Αθήνα

29 oC

αίθριος καιρός

Αποσυνδέεται η εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας από πρόωρες εκλογές – Αναλυτικά οι διατάξεις που ψηφίστηκαν

Πέρασε η Συνταγματική Αναθεώρηση

Με την Ολομέλεια της Βουλής να εγκρίνει τις 32 προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ, τις 4 της ΝΔ συν τις έξι που αφορούν στην κατάργηση μεταβατικών διατάξεων, και τις επτά συμπληρωματικές προτάσεις μεμονωμένων βουλευτών, ολοκληρώθηκε η δεύτερη ονομαστική ψηφοφορία της κοινοβουλευτικής διαδικασίας για την Συνταγματική Αναθεώρηση.

Με την Ολομέλεια της Βουλής να εγκρίνει τις 32 προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ, τις 4 της ΝΔ συν τις έξι που αφορούν στην κατάργηση μεταβατικών διατάξεων, και τις επτά συμπληρωματικές προτάσεις μεμονωμένων βουλευτών, ολοκληρώθηκε η δεύτερη ονομαστική ψηφοφορία της κοινοβουλευτικής διαδικασίας για την Συνταγματική Αναθεώρηση.

Η ψηφοφορία δεν είχε εκπλήξεις, ενώ παρόντες ήταν όλοι οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ όπως και της ΝΔ, εκτός του Αθανάσιου Καββαδά που είναι άρρωστος. Από τη ΔΗΣΥ είχαν αποχώρησαν οι 18 βουλευτές της και ψήφισε μόνο ο Θεόδωρος Παπαθεοδώρου, εκφράζοντας τη γραμμή του κόμματος.

Η σημερινή Βουλή, παραδίδει πλέον τη σκυτάλη στην επόμενη αναθεωρητική Βουλή, έχοντας δώσει στη δεύτερη τελική της ψηφοφορία, το πράσινο φως για συνταγματικές αλλαγές σε κρίσιμες διατάξεις.

Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για το επίμαχο άρθρο 32 που αποσυνδέει την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας από τη πρόωρη διάλυση της Βουλής, έλαβε 224 ψήφους, δηλαδή τρεις περισσότερες ψήφους από την πρώτη ψηφοφορία.

Επίσης το άρθρο 3 για το ουδετερόθρησκο κράτος, εγκρίθηκε με 156 ψήφους, ενώ στην πρώτη ψηφοφορία είχε ψηφιστεί οριακά από 151 βουλευτές.

Ειδικότερα, μεταξύ των σημαντικών αναθεωρητέων διατάξεων που πρότεινε ο ΣΥΡΙΖΑ και εγκρίθηκαν είναι:

Η διαδικασία εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας και η αποσύνδεση της από τις εκλογές.
Η καθιέρωση της απλής αναλογικής σε εθνικές και αυτοδιοικητικές εκλογές.
Η καθιέρωση της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους.
Η κατοχύρωση των ατομικών και κοινωνικών δικαιωμάτων.
Η απαγόρευση διακρίσεων λόγω φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού.
Τα δημοψηφίσματα και η λαϊκή νομοθετική πρωτοβουλία.

Από τις προτάσεις της ΝΔ εγκρίθηκαν:

Το δικαίωμα της κοινοβουλευτικής μειοψηφίας να συγκροτεί μέχρι δύο εξεταστικές επιτροπές.
Η εξομοίωση των στρατιωτικών δικαστηρίων με τα τακτικά δικαστήρια.
Παπαπομπή εκκρεμών δικαστικών υποθέσεων ενώπιον του ελεγκτικού συνεδρίου
Το άρθρο 114 παρ. 1, Περί ισχύος άρθρων 30, 32 του Συντάγματος

Το «πράσινο φως» πήραν επίσης και άλλες εξίσου σημαντικές προτάσεις που είχαν καταθέσει μεμονωμένοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και αφορούν:

Απαγόρευση διακρίσεων φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού.
Καθιέρωση της αρχής της επιείκειας στο πεδίο των θεμελιωδών δικαιωμάτων και κατάργηση της διάταξης περί καταχρηστικής άσκησης.

Κατοχύρωση της εύρυθμης και απρόσκοπτης λειτουργίας της διοίκησης και της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης των νησιωτικών και ορεινών περιοχών.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΥΡΙΖΑ

H εθνική αντιπροσωπεία στις προτάσεις της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ για τις αναθεωρητέες διατάξεις, οι οποίες στην πρώτη ψηφοφορία είχαν συγκεντρώσει άνω των 151 ψήφων, σήμερα, στη 2η ψηφοφορία τοποθετήθηκε ως εξής:

-άρθρο 3 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 156 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 15 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 151 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 19 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 3 παρ.2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 156 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 15 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 151 "ΝΑΙ", 102 "ΟΧΙ", 19 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 3 παρ. 3 (κατάργηση παραγράφου): 171 "ΝΑΙ",99 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 167 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 4 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 3 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προσθήκη ερμηνευτικής δήλωσης προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους):157 "ΝΑΙ", 113 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 153 "ΝΑΙ", 115 "ΟΧΙ", 4 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 13 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου):154 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 19 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 151 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ" , 20 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 21 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης κρατικής εγγύησης ενός αξιοπρεπούς επιπέδου διαβίωσης για όλους μέσα από καθολικές κοινωνικές υπηρεσίες και εισοδηματικές ενισχύσεις): 160 "ΝΑΙ", 110 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 157 "ΝΑΙ", 99 "ΟΧΙ" , 2 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 21 παρ. 3 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης κοινωνικού δικαιώματος στην υγεία και υποχρέωσης του κράτους να παρέχει καθολική πρόσβαση σε αποτελεσματικές παροχές υγείας μέσω του Εθνικού Συστήματος Υγείας):160 "ΝΑΙ", 110 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 157 "ΝΑΙ", 113 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 21 (προσθήκη παραγράφου 7) (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του δημόσιου ελέγχου των βασικών κοινωνικών αγαθών, όπως το νερό και η ηλεκτρική ενέργεια, ώστε τα δίκτυα διανομής τους να υπόκεινται σε καθεστώς δημόσιας υπηρεσίας και να τελούν σε δημόσιο έλεγχο και προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης των κοινών αγαθών): 158 "ΝΑΙ", 112"ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 154 "ΝΑΙ", 115 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 22 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης ίσης αμοιβής και ίσης αξίας ανεξάρτητα από την ηλικία): 173 "ΝΑΙ", 97 "ΟΧΙ", 4 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 172 "ΝΑΙ", 96 "ΟΧΙ", 5 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 22 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση συνταγματικής κατοχύρωσης των συλλογικών διαπραγματεύσεων για τον καθορισμό του ελάχιστου μισθού και του δικαιώματος μονομερούς προσφυγής των κοινωνικών εταίρων στη διαιτησία): 160 "ΝΑΙ", 108 "ΟΧΙ", 4 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 155 "ΝΑΙ", 112 "ΟΧΙ", 5 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 22 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση της αναγνώρισης ότι η επίταξη υπηρεσιών απαγορεύεται ως μέτρο αντιμετώπισης των συνεπειών απεργίας): 164 "ΝΑΙ", 103 "ΟΧΙ", 5 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 163 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 6 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 22 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης του δικαιώματος στην κοινωνική ασφάλιση υπό την έννοια ότι το κράτος υποχρεώνεται να εξασφαλίζει αποτελεσματική προστασία έναντι όλων των ασφαλιστικών κινδύνων μέσω ενός ενιαίου συστήματος καθολικής κάλυψης, στο πλαίσιο δημόσιου αναδιανεμητικού συστήματος, που λειτουργεί βάσει των αρχών της αλληλεγγύης και της ανταποδοτικότητας): 158 "ΝΑΙ", 111 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 155 "ΝΑΙ", 112 "ΟΧΙ", 4 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 28 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση της υποχρέωσης κύρωσης με δημοψήφισμα διεθνών συνθηκών που προβλέπουν μεταβίβαση κυριαρχικών αρμοδιοτήτων του κράτους): 154 "ΝΑΙ", 118 "ΟΧΙ", 0 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 154 "ΝΑΙ", 117 "ΟΧΙ", 1 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 32 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 224 "ΝΑΙ", 47 "ΟΧΙ", 1 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 221 "ΝΑΙ", 46 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 32 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 224 "ΝΑΙ", 47 "ΟΧΙ", 1 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 220 "ΝΑΙ", 47 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 33 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 169 "ΝΑΙ", 99 "ΟΧΙ", 4 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 168 "ΝΑΙ", 98 "ΟΧΙ", 5 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 37 παρ.2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης υποχρεωτικής βουλευτικής ιδιότητας για τον πρωθυπουργό) : 153 "ΝΑΙ", 104 "ΟΧΙ", 15 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 153 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 16 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 38 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας): 154"ΝΑΙ", 117 "ΟΧΙ", 1 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 155 "ΝΑΙ", 115 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 44 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης δημοψηφισμάτων με λαϊκή πρωτοβουλία): 153 "ΝΑΙ", 104 "ΟΧΙ", 15 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 152 "ΝΑΙ", 102 "ΟΧΙ", 15 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 54 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης αναλογικού εκλογικού συστήματος): 156 "ΝΑΙ", 99 "ΟΧΙ", 16 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 155 "ΝΑΙ" , 100"ΟΧΙ", 15 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 54 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση της δυνατότητας ορισμού από ενιαίο ψηφοδέλτιο έως πέντε (5) βουλευτών απόδημου Ελληνισμού): 160 "ΝΑΙ", 97 "ΟΧΙ", 17 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 158 "ΝΑΙ", 97 "ΟΧΙ", 16 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 54 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προς την κατεύθυνση διευκρίνισης ότι πάγιο αναλογικό εκλογικό σύστημα είναι αυτό το οποίο η αναλογία εδρών δεν αποκλίνει περισσότερο από 10% από την αναλογία ψήφων): 155 "ΝΑΙ", 115 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 153 "ΝΑΙ", 114 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 56 (προσθήκη παραγράφου 5) (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης προσωρινού κωλύματος εκλογιμότητας μετά από τρεις (3) βουλευτικές περιόδους): 157 "ΝΑΙ", 113 "ΟΧΙ", 1 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 158 "ΝΑΙ", 111 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 59 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 169 "ΝΑΙ", 100 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 167 "ΝΑΙ", 97 "ΟΧΙ", 4 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 59 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 169 "ΝΑΙ", 98 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 168 "ΝΑΙ", 97 "ΟΧΙ" , 4 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 62 (προς την κατεύθυνση περιορισμού της βουλευτικής ασυλίας αποκλειστικά στα αδικήματα που σχετίζονται με τη βουλευτική ιδιότητα εντός ή εκτός Βουλής): 237 "ΝΑΙ", 34 "ΟΧΙ", 0 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 237 "ΝΑΙ", 33 "ΟΧΙ", 1 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 73 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας): 171 "ΝΑΙ", 98 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 168 "ΝΑΙ", 97 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 84 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας): 154 "ΝΑΙ", 117 "ΟΧΙ", 1 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 155 "ΝΑΙ", 115 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 86 παρ. 3 (προς την κατεύθυνση περιορισμού των προνομιακών ρυθμίσεων περί ποινικής ευθύνης Υπουργών, ιδίως μέσω της κατάργησης της αποσβεστικής προθεσμίας και της κατάργησης της δυνατότητας αναστολής της δίωξης της προδικασίας ή της κύριας διαδικασίας): 255 "ΝΑΙ", 17 "ΟΧΙ", 0 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 253 "ΝΑΙ", 17 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 86 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προς την κατεύθυνση διευκρίνισης ότι το πεδίο ισχύος του άρθρου αναφέρεται αποκλειστικά στα αδικήματα που τελέστηκαν κατά την άσκηση και όχι επ΄ευκαιρία της άσκησης των υπουργικών καθηκόντων): 175 "ΝΑΙ", 95 "ΟΧΙ", 1 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 179 "ΝΑΙ", 92 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 101 Α (προς την κατεύθυνση περιορισμού της δυνατότητας ίδρυσης ανεξάρτητων αρχών, της διευκόλυνσης του τρόπου επιλογής των μελών τους και της ενίσχυσης του κοινοβουλευτικού ελέγχου τους): 232 "ΝΑΙ", 36 "ΟΧΙ", 4 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 231 "ΝΑΙ", 34 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"

-άρθρο 102 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης αναλογικού εκλογικού συστήματος στις εκλογές για τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και θέσπισης τοπικών λαϊκών συνελεύσεων, δημοψηφισμάτων και λαϊκών πρωτοβουλιών και αναγνώρισης δυνατότητας απονομής εκλογικού δικαιώματος σε αλλοδαπούς με μόνιμη εγκατάσταση στη χώρα): 169 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία, η διάταξη είχε λάβει 168 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 1 "ΠΑΡΩΝ".

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

Στις προτάσεις της ΝΔ που είχαν επίσης συγκεντρώσει 151 ψήφους και άνω στην 1η ψηφοφορία, η Βουλή τοποθετήθηκε ως εξής στη 2η ψηφοφορία:

- άρθρο 68 παρ. 2 δικαιώματα κοινοβουλευτικών μειοψηφιών: 247 "ΝΑΙ", 20 "ΟΧΙ", 5 "ΠΑΡΩΝ". Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 234 "ΝΑΙ", 34 "ΟΧΙ", 1 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 112 παρ. 4 (κατάργηση παραγράφου) - κατάργηση μεταβατικής διάταξης: 234 "ΝΑΙ", 20 ΟΧΙ", 18 "ΠΑΡΩΝ". Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 222 "ΝΑΙ", 25 "ΟΧΙ" και 21 "ΠΑΡΩΝ"

- το άρθρο 113 (κατάργηση) - κατάργηση μεταβατικού άρθρου: 233 "ΝΑΙ", 20 "ΟΧΙ", 19 "ΠΑΡΩΝ". Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 223 "ΝΑΙ", 24 "ΟΧΙ" και 21 "ΠΑΡΩΝ"

- το άρθρο 114 παρ. 1 - περί ισχύος άρθρων 30 και 32 του Συντάγματος: 232 "ΝΑΙ", 21 "ΟΧΙ", 19 "ΠΑΡΩΝ". Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 230 "ΝΑΙ", 18 "ΟΧΙ" και 21 "ΠΑΡΩΝ"

- το άρθρο 114 παρ. 2 (κατάργηση παραγράφου)- κατάργηση μεταβατικής διάταξης: 233 "ΝΑΙ", 21 "ΟΧΙ", 18 "ΠΑΡΩΝ". Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 231 "ΝΑΙ", 20 "ΟΧΙ", 20 "ΠΑΡΩΝ"

- το άρθρο 115 παρ. 1 - παραπομπή εκκρεμών δικαστικών υποθέσεων ενώπιον του ΕΣ. 232 "ΝΑΙ", 20 "ΟΧΙ", 20 "ΠΑΡΩΝ". Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 231 "ΝΑΙ", 19 "ΟΧΙ" και 21 "ΠΑΡΩΝ"

- το άρθρο 115 παρ. 2 για τη σύνθεση του ΑΕΔ. 232 "ΝΑΙ", 20 "ΟΧΙ", 20 "ΠΑΡΩΝ". Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 230 "ΝΑΙ", 20 "ΟΧΙ" και 21 "ΠΑΡΩΝ"

- το άρθρο 115 παρ. 3 ( κατάργηση παραγράφου) - κατάργηση μεταβατικής διάταξης . 232 "ΝΑΙ", 20 "ΟΧΙ", 20 "ΠΑΡΩΝ". Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 230 "ΝΑΙ", 20 "ΟΧΙ" και 21 "ΠΑΡΩΝ"

- το άρθρο 115 παρ.4 (κατάργηση)-κατάργηση μεταβατικής διάταξης: 232 "ΝΑΙ", 20 "ΟΧΙ", 20 "ΠΑΡΩΝ". Στην 1η ψηφοφορία είχε λάβει 222 "ΝΑΙ", 25 "ΟΧΙ", 21 "ΠΑΡΩΝ"

- το άρθρο 119 παρ. 1 (κατάργηση παραγράφου)- κατάργηση μεταβατικής διάταξης.232 "ΝΑΙ", 20 "ΟΧΙ", 20 "ΠΑΡΩΝ". Στην 1η ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 209 "ΝΑΙ", 37 "ΟΧΙ" και 21 "ΠΑΡΩΝ".

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ

Στις συμπληρωματικές προτάσεις βουλευτών που κατά την πρώτη ψηφοφορία είχαν λάβει άνω των 151 ψήφων, η εθνική αντιπροσωπεία, σήμερα στη 2η ψηφοφορία τοποθετήθηκε ως εξής:

- άρθρο 5 παρ. 2 (Συμπληρωματική πρόταση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της απόλυτης προστασίας ζωής, τιμής και ελευθερίας χωρίς διάκριση φύλου, ταυτότητας φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού): 174 "ΝΑΙ", 98 "ΟΧΙ", 0 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 170 "ΝΑΙ", 99 "ΟΧΙ".

- άρθρο 25 παρ. 3 (Συμπληρωματική πρόταση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ προς την κατεύθυνση της αρχής της επιείκειας στο πεδίο των θεμελιωδών δικαιωμάτων και κατάργηση της ισχύουσας διάταξης περί καταχρηστικής άσκησης δικαιώματος): 171 "ΝΑΙ", 98 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 169 "ΝΑΙ", 95 "ΟΧΙ", 4 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 38 παρ. 2 (Συμπληρωματική πρόταση του Ε΄Αντιπροέδρου της Βουλής κ. Δημητρίου Κρεμαστινού, και βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ, Ένωσης Κεντρώων, ανεξάρτητων βουλευτών: ορισμός αναπληρωτή πρωθυπουργού σε περίπτωση αδυναμίας επιτέλεσης των πρωθυπουργικών καθηκόντων από τον πρωθυπουργό για λόγους υγείας. Συμπεριλαμβάνεται στην πρόταση της ΔΗΣΥ): 159 "ΝΑΙ", 97 "ΟΧΙ", 16 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 156 "ΝΑΙ", 98 "ΟΧΙ", 16 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 96 παρ. 5 (Δικαστικό Σώμα Ενόπλων Δυνάμεων): 237 "ΝΑΙ", 17 "ΟΧΙ", 18 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 233 "ΝΑΙ", 19 "ΟΧΙ", 19 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 101 παρ. 1 (Συμπληρωματική πρόταση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ προς την κατεύθυνση καθιέρωσης διάταξης ότι νόμος ορίζει το σύστημα περιφερειακής οργάνωσης της κεντρικής διοίκησης): 153 "ΝΑΙ", 97 "ΟΧΙ", 22 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 151 "ΝΑΙ", 95 "ΟΧΙ", 22 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 101 παρ. 4 (Συμπληρωματική πρόταση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ προς την κατεύθυνση της εύρυθμης και απρόσκοπτης λειτουργίας της διοίκησης και της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης των νησιωτικών και ορεινών περιοχών): 154 "ΝΑΙ", 95 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 165"ΝΑΙ", 96 "ΟΧΙ", 6 "ΠΑΡΩΝ"

- άρθρο 101 (εισαγωγή ερμηνευτικής παραγράφου) (Συμπληρωματική πρόταση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ προς την κατεύθυνση προσαρμογής του διοικητικού μοντέλου στο περιβάλλον των νησιωτικών και ορεινών περιοχών με την εκπόνηση επιχειρησιακών σχεδίων και την παροχή κινήτρων στους δημοσίους υπαλλήλους): 174 "ΝΑΙ", 96 "ΟΧΙ", 2"ΠΑΡΩΝ". Στην πρώτη ψηφοφορία η διάταξη είχε λάβει 170 "ΝΑΙ", 94 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"

Τσίπρας: Άδικη η κατηγορία ότι είναι διαδικασία που γίνεται στο πόδι και στο άψε σβήσε

Δεν είναι η πρώτη φορά που συζητάμε για τη Συνταγματική Αναθεώρηση, δεν υπάρχει προηγούμενο αναθεωρητικής διαδικασίας που να έχουμε συζητήσει τόσες φορές και θεωρώ άδικη την κατηγορία ότι είναι διαδικασία που γίνεται στο πόδι και στο άψε σβήσε», σημείωσε ο Αλέξης Τσίπρας αναφερόμενος στον κ. Μητσοτάκη, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην Ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση για την Αναθεώρηση του Συντάγματος.

«Ο ΣΥΡΙΖΑ αντιμετώπισε τη διαδικασία της συνταγματικής αναθεώρησης, που με πρωτοβουλία της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του εκκίνησε, ως κορυφαία κοινοβουλευτική διαδικασία», σημείωσε παράλληλα ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας τονίζοντας ότι «το πολιτικό σύστημα που κυβέρνησε επί 40 χρόνια είχε πολλές ευκαιρίες να προχωρήσει σε συνταγματικές μεταρρυθμίσεις και δεν το τόλμησε». Εξαπέλυσε, μάλιστα, επίθεση στην αντιπολίτευση τονίζοντας ότι «επέλεξαν να παίξουν φτηνά αντιπολιτευτικά παιχνίδια με το Σύνταγμα. Προσπάθησαν να υπονομεύσουν, να σνομπάρουν τη διαδικασία της αναθεώρησης, να δημιουργήσουν προσκόμματα», εν αντιθέσει, όπως είπε, «με την κυβέρνηση που εκτίμησε ότι είναι εξαιρετικά κρίσιμη διαδικασία τώρα που η χώρα μας εξέρχεται από αυτή τη δραματική εμπειρία των μνημονίων, απ΄αυτή την ιδιότυπη κατάσταση εξαίρεσης που της επιβλήθηκε μετά την χρεοκοπία του 2010».

«Μια κατάσταση στην οποία οι τίτλοι τέλους γράφτηκαν οριστικά τον Αύγουστο του 2018», όπως σημείωσε. Ο πρωθυπουργός επεσήμανε ότι με τη δυνατότητα, πλέον, αναστοχασμού και ανάλυσης πάνω στο έδαφος των ερωτημάτων που για το πολιτικό σύστημα, τον κοινοβουλευτισμό, την προστασία των κοινωνικών δικαιωμάτων, οι λαϊκές κινητοποιήσεις αλλά και η παγκόσμια οικονομική και θεσμική αρχιτεκτονική, προτείνονται οι μεταρρυθμίσεις «που θα θωρακίζουν τον κοινοβουλευτισμό, θα ενισχύουν την λαϊκή παρέμβαση, θα κατοχυρώνουν αυστηρότερη προστασία των κοινωνικών δικαιωμάτων».

Αλλά και μεταρρυθμίσεις, όπως είπε, που είτε επιλύουν ιστορικές εκκρεμότητες όπως το θέμα του εξορθολογισμού των σχέσεων Εκκλησίας και κράτους είτε θεραπεύουν θεσμικά εξαμβλώματα, όπως ο νόμος για τη προστασία των υπουργών. «Χρειάζεται να ενισχυθούν το Κοινοβούλιο και η δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση», τόνισε.

Μητσοτάκης: Δεν λυπάμαι για εσάς- Λυπάμαι για τη χώρα και το μέλλον των νέων Ελλήνων

Ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης επεφύλασσε σκληρή επίθεση στην κυβέρνηση κατά την ομιλία του τονίζοντας πως η συνταγματική αναθεώρηση ενσωματώθηκε σε μία συνολική αντιθεσμική αντίληψη του κ. Τσίπρα. «Παρά τις προσπάθειές μας να διαμορφώσουμε πλαίσιο συνεννόησης, η κυβέρνηση τα απέρριψε όλα αυτά που πρότεινε η ΝΔ.

Υπενθυμίζω ότι είχα προτείνει προσωπικά στον κ. Τσίπρα να αναλάβουμε κοινή ευθύνη απέναντι στους νέους μας. Να ψηφίσουμε μαζί το άρθρο 16 και 24 σημείωσε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης προσθέτοντας: «Δεν τολμήσατε κ. Τσίπρα να κάνετε ούτε αυτό. Δεν λυπάμαι για εσάς. Λυπάμαι για τη χώρα και το μέλλον των νέων Ελλήνων. Η συζήτηση αυτή, γι’ αυτό θα καταγραφεί στην ιστορία ως μία μεγάλη χαμένη ευκαιρία», σημείωσε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης. «Θέλω να επαναλάβω ότι η ΝΔ θα τηρήσει κατά γράμμα τη συνταγματική παράδοση της χώρας.

Η επόμενη Βουλή δεν δεσμεύεται από την κατεύθυνση που δίνει η παρούσα Βουλή. Εκείνη θα καθορίσει το περιεχόμενο των άρθρων. Η επιχείρηση κατάλυσης της ελευθερίας της αναθεωρητικής Βουλής, κάτι που συνιστά έμμεση παραδοχή ήττας από τον ΣΥΡΙΖΑ, προσβάλλει τον ελληνικό λαό», τόνισε επιπροσθέτως ο πρόεδρος της ΝΔ.

«Για το ζήτημα εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας, από τη στιγμή που το άρθρο 30 δεν κρίθηκε αναθεωρητέο είναι στο πλαίσιο 32 του Συντάγματος ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας να εκλέγεται με σχετική πλειοψηφία», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης. «Η αλλαγή του άρθρου 16 του Συντάγματος, η οποία δυστυχώς έτσι όπως τα κάνατε παραπέμπεται περίπου για το 2030. Θα έχουμε το θλιβερό προνόμιο για την επόμενη 10ετία να είμαστε η μόνη χώρα, στην οποία θα απαγορεύεται η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων», συνέχισε. Τόνισε δε πως η συνταγματική αναθεώρηση ξεκίνησε ως πρωτοβουλία των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, αλλά καταλήγει ως πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ και λίγων προθύμων. «Δεν είναι τυχαίο ότι και η διαδικασία αναθεώρησης του Συντάγματος έπεσε θύμα σκοπιμοτήτων του ΣΥΡΙΖΑ.

Η συνταγματική αναθεώρηση ενσωματώθηκε σε μία συνολική αντιθεσμική αντίληψη του κ. Τσίπρα. Ξεκίνησε ως πρωτοβουλία των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, καταλήγει ως πρωτοβουλία του ΣΥΡΙΖΑ και λίγων προθύμων», κατέληξε χαρακτηριστικά.

Γεννηματά:  Δεν θα δώσουμε ψήφο για να γίνει η αναθεώρηση του Συντάγματος υπόθεση μιας μόνο παράταξης

«Δεν θα δώσουμε ψήφο για να γίνει η αναθεώρηση του Συντάγματος υπόθεση μιας μόνο παράταξης», ανέφερε, μεταξύ άλλων, στην ομιλία της η πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής, Φώφη Γεννηματά, κατά τη διάρκεια της ομιλίας της στη συζήτηση για την αναθεώρηση του Συντάγματος. Τόνισε δε ότι έχει έρθει η ώρα ο επόμενος Πρόεδρος της Δημοκρατίας να προέλθει από τη προοδευτική παράταξη για να ενώνει τους Έλληνες πολίτες.

«ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ εργαλειοποίησαν το ζήτημα του Προέδρου της Δημοκρατίας. Δεν κάναμε παιχνίδια. Θα ηγηθούμε της ομαλής λειτουργίας της Δημοκρατίας. Είμαστε απέναντι στον συνταγματικό λαϊκισμό», πρόσθεσε η πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ. Βάλλοντας κατά του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ, η κα Γεννηματά επισήμανε ότι «η παλιά Δεξιά της ΝΔ μοιάζει με τη νέα Δεξιά του κ. Τσίπρα.

Συναντώνται στην εφαρμογή συντηρητικής πολιτικής. Μια χαρά θα μπορούσαν να συνεργαστούν την επομένη των εκλογών», για να συμπληρώσει ότι η κυβέρνηση και η αξιωματική αντιπολίτευση έπαιξαν, με υστερόβουλα διλλήματα, παιχνίδια, με το Σύνταγμα για να αποκομίσουν μικροκομματικά οφέλη. «Έτσι προσεγγίζουν ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ την κορυφαία διαδικασία.

Οδηγούν τη συζήτηση σε τεχνητή πόλωση», σημείωσε. «Ο κ. Τσίπρας φεύγει. Δεν χρειάζεται άλλη Δεξιά στο τιμόνι της χώρας», ανέφερε η κ. Γεννηματά, υπογραμμίζοντας ότι το Κίνημα Αλλαγής επιθυμούσε να αναθεωρηθεί το Σύνταγμα στην εμβάνθυση της Δημοκρατίας και προς όφελος του πολίτη, κι αυτό ήταν το περιεχόμενο των προτάσεων που είχε στείλει τον Μάρτιο του 2018 στους πολιτικούς αρχηγούς. «Χάθηκε μια μεγάλη ευκαιρία», παρατήρησε.

Send this to a friend