠΑ: Μειώθηκαν κατά 4% οι εγγεγραμμένοι άνεργοι τον Μάρτιο του 2024 σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα

19/04/2024 | 23:01

Μαλέσκου για Περρή: «Μιλάει για μένα με τα χειρότερα λόγια, χωρίς καν να με γνωρίζει»

19/04/2024 | 23:00

Τέλος Επιτηδεύματος: Βαρύς ο λογαριασμός για τις επιχειρήσεις με βραχυχρόνιες μισθώσεις  
uefa

19/04/2024 | 22:50

Πιο κοντά στην 16η θέση η Ελλάδα

19/04/2024 | 22:45

Νίκος Παππάς: «Θέλω να παλέψω για μια Ελλάδα, μία Ευρώπη της αλληλεγγύης ρε γ@@@το»

19/04/2024 | 22:45

Τόνια Σωτηροπούλου: “Κάνω δύο χρόνια kick boxing – Είναι σημαντικό για την αυτοάμυνα μίας γυναίκας”
Τσίπρας για Μυκήνες: Η στάση της κυβέρνησης προκαλεί οργή
Ο Γεωργιάδης στο «Ελληνικό»: Πάνε όλα γρήγορα και όπως τα θέλαμε
Πάρε τον ΕΟΤ στα χέρια σου
Σπίτι όσο χωρείς, πεζούλα όσο θωρείς
Το φίδι αλλάζει δέρμα την άνοιξη
Η Στρεβλή Δημοκρατία των Αθηνών