Αθήνα

7 oC

ελαφρές νεφώσεις

Όταν σε πιάνει τρέλα με τις μικροκλοπές στο κινητό

Τί ψυχή έχουν έξι ευρώ; Πόσος κόσμος θα αφιερώσει δυο τρεις ώρες ή και παραπάνω ώστε να του επιστραφεί το μικροποσό που χρεώθηκε από απατεώνα των πενταψήφιων αριθμών; Πόσος κόσμος θα καταλάβει ότι χρεώθηκε;

Τί ψυχή έχουν έξι ευρώ; Πόσος κόσμος θα αφιερώσει δυο τρεις ώρες ή και παραπάνω ώστε να του επιστραφεί το μικροποσό που χρεώθηκε από απατεώνα των πενταψήφιων αριθμών; Πόσος κόσμος θα καταλάβει ότι χρεώθηκε;

ΓΡΑΦΕΙ Η Λώρη Κέζα

* Δημοσιεύτηκε μια εξαιρετική εξιστόρηση στην ιστοσελίδα techmaniacs.gr. Θα βρείτε την παραπομπή στο τέλος του κειμένου. Αναφέρει λοιπόν ο συντάκτης τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η χρέωση, το όνομα του απατεώνα, το όνομα της εταιρείας, όλα εκείνα τα στοιχεία που χρειάζονται για να εντοπιστεί ο κλέφτης.

* Ιδού πως γίνεται η χρέωση, στα καλά καθούμενα: «έλαβα ένα SMS με ένα PIN, και ένα δευτερόλεπτο μετά ένα SMS καλωσορίσματος στο GAMEBAR. Στο μήνυμα αναφέρεται πως χρεώθηκα €6.24. Πράγματι, το κινητό μου είχε χρεωθεί το παραπάνω ποσό, για μια υπηρεσία που δεν είχα ζητήσει και σίγουρα δεν είχα ενεργοποιήσει».

* Κάποιος μάγκας λοιπόν χρεώνει στο λογαριασμό σας υπηρεσίες που ουδέποτε ζητήσατε. Μέσω του παρόχου κινητής τηλεφωνίας. Φυσικά σάς ανεβαίνει το αίμα στο κεφάλι και θέλετε πίσω το ποσό. Μικρό, μεγάλο, δεν έχει σημασία, πρόκειται για τα δικά σας ευρώ και θα τα ξοδεύετε εκεί που θέλετε.

* Αναζητώντας το χαμένο δίκιο.

* Αρχίζετε το ψάξιμο, ποια είναι η εταιρεία που σας πήρε τα χρήματα. Βρίσκετε την εταιρεία, σας λέει ότι πήγατε σε ιστοσελίδα και συμπληρώσατε τον αριθμό σας. Αρχίζει ο διάλογος «μα καλέ μου, μα χρυσέ μου, δεν έχω σχέση με αυτά, ποτέ δεν έδωσα αριθμό, ποτέ δεν ζήτησα τις υπηρεσίες σας». Απαντούν «όχι κύριε, εσείς συμπληρώσατε τον αριθμό σας».

* Δεν βγαίνει άκρη. Αποφασίζετε να μπλοκάρετε όλους τους πενταψήφιους από τη συσκευή σας. Επειδή λοιπόν κυκλοφορούν κλέφτες μικροποσών κι επειδή μπλοκάρετε τη συσκευή σας, περιορίζετε τις δυνατότητες επικοινωνίας με οργανισμούς που εγκρίνετε, όπως για παράδειγμα με το «Χαμόγελο του Παιδιού».

* Πάμε παρακάτω. Ποιος σας προστατεύει; Η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας σίγουρα όχι. Επιπλέον «που’ ν’ το κράτος;».

* Ο συντάκτης του techmaniacs.gr δίνει οδηγίες, σε ποιον να απευθυνθείτε για να βρείτε το δίκιο σας. Αντιγράφω:

* «Καλούμε τον πάροχο μας και του ζητάμε φραγή σε όλα τα πενταψήφια νούμερα ώστε να μην μπορούμε να δεχτούμε κάποιο μήνυμα από τον οποιονδήποτε πενταψήφιο αριθμό».

* «Επισκεπτόμαστε την εφαρμογή της ΕΕΤΤ «Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης»  όπου κάνουμε αναζήτηση με τον πενταψήφιο που μας έστειλε το κάθε μήνυμα και βρίσκουμε τα στοιχεία του».

* «Καλούμε την εταιρεία του πενταψήφιου αριθμού και ζητούμε εξηγήσεις σχετικά με το πως βρέθηκε ο τηλεφωνικός μας αριθμός στην λίστα του και ενημερώνουμε ότι θα αποστείλουμε καταγγελίες σε όλες τις αρμόδιες αρχές».

* Πόσα δεκάλεπτα δίνετε για τα παραπάνω; Μαζί με τις αναμονές, έχει φύγει ήδη ένα δίωρο.

* Έχετε όρεξη; Ιδού ορισμένες αρχές που πιθανά να ασχοληθούν αν εσείς ασχοληθείτε: Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Γενική Γραμματεία Καταναλωτή. Συνήγορος Του Καταναλωτή. Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Εισαγγελία.

* Αν έχετε καρτοκινητό, μπορείτε να ζητήσετε από την τηλεφωνική εταιρεία πίστωση του ποσού. Αν έχετε πρόγραμμα, στέλνετε τα στοιχεία του τραπεζικού λογαριασμού. Πόση ώρα θα δώσετε για να πάρετε πίσω τα έξι ευρώ; Πόσες ώρες αναμονής, πόσες φορές να εξηγήσετε τι έγινε σε υπαλλήλους που σας συνδέουν αλλού;

* Εκεί ποντάρει ο απατεώνας, ότι δεν θα ασχοληθείτε. Μήπως όμως θα έπρεπε να ασχολείται κάποιος άλλος με τον απατεώνα; Πόσα είναι άραγε τα θύματα; Να σημειώσουμε ότι η δεξαμενή των υποψήφιων θυμάτων συγκεντρώνει μερικά εκατομμύρια αριθμούς κινητών τηλεφώνων.

* Ασχολείται μήπως κάποια δημόσια υπηρεσία με το φαινόμενο;

* Αν θέλετε να διαβάσετε περισσότερα, ακολουθείστε το λινκ: https://techmaniacs.gr/megali-apati-me-sms-apo-5psifia-me-tin-anochi-toy-kratoys-kai-ton-parochon/?fbclid=IwAR2YgGsKmthRfiBK7oXLgBJNTBxIOS3vBby62cTHV8CkI7EGeskG8rioxOk

Send this to a friend