Αθήνα

14 oC

ελαφρές νεφώσεις

Οι πρώτες κόντρες στην Κεντροαριστερά δεν είναι ιδεολογικές αλλά οργανωτικές

Ποιοι μιλούν για νεωτεριστές και ποιοι για τεχνολαϊκισμό

  • Ο διαφορετικός τρόπος που προσεγγίζουν οι υποψήφιοι την εκλογική διαδικασία
  • Οι κίνδυνοι που υποκρύπτονται αν δεν διασφαλιστεί η εγκυρότητα των εκλογών
  • Τι υποκρύπτει ο ένας και ο άλλος τρόπος και που αποσκοπούν οι υποστηρικτές τους 
  • Ποιοι μιλούν για νεωτεριστές και ποιοι για τεχνολαϊκισμό

Αρχίζει σιγά , σιγά και «ζεσταίνεται» πολιτικά το «θερμόμετρο» στην Κεντροαριστερά και προς στιγμήν, μήλον της έριδος αποτελεί ο τρόπος με τον οποίο θα διεξαχθούν οι εκλογές 5 και 12 Νοεμβρίου του 2017.

Γράφει ο Βαγγέλης Γιακουμής

Η ηλεκτρονική διαδικασία της ψηφοφορίας την οποία θέλουν όλοι ανεξαιρέτως οι υποψήφιοι και τα κόμματά τους  αλλά στις λεπτομέρειες υπάρχουν οι διαφορές ,  είναι που κάνει να υπάρχουν διαφωνίες αλλά οι διαφωνίες εκδηλώνονται με πρόσχημα την ηλεκτρονική διαδικασία και όχι επί της ουσίας γιατί πίσω από αυτό, όσοι το υποστηρίζουν,  θέλουν να αναδείξουν ότι οι μεν είναι οι παλαιοί και οι δε, ότι εκφράζουν το νέο.

Έτσι, ο τρόπος εκλογής του νέου αρχηγού περνά από «συμπληγάδες» καθώς ο κ. Σταύρος Θεοδωράκης και ο κ. Γιώργος Καμίνης εμφανίζονται οι πιο ένθερμοι υποστηρικτές της ηλεκτρονικής ψήφου χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και οι υπόλοιποι δεν την θέλουν. Όλοι επιθυμούν την εκλογή νέου αρχηγού με ηλεκτρονικό τρόπο αρκεί αυτός να διασφαλίζει τα αυτονόητα: Την εγκυρότητα της ψήφου δίχως νοθεία και διπλοψηφίες.

Πως θα γίνει αυτό όμως; Η ηλεκτρονική ψηφοφορία το εγγυάται; Στην Εσθονία πραγματοποιήθηκε εκλογική διαδικασία κάπως έτσι. Στην Ελλάδα όμως υπάρχουν επιφυλάξεις. Δύο από τις τρείς εταιρίες κινητής τηλεφωνίας απάντησαν αρνητικά καθώς δεν μπορεί να υπάρξει απόλυτη διασφάλιση διεξαγωγής της ψηφοφορίας με ηλεκτρονικό τρόπο και να αποφευχθούν οι διπλοψηφίες.

Φανταστείτε το εξής: 11 το πρωί την ημέρα των εκλογών για την κεντροαριστερά, κάποιος να μπει στην ειδική εφαρμογή να εγγραφεί ηλεκτρονικά, να του σταλεί ο μυστικός αριθμός  και να ψηφίσει από το κινητό του ή το tablet του και στις 12 να πάει αυτοπρόσωπος στην κάλπη του εκλογικού κέντρου της γειτονιάς του, να ξανά ψηφίσει για δεύτερη φορά τον εκλεκτό της αρεσκείας του και όλο αυτό στη συνέχεια να έχει καταγραφεί σε απλή κάμερα και να δημοσιευτεί σε site ή αλλού, τι έχει να γίνει, πάει σχόλασε ο γάμος και το όλο εγχείρημα θα πάει περίπατο. Και είναι απόλυτα λογικό. Φανταστείτε τι περίγελος έχει να γίνει.

Για αυτό και αναζητείται ο καλύτερος τρόπος ώστε να διαφυλαχτεί η εγκυρότητα της ψήφου και να μην εκδηλωθούν “παρατράγουδα”. Πως θα γίνει αυτό ; Με την αυτοπρόσωπη παρουσία και την καταγραφή στα μητρώα φίλων ή μελών. Οι υποστηρικτές της αυτοπρόσωπης παρουσίας , όπως τάσσονται οι υποψήφιοι από το χώρο του ΠΑΣΟΚ με πρώτο το επιτελείο της και η ίδια η Φώφη Γεννηματά , αναφέρουν ότι εκείνο ίσως που διασφαλίζει την εγκυρότητα της ψήφου είναι, όποιος επιθυμεί και θέλει να ψηφίσει κάποιον εκ των δέκα υποψηφίων της κεντροαριστεράς , δεν έχει παρά να επισκεφθεί το εκλογικό κέντρο της  γειτονιάς του μια εβδομάδα πριν αφού θα είναι εκ των προτέρων γνωστά  ποια θα είναι αυτά , να γραφτεί είτε φίλος, είτε μέλος, να λάβει τον μυστικό του αριθμό και με βάσει αυτόν,  να μπορεί να ψηφίσει από το σπίτι του με ηλεκτρονικό τρόπο. Και την πρώτη Κυριακή και την δεύτερη, αλλά και στο μέλλον αν χρειαστεί. Διαφορετικά όλα τα άλλα θα κινούνται στο όριο της εγκυρότητας και θα αποτελεί θέμα που θα επιδέχεται πολλές και διαφορετικές ερμηνείες  που με το παραμικρό θα αμφισβητηθούν.

Στην όλη αυτή διαφωνία υπάρχει όπως λέγεται και μια άλλη σκοπιμότητα σαν και αυτές που έχουν συνηθίσει να παίζουν τα κόμματα σε ανάλογες εκλογικές διαδικασίες. Να κατηγορεί το ένα κόμμα το άλλο ή ο ένας υποψήφιος τον άλλον, ότι δεν εκφράζει τη νεωτερικότητα, το καινούργιο, το σύγχρονο και ανήκει στο παλαιό και επομένως καλύτερα είναι ο κόσμος και οι ψηφοφόροι να επιλέξουν το νέο και την προοπτική και όχι το παλιό και το παρελθόν. Αυτή είναι η σκοπιμότητα που στοχεύει παρασκηνιακά στους συγκεκριμένους χαρακτηρισμούς για συγκεκριμένους υποψήφιους.

Σε αυτά όλα, από τη Χαριλάου Τρικούπη αντιτίθενται και λένε ότι αν υπάρχει κάτι τέτοιο τότε ασφαλώς πρόκειται για τον χειρότερο λαϊκισμό που τον χαρακτηρίζουν τεχνολαϊκισμό. Νεωτερισμός δεν είναι πως θα ψηφίζει κάποιος ηλεκτρονικά ή μη , αλλά είναι ας πούμε πως θα βρεθεί εργασία για τους περισσότερους ανθρώπους. Ούτε φυσικά φαίνεται από τον τρόπο που ψηφίζει κάποιος αν είναι προοδευτικός ή συντηρητικός. Νέος ή παλιός. Ειδικά το τελευταίο εξαρτάται από τη ζωντάνια της σκέψης, των προτάσεων και του τρόπου προσέγγισης των διαφόρων θεμάτων και όχι από το αν θα είναι η κάλπη ηλεκτρονική ή παραδοσιακή. Θα μπορούσε να είναι και από τα δύο, αυτό θα πει άλλωστε νεωτερισμός και πλουραλισμός στη σκέψη.

Send this to a friend