
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Μετά την επίσημη ανακοίνωση της Αττικής Οδού, με την οποία «βγάζει στη σέντρα» την Αστυνομία και τον υπουργό Πολιτικής Προστασίας Χρήστο Στυλιανίδη, το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας απάντησε χωρίς ωστόσο να προσκομίσει τα πρακτικά των συσκέψεων προ της κακοκαιρίας «Ελπίς».
Σημειώνεται πως η Αττικές Διαδρομές Α.Ε. που διαχειρίζεται την Αττική Οδό, ανέφερε νωρίτερα πως «δια των εκπροσώπων της που παρέστησαν στις συντονιστικές συσκέψεις της 21ης και 23ης Ιανουαρίου των αρμόδιων φορέων υπό τον Υπουργό Πολιτικής Προστασίας, όπως αναγράφεται και στα πρακτικά, έθεσε εξαρχής ρητώς αιτήματα προληπτικής απαγόρευσης των φορτηγών – βαρέων οχημάτων από το βράδυ της Κυριακής 23 Ιανουαρίου».
Από την πλευρά του το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κάνει λόγο για «ψευδείς ισχυρισμούς» και πλέον η δημοσιοποίηση των πρακτικών, που είναι αρμοδιότητα του υπουργείου, φαντάζει ως μοναδική λύση, ούτως ώστε και οι πολίτες να γνωρίζουν, επιτέλους, ποιος ευθύνεται για το χάος και την τεράστια ταλαιπωρία που υπέστησαν χιλιάδες οδηγοί που εγκλωβίστηκαν μέσα στα χιόνια, στην Αττική Οδό (και όχι μόνο φυσικά) κατά το πέρασμα της κακοκαιρίας «Ελπίς», την Δευτέρα 24 Ιανουαρίου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας:
«Σε απάντηση της σημερινής ανακοίνωσης της εταιρείας «Αττικές Διαδρομές Α.Ε.» και προς αποκατάσταση της αλήθειας, το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας αναφέρει τα ακόλουθα:
- Διαψεύδουμε κατηγορηματικά: (α) ότι στις δύο συσκέψεις (21ης και 23ης Ιανουαρίου) τέθηκε από τη συγκεκριμένη εταιρεία αίτημα «προληπτικής απαγόρευσης των φορτηγών-βαρέων οχημάτων από το βράδυ της Κυριακής 23 Ιανουαρίου». (β) ότι «όλοι οι παρόντες παραχωρησιούχοι/λειτουργοί αυτοκινητοδρόμων συμφώνησαν στην πρόταση για την προληπτική και σε κάθε περίπτωση έγκαιρη απαγόρευση των φορτηγών».
- Αντίθετα με τους ψευδείς ισχυρισμούς της εταιρείας, στη σύσκεψη της 23ης Ιανουαρίου αποφασίστηκε ότι σε ό,τι αφορά στα βαρέα οχήματα θα γινόταν αξιολόγηση της κατάστασης νωρίς το πρωί της Δευτέρας, στη βάση της εξέλιξης και της σφοδρότητας του φαινομένου. Αυτό άλλωστε συνέβη στην περίπτωση της Νέας Οδού (Αθηνών-Λαμίας), τη Δευτέρα το πρωί.
- Οι εταιρείες διαχείρισης, μεταξύ των οποίων και οι Αττικές Διαδρομές, εγγυήθηκαν ότι μπορούν να διαχειριστούν το φαινόμενο και να μείνουν ανοιχτοί οι δρόμοι.
- Ειδικότερα δε σε ό,τι αφορά την εταιρεία «ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΑΕ» επαναλαμβάνουμε ότι διαβεβαίωσαν ότι ήταν σε πλήρη ετοιμότητα για την αντιμετώπιση προβλημάτων λόγω χιονοπτώσεων και παγετού στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητάς τους. Επιπρόσθετα, η εταιρεία διαβεβαίωσε ότι διαθέτει περισσότερα οχήματα εκχιονισμού από τη συμβατική της υποχρέωση. Συγκεκριμένα, 35 εκχιονιστικά οχήματα σε 70 χλμ (δηλαδή, ένα όχημα ανά δύο χλμ).
- Η απόφαση της σύσκεψης υλοποιήθηκε στην περίπτωση της Νέας Οδού για την οποία ίσχυαν ακριβώς τα ίδια. Εκεί, σε πλήρη συνεργασία με την Τροχαία είχαμε μια πετυχημένη διαχείριση της δύσκολης κατάστασης. Γιατί, λοιπόν, στην περίπτωση της Νέα Οδού (Αθηνών-Λαμίας) είχαμε την απόλυτα επιτυχημένη διαχείριση ενώ στην περίπτωση της Αττικής Οδού τη χείριστη διαχείριση, σε πλήρη αντίθεση με τις υποσχέσεις και δεσμεύσεις της εταιρείας και της εξουσιοδότησης από τη σύσκεψη;
- Η αποδοχή της απαίτησης για 2000 ευρώ αποζημίωση σε κάθε εγκλωβισμένο αυτοκίνητο, δεν σημαίνει ταυτόχρονα και αποδοχή της ευθύνης για την τραγική διαχείριση της Αττικής Οδού; Ενώ ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας τόνιζε την Τρίτη το βράδυ ότι «ως προϊστάμενος ενός ολόκληρου μηχανισμού αισθάνομαι την ανάγκη να διευκολύνω την εταιρεία και να υποβάλλω την παραίτησή μου».
Είναι κατανοητό ότι η εταιρεία προσπαθεί να υπερασπιστεί τα συμφέροντα της, ενόψει πιθανών νομικών διεκδικήσεων και επιβολής διοικητικών κυρώσεων. Δική μας υποχρέωση είναι η προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος».
Ροή Ειδήσεων

20/05/2022 | 00:30
Δημήτρης Οικόνομου στο TheCaller: Γράφουμε ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία του Κινήματος
20/05/2022 | 00:29
Euroleague Final4: «Βασίλισσα» Ρεάλ, κέρδισε τη Μπαρτσελόνα σε ματσάρα και… ραντεβού με Εφές για το τρόπαιο!
20/05/2022 | 00:17
Βαγγέλης Παπαθανασίου: Βαθιά υπόκλιση από τα ΜΜΕ όλου του πλανήτη στον εμβληματικό Vangelis
19/05/2022 | 23:54
Το ξέσπασμα της οικογένειας του 43χρονου Μενέλαου που «έσβησε» αβοήθητος στο Παπανικολάου
19/05/2022 | 23:45
Έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών: Το 21% του παγκόσμιου στόλου ελέγχει η Ελλάδα
19/05/2022 | 23:13
Νέα αποκάλυψη: Τι απίστευτο είπε η Πισπιρίγκου στον Δασκαλάκη μετά το θάνατο της Ίριδας

18/05/2022 | 18:43
Βίλια: Βρήκαν τον δολοφόνο της 38χρονης Κινέζας που βρέθηκε νεκρή μέσα σε βαλίτσα
18/05/2022 | 14:58
Ζούλιας για Μαρέβα: «Έσκισε με την εμφάνισή της στον Λευκό Οίκο- Εμφάνιση με προσωπική άποψη και στάση ζωής»

18/05/2022 | 12:19
ΑΠΘ: Εξιχνιάστηκε έγκλημα 7 χρόνια μετά – Την σκότωσε και έφυγε από τη χώρα – Δύο μπουκάλια «έδειξαν» τον ύποπτο
18/05/2022 | 13:02
Σπύρος Μπιμπίλας: Έδωσε ένα από τα πρώτα γκέι φιλιά στο ελληνικό θέατρο – «Ήμασταν τότε πρωτοπόροι»
18/05/2022 | 17:25
Ρούλα Πισπιρίγκου σε Μάνο Δασκαλάκη: Κράτα τα λεφτά να πληρώσεις καμία προβολή παραπάνω εις βάρος του θανάτου των παιδιών

18/05/2022 | 15:36
Τάκης Σαγιώρ για τον Δάκη: «Ζυγίζει 42 κιλά και έχει περιορισμένη επαφή με το περιβάλλον» – Δίνει την πιο σκληρή μάχη της ζωής του
18/05/2022 | 18:00
Πάτρα 3 παιδιά: «Έφαγαν» όλα τα χρήματα της σπιτονοικοκυράς – Απλήρωτοι λογαριασμοί χιλιάδων ευρώ

18/05/2022 | 18:22
Πάτρα – Η συζήτηση Δασκαλάκη με γιατρό: «Μ’ ενδιαφέρει μόνο η Τζωρτζίνα και τίποτα άλλο, είναι όλη μου η ζωή»
18/05/2022 | 18:56