• Κυριακή, 22 Σεπτεμβρίου
  • 10:44

Αθήνα

20 oC

ελαφρές νεφώσεις

Τασάκια στη Βουλή και «εμπόριο Νατάσας»

Τα τασάκια που πετάχτηκαν από τη Βουλή ήταν η πρώτη μάχη, ίσως η πιο εύκολη. Αντικείμενα είναι. Ο πόλεμος του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι πόλεμος με νοοτροπία η οποία ξεπερνά τις διατάξεις του αντικαπνιστικού νόμου.

Τα τασάκια που πετάχτηκαν από τη Βουλή ήταν η πρώτη μάχη, ίσως η πιο εύκολη. Αντικείμενα είναι. Ο πόλεμος του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι πόλεμος με νοοτροπία η οποία ξεπερνά τις διατάξεις του αντικαπνιστικού νόμου.

ΓΡΑΦΕΙ Η Λώρη Κέζα

** Είναι πόλεμος εναντίον της στάσης «και τι θα μου κάνεις;» από έναν λαό που έχει μάθει να ζει χωρίς συνέπειες. Προβλέπονται τιμωρίες και ποινές και πρόστιμα στον αντικαπνιστικό νόμο και σε όλα. Εντούτοις μερίδα του ελληνικού λαού λειτουργεί σαν το κακομαθημένο παιδάκι, αυτό που επιβάλλεται στους γονείς του αλλά και σε όλο τον περίγυρο.

* Ας κρατήσουμε το παράδειγμα με τα τασάκια στη Βουλή_ στο εντευκτήριο των βουλευτών που είναι συχνά σαν τεκές, στο καφενείο, στα γραφεία που λειτουργούν ως καπνιστήρια. Εκεί, στο χώρο όπου ψηφίστηκε ο αντικαπνιστικός νόμος πριν από εννέα χρόνια, εκεί παραβιάζεται προκλητικά ο νόμος. Έρχεται λοιπόν ο πρωθυπουργός και λέει «τέρμα τα ντουμάνια». Πρακτικά πώς εφαρμόζεται όταν ορισμένοι θα αρχίσουν να καπνίζουν στα κρυφά ή στα φανερά, θεωρώντας ότι κάνουν αντίσταση στη Δεξιά;

* Ας υποθέσουμε ότι στην αίθουσα της Γερουσίας ένας βουλευτής ανάβει τσιγάρο και κάποιος άλλος βουλευτής ζητεί να το σβήσει. Δεν είναι τυχαίο το παράδειγμα, έχει καταγραφεί καυγάς. Έπεσαν να τον φάνε. Όχι τον καπνιστή. Εκείνον που ζήτησε να μην εισπνέει τον καπνό. Υπάρχει άραγε περίπτωση να μπει εκεί στη μέση του καυγά αστυνομικός και να επιβάλλει πρόστιμο 50 ευρώ ή 500 ευρώ;

* Δεν έχει οριστεί ελεγκτικός μηχανισμός για την εφαρμογή του αντικαπνιστικού και σίγουρα η αστυνομία δεν μπορεί να αφιερωθεί σε τασάκια κι αποτσίγαρα. Είναι η ώρα του ενεργού πολίτη, να αρχίσει να μιλάει και να ζητεί την εφαρμογή του αυτονόητου.

* Δεν έχει οριστεί ελεγκτικός μηχανισμός για την αντιμετώπιση της νοοτροπίας «και τί θα μου κάνεις;». Το δικαίωμα στην ατιμωρησία είναι κυρίαρχο. Το ίδιο σκέφτεται εκείνος που παραβιάζει το κόκκινο, το ίδιο σκέφτεται εκείνος που αφήνει απλήρωτους υπαλλήλους, το ίδιο σκέφτεται εκείνος που χουφτώνει την υφιστάμενη, το ίδιο σκέφτεται εκείνος που χτίζει σπίτι στην ακρογιαλιά. «Και τι θα μου κάνεις;».

** Στην ιστορία με τα «πριβέ καλλιστεία Βαρυμπόμπης» υπάρχουν πολλές παράμετροι που δεν απασχολούν τις αρχές. Στάθηκαν στο φορολογικό και καλά έκαναν, εφόσον βρέθηκαν αδήλωτα χρήματα, 250.000 ευρώ. Ας δούμε και τα υπόλοιπα, στο σκηνικό όπως παρουσιάζεται στα μέσα ενημέρωσης. Ιδιώτης οργανώνει καλλιστεία με εισιτήριο 500 ευρώ. Οι ελεγκτές λένε ότι δεν έκοβε αποδείξεις, ο ιδιώτης λέει ότι έκοψε εισιτήρια, για «καθήμενους και όρθιους».

* Υπάρχει δηλαδή κόσμος που πληρώνει 500 ευρώ εισιτήριο για να δει κορίτσια να περπατούν φορώντας μάξι φόρεμα και κατόπιν φορώντας μαγιό. Χούι τους, θέλουν να πληρώνουν αυτό που υπάρχει σε αφθονία και δωρεάν σε κοντινές παραλίες. Εκτός αν υπάρχει κάτι άλλο.

* Υπάρχει δηλαδή κόσμος που πληρώνει 500 ευρώ εισιτήριο για να δει κορίτσια να περπατούν φορώντας μάξι φόρεμα και κατόπιν φορώντας μαγιό. Χούι τους, θέλουν να πληρώνουν αυτό που υπάρχει σε αφθονία και δωρεάν σε κοντινές παραλίες. Εκτός αν υπάρχει κάτι άλλο.

* Χωρίς να κατηγορούμε τον συγκεκριμένο διοργανωτή της Βαρυμπόμπης, να αναρωτηθούμε πώς είναι η ζωή για τα κορίτσια που παίρνουν μέρος σε τέτοιου είδους «πριβέ καλλιστεία» τα οποία δεν απονέμουν κάποιο τίτλο, έστω «σταρ Ελλάς».

* Να θυμηθούμε την περίπτωση νικήτριας αντίστοιχων καλλιστείων στην Πιερία, ετών 14, μαθήτριας πρώτης Γυμνασίου. Η χαρά του παιδόφιλου. Πληρώνει εισιτήριο για να δει  ανήλικες με μαγιό, μακιγιάζ και ψηλοτάκουνα ενώ ταυτόχρονα απολαμβάνει τα γουίσκια που σερβίρει ο μαγαζάτορας. Έχουμε τώρα την εικόνα;

* Όταν μιλάμε για εμπορεύσιμα ανήλικα ή για γυναίκες χωρίς άδεια εργασίας, ξέρετε «εμπόριο Νατάσας» λέγεται, καλό είναι να μην προβάλλονται ενστάσεις του τύπου «κι αν θέλει εκείνη να βγει με το μαγιό να δείξει την κορμάρα, είναι δικαίωμά της». Τέτοιες απόψεις δείχνουν άγνοια για το τί συμβαίνει στον πλανήτη και πώς ορίζονται κάποια εγκλήματα.

Send this to a friend