ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Για το ζήτημα της «διαγωγής» στους σχολικούς τίτλους σπουδών αναφέρεται εκτενώς σε ανάρτησή του στα social media ο πρώην υπουργός Γιώργος Πεταλωτής.
«Με το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας η “διαγωγή” επανέρχεται. Με αιτιολογία ανύπαρκτη και αναφερόμενη απλοϊκά ως παιδαγωγικό μέτρο. Επαναφέροντας στην Εκπαίδευση πρακτικές αξιολόγησης και κολασμού των μαθητών, βαθιά ριζωμένες και συνυφασμένες με ένα σκληρό και αναχρονιστικό σύστημα , που ουδεμία σχέση έχει ούτε με την πραγματική αριστεία, ούτε καν με κάποια σοβαρή συντηρητική θεώρηση της Παιδείας» επισημαίνει ο Γιώργος Πεταλωτής.
Αναλυτικά η ανάρτηση που έκανε ο Γιώργος Πεταλωτής:
ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΔΙΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΜΟΣ και ΜΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ
Η κατάργηση του στοιχείου της “διαγωγής” από τους σχολικούς τίτλους σπουδών έγινε μόλις πριν τρία χρόνια και περίπου τυχαία, αφού δεν ήταν προϊόν προγραμματικής επιλογής. Την Ερώτηση 27 βουλευτών, την απεδέχθη ως πρόταση κατάργησης ο Υπουργός Παιδείας και μάλιστα με αντιδράσεις ακόμη και “προοδευτικές”. Με το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας η “διαγωγή” επανέρχεται. Με αιτιολογία ανύπαρκτη και αναφερόμενη απλοϊκά ως παιδαγωγικό μέτρο. Επαναφέροντας στην Εκπαίδευση πρακτικές αξιολόγησης και κολασμού των μαθητών, βαθιά ριζωμένες και συνυφασμένες με ένα σκληρό και αναχρονιστικό σύστημα, που ουδεμία σχέση έχει ούτε με την πραγματική αριστεία, ούτε καν με κάποια σοβαρή συντηρητική θεώρηση της Παιδείας. Την παιδαγωγική πτυχή ας την εξετάσουν οι γνωρίζοντες την Εκπαίδευση.
Και οι υποστηρικτές της ας εξηγήσουν την αναγκαιότητά της σε ένα υποτίθεται σύγχρονο σχολείο, που δεν εξαντλεί – με ειδικά στελέχη, μηχανισμούς και θεσμούς – την πρόληψη, την καθοδήγηση, την ένταξη στη σχολική κοινότητα, την υποστήριξη σε «προβληματικούς» μαθητές – παιδιά και εφήβους, που η όποια παραβατικότητά τους αφορά την παρέκκλιση από σχολικούς κανόνες. Και δεν αφορά φυσικά παραβατικότητα, για την οποία αρμόδια είναι τα Τμήματα Ανηλίκων της Δικαιοσύνης. Χαρακτηριστικά, δύο ολιγοήμερες αποβολές έχουν οδηγήσει σε υποβάθμιση της διαγωγής μαθητή σε “κοσμία”, εγγεγραμμένη σε απολυτήριο Λυκείου, με αποτέλεσμα τον ισόβιο στιγματισμό του με αυτονόητα αποτελέσματα.Και χωρίς καν δυνατότητα απάλειψης.Πέραν αυτού, η εγγραφή διαγωγής σε πιστοποιητικά σχολείου, σε ενδεικτικά και Απολυτήρια, αποτελεί κατάφωρη παραβίαση του Γενικού Κανονισμού Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα. Ο απολυτήριος τίτλος, χρησιμοποιείται από τον κάτοχό του ως τυπικό προσόν για πολλές δημόσιες χρήσεις, εκτός σχολείου και μέχρι το τέλος του βίου του, χωρίς δυνατότητα αναθεώρησης. Αποτελεί σαφώς δεδομένο προσωπικού χαρακτήρα του φυσικού προσώπου, αφού αφορά αξιολόγηση άρα και ένδειξη της συμπεριφοράς και της αξιοπιστίας του ως προσώπου.
Η αναγραφή σε τίτλο που παρέχεται σε τρίτο, αποτελεί κατά τον ΓΚΔΠΧ επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, η οποία επιτρέπεται ως αναγκαία με την επιφύλαξη ότι τηρούνται οι βασικές αρχές , ενώ εξασφαλίζονται οι σχετικές ουσιαστικές και διαδικαστικές εγγυήσεις και προϋποθέσεις σύννομης επεξεργασίας. Ποια άραγε από τις θεμελιώδεις αρχές της αναγκαιότητας, της ελαχιστοποίησης της επεξεργασίας καθώς και της αναλογικότητας, τηρούνται κατά την αναγραφή του στοιχείου της “διαγωγής”! Καμία. Και αν δεν τηρούνται οι αρχές αυτές, η οποιαδήποτε επεξεργασία και αναγραφή δεν είναι νόμιμη. Πού θεμελιώνεται η αναγκαιότητα και αναλογικότητα της αναγραφής , που αποτυπώνει την κατά πλειοψηφία κρίση του Συλλόγου Διδασκόντων για ένα στοιχείο που ακολουθεί και βαραίνει έναν έφηβο, για κάποια προφανώς ελαφρά αμέλειά του. Πρόκειται για ισόβιο στιγματισμό, από συλλογικό´Οργανο με ευκαιριακή κρίση, χωρίς τα εχέγγυα επιβολής μιάς τόσο κρίσιμης “σφραγίδας”, δίχως καν δικαίωμα ακρόασης του εφήβου και του γονέα του, χωρίς δυνατότητα επανάκρισης όταν χρειαστεί, αφού το κρίνον Όργανο δεν υφίσταται με την ίδια σύνθεση σε επόμενες χρονιές και φυσικά ούτε μπορεί να αξιολογήσει εκ νέου μια συμπεριφορά που εκδηλώθηκε σε άλλο τόπο, χρόνο και συνθήκες. Ο στιγματισμός μάλιστα, δεν αναφέρεται σε βαθμολογία η οποία είναι αναγκαίο να υπάρχει, έχει ισχυρά στοιχεία αντικειμενικότητας, αποτελεί μέτρο προόδου και κριτήριο κατάταξης χωρίς περαιτέρω απαξίωση του προσώπου. Ενώ η διαγωγή εμπεριέχει στοιχεία υποκειμενικής ηθικής, όπως αυτή ορίζεται αυθαίρετα από πρόσωπα σε δεδομένη χρονική περίοδο, αλλά με εσαεί αποτελέσματα και συνέπειες. Και πάντοτε, ακόμη και μετά από χρόνια, η δημόσια ανάγνωση του στοιχείου αυτού, θα οδηγεί σε συμπεράσματα αρνητικά για το χαρακτήρα και τη συμπεριφορά του κατόχου του τίτλου.
Γιαυτό εξάλλου απαιτείται να τηρείται και η αρχή της ελαχιστοποίησης, για να μην δημοσιοποιούνται δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα,αχρείαστα, που η επεξεργασία τους με τον τρόπο αυτό θα οδηγήσει σε δυσχερή κατάσταση το υποκείμενο της επεξεργασίας , το φυσικό δηλαδή πρόσωπο .Επίσης, οι υπέρμαχοι της αναγραφής της διαγωγής, νομοθετούντες αυτόν τον αναχρονισμό, ας κάνουν την παρακάτω συσχέτιση. Οι δικαστηριακές ποινές των ανηλίκων (12-18 ετών) δεν αναγράφονται , ακριβώς για να αποφευχθεί ο στιγματισμός τους, στα αντίγραφα των ποινικών τους μητρώων, πλην όσες επιβάλλουν περιορισμό σε ειδικό κατάστημα. Ακόμη και για μη ανηλίκους όμως, για τα ποινικά τους μητρώα γενικής χρήσεως – αυτά δηλαδή που απαιτούνται για τη συμμετοχή τους σε διορισμούς και διαγωνισμούς, προβλέπεται ακόμη και όταν αφορά κακουργήματα , μη αναγραφή τους σε κάποιο χρόνο μετά την απότιση, που κυμαίνεται ανάλογα με το είδος της ποινής. Επίσης δεν αναγράφονται οι ποινές που αφορούν κατοχή εξαρτησιογόνων ουσιών για αποκλειστικά ιδία χρήση, για τον ίδιο λόγο .Είναι λοιπόν άκρως οξύμωρο, ο ποινικός νομοθέτης, με ενδελεχή μελέτη της θεωρίας της ποινής και των επιπτώσεών της μετά την απότισή της, για πολύ πιο σοβαρά αδικήματα από αυτά που προκαλούν μείωση της σχολικής διαγωγής, να προβλέπει την απαλλαγή από το στιγματισμό, διότι «προσδοκάται έντιμος βίος» και στο απολυτήριο Λυκείου να αναγράφεται η κατ ουσίαν σχολική ποινική κατάσταση του μαθητή, η οποία θα τον ακολουθεί για πάντα.
Και μπορεί χαριτολογώντας σήμερα να αναφέρουμε ότι ο Ελευθέριος Βενιζέλος αποφοίτησε με διαγωγή κοσμία, η πραγματικότητα όμως καταδεικνύει το αναχρονιστικό και μη νόμιμο μιάς τέτοιας ρύθμισης σε μια Παιδεία που θέλει να κοιτάζει στο μέλλον κι όχι στο σκοτεινό παρελθόν.
ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΔΙΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΑΧΡΟΝΙΣΜΟΣ και ΜΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ Η κατάργηση του στοιχείου της "διαγωγής" από τους σχολικούς τίτλους…
Posted by Giorgos Petalotis on Tuesday, May 19, 2020
Διαβάστε ακόμη:
Johnson & Johnson: Μετά από 16.000 αγωγές σταματά τις πωλήσεις ταλκ σε ΗΠΑ και Καναδά
Σοκ από τον θάνατο της 29χρονης μητέρας: «Δεν είχε προβλήματα υγείας»
Ροή Ειδήσεων
19/04/2024 | 15:48
Ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για τη χρηματοδότηση και δανειοδότηση των μικρών επιχειρήσεων από το Ταμείο Ανάκαμψης
19/04/2024 | 15:32
Χ.Δούκας για γήπεδο Παναθηναϊκού: «Το έργο αποκτά σφυγμό, να μη χαθεί άλλος χρόνος»
19/04/2024 | 15:13
Δήμητρα Αλεξανδράκη: Ατύχημα στον δρόμο για το μοντέλo – Προσγειώθηκε η μπάρα στο κεφάλι μου, είπε
19/04/2024 | 14:56
Γιώργος Λιάγκας-Ναταλία Ανδρικοπούλου: Απίθανη εμπλοκή στον αέρα – «Άμα με αφήσεις κάποτε να μιλήσω»
19/04/2024 | 14:12
Στη Λέσβο σήμερα ο πρωθυπουργός – Συναντήθηκε στο λιμάνι της Μυτιλήνης με Τούρκους τουρίστες
19/04/2024 | 14:06
Botox και υαλουρονικό οξύ: Αυτές είναι οι ιατρικές ειδικότητες που επιτρέπεται να τα χορηγούν
19/04/2024 | 13:57
Ελένη Τσολάκη: Η απίστευτη αποκάλυψη για την Ελένη Μενεγάκη – «Μας ζητούσαν τη σακούλα! Το διανοείστε;»
18/04/2024 | 09:29
Επικό τρολάρισμα Κουτσούμπα με… σφυροδρέπανο στον Κασσελάκη για το τι εμφανίστηκε στη βάπτισή του
18/04/2024 | 09:03
Ανδρουλάκης για «βάπτιση» Κασσελάκη: «Όταν εγώ βαφτίστηκα στο Αρκαλοχώρι βγήκε ο ήλιος του ΠΑΣΟΚ»
18/04/2024 | 08:27
Δημήτρης Παπανώτας: Εκτός Happy Day νωρίτερα ο δημοσιογράφος – Τι είπε η Σταματίνα Τσιμτσιλή
18/04/2024 | 09:52
Γιώργος Τσίπρας για το «θαύμα» στη βάπτιση του Στέφανου Κασσελάκη: «Αυτή η αναφορά ήταν σοκαριστική»
18/04/2024 | 08:50
Ελεονώρα Μελέτη – Θανάσης Πάτρας: Η διαφορετική έναρξη στην εκπομπή και τα συγκινητικά λόγια
18/04/2024 | 14:59
Εκτός του ευρωψηφοδελτίου του ΣΥΡΙΖΑ ο Δημήτρης Παπανώτας μετά το σάλο για τις δηλώσεις του
18/04/2024 | 11:24