Αθήνα

 

10 oC

αυξημένες νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε... fast-forward!

115 χρόνια Παναθηναϊκός: Από την «παρέα των Καλαφάτηδων», στο Πολύγωνο μέχρι σήμερα! (BINTEO)

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

3ο Φεστιβάλ Λυκαβηττού: “Πού έδυ μου το κάλλος” της Ράνιας Καπετανάκη

Μια αιωνιότητα γίνηκες απουσιάζοντας από τη λαμπερή νιότη μου, που μάζευε με τις αγρύπνιες, που θάμπωνε αφού δεν καταύγαζε πια τη λατρεία του βλέμματός σου.

Η Ράνια Καπετανάκη παρουσιάζει στις 8, 15 & 22 Μαΐου την περφόρμανς “Πού έδυ μου το κάλλος” στα πλαίσια του 3ου Φεστιβάλ Λυκαβηττού.

Το έργο

Το άγνωστο και εξαντλημένο έργο της Λιλής Ζωγράφου Πού έδυ μου το κάλλος (εκδ. Γαβριηλίδη) κινείται στα όρια μεταξύ διηγήματος, ποίησης και μονολόγου. Αφηγείται την ιστορία μιας γυναίκας που συναντά τον έρωτα σε έναν Γερμανό κατά τη διάρκεια της Κατοχής και που υποχρεώνεται να ζήσει με την ανάμνησή του όταν τα γερμανικά στρατεύματα αποχωρούν.

Οι ήρωες του έργου υπερβαίνουν συμβολικά, αλλά και έμπρακτα, τον διαχωρισμό των εθνών και μάλιστα σε συνθήκη πολέμου. Το κάλλος, που μόνο ως συνάρτηση μπορεί να γίνει αντιληπτό, καταδικάζεται σε θάνατο όταν δεν συνυπάρχει. Οι κοινωνικές συμβάσεις και τα πατριαρχικά στερεότυπα, εσωτερικευμένα πια, παραμένουν ικανά να νικήσουν το όνειρο.

Η περφόρμανς

Η site-specific performance Πού έδυ μου το κάλλος πραγματοποιείται στη σιδερένια σκάλα που οδηγεί στη σειρήνα του πολέμου στον Λυκαβηττό. Αποτελεί μια απόπειρα συνομιλίας του ομώνυμου διηγήματος της Λιλής Ζωγράφου με το φυσικό τοπίο και το σώμα της περφόρμερ.

Χρησιμοποιώντας σαν υλικά τις αναμνήσεις της ηρωίδας, τα μοναδικά σημαίνοντα του τοπίου, τους ήχους του κοντραμπάσου και ένα κοστούμι που υφαίνει μια παράλληλη αφήγηση της ιστορίας, δημιουργεί ένα νέο έργο όπου ο ρομαντισμός και η σκληρότητα εναλλάσσονται και συνυπάρχουν.

Ένα έργο για τον έρωτα, τον πόλεμο, τη φθορά·
για το ιδανικό, το ανυπέρβλητο, το ανέφικτο·
για την ουτοπία που δεν μπορεί να αντέξει την πραγματικότητα·
που δεν μπορεί παρά να παραμείνει ουτοπία.

Συντελεστές:

Σύλληψη-Εκτέλεση: Ράνια Καπετανάκη
Καλλιτεχνική συνεργάτης: Μαριλένα Ρασιδάκη
Επιμέλεια κίνησης: Κατερίνα Γεβετζή
Σχεδιασμός & υλοποίηση κοστουμιού: Δάφνη Αηδόνη
Μουσική σύνθεση-κοντραμπάσο: Λουκάς Γιαννακίτσας
Ηχοληψία-Ηχητικός σχεδιασμός: Γιάννης Σκανδάμης
Φωτογραφίες: Νίκος Κατσαρός

Πληροφορίες

Ημερομηνία & ώρα έναρξης: Κυριακή 8, 15 & 22 Μαΐου, 19.00
Διάρκεια: 30 λεπτά
Τόπος: Σιδερένια σκάλα Λυκαβηττού
Στίγμα: 37°59’04.4″N 23°44’52.8″E
https://goo.gl/maps/3X1hJyAHXCCHPkei7

Σημείο προ-συνάντησης: Πάρκινγκ Λυκαβηττού, 18.45
Τηλέφωνο: 6974 784617
Η περφόρμανς δημιουργήθηκε για το 3ο Φεστιβάλ Λυκαβηττού

Είσοδος ελεύθερη

Διαβάστε περισσότερα

Η Ράνια Καπετανάκη -με σπουδές στην ψυχολογία, την υποκριτική και τις πολιτικές επιστήμες- έχει εστιάσει τόσο το ακαδημαϊκό όσο και το καλλιτεχνικό της ενδιαφέρον στην τέχνη της περφόρμανς. Στην καλλιτεχνική της πρακτική έχει επικεντρωθεί στην περφόρμανς στον δημόσιο χώρο.

Το 2018 παρουσίασε το έργο Unneeded στους δρόμους του Ελαιώνα στο πλαίσιο του φεστιβάλ Visions-V_ideas, Performances στο Κέντρο Τέχνης και Πολιτισμού ΒΕΤΟΝ7. Το 2021 πραγματοποίησε την περφόρμανς Reconstruction στο 2ο Φεστιβάλ Λυκαβηττού, ενώ έχουν προηγηθεί της έργα όπως το Errants στη γειτονιά του Μεταξουργείου το 2012.

Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα κινούνται στον συγκερασμό της θεωρίας της σύγχρονης τέχνης και της κοινωνιολογίας των κοινωνικών κινημάτων, έχοντας εκπονήσει μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία με θέμα: Η περφόρμανς ως μορφή συλλογικής δράσης στην Ελλάδα της πρώιμης Μεταπολίτευσης.

Το Φεστιβάλ Λυκαβηττού αποτελεί ένα πείραμα στοχασμού και επαναπροσδιορισμού του τρόπου με τον οποίο γίνονται τα φεστιβάλ. Η ιδέα για το Φεστιβάλ Λυκαβηττού γεννήθηκε μέσα στον πρώτο εγκλεισμό, τον Μάρτιο του 2020, σε μια περίοδο που οι τέχνες της επιτέλεσης βρίσκονται μπροστά στον κίνδυνο της παραμέλησης.

Η επιθυμία προβολής και στήριξης του ανεξάρτητου χώρου οδήγησε στη δημιουργία ενός ανοικτού δημόσιου πολιτιστικού γεγονότος. Ο λόφος του Λυκαβηττού θεωρήθηκε ιδανικός χώρος για να προκληθεί η γιορτή της συνάντησης και της αλληλεπίδρασης καλλιτεχνών, έργων και κοινού.

Το 3ο Φεστιβάλ Λυκαβηττού επιχορηγήθηκε από το ΥΠ.ΠΟ.Α. και απαρτίζεται από 13 έργα που θα λάβουν χώρα στον λόφο στις 6,7,8 Μαΐου.

Ροή Ειδήσεων

04/02/2023 | 23:24

22χρονος καταγγέλλει βιασμό από τρανσέξουαλ σε διαμέρισμα στο Νέο Κόσμο

04/02/2023 | 23:09

Ζωή Κρονάκη: Λέω «θα μου χτυπήσει η Πρόνοια»-Έκλεισα τα δαχτυλάκια της κόρης μου στην πόρτα του αυτοκινήτου…

04/02/2023 | 22:53

Survivor All Star: Στον Άγ. Δομίνικο ο Ατζούν για να… λύσει το θέμα με Ασημίνα και Δαλάκα, που μάλλον ξαναμπαίνουν!

04/02/2023 | 22:44

Μαγνησία: Βρήκε απανθρακωμένο στο κρεβάτι του τον αδερφό του – Ζούσε χωρίς ρεύμα και θέρμανση

04/02/2023 | 22:18

Πτώση F-4 στην Ανδραβίδα: Σπαρακτικό αντίο από τις γυναίκες των δύο ηρώων που σκοτώθηκαν

04/02/2023 | 22:01

Οι ΗΠΑ κατέρριψαν το κατασκοπευτικό μπαλόνι της Κίνας
polakis spirtzis syriza

04/02/2023 | 21:53

Αντιδράσεις ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΚΚΕ για τις δηλώσεις Σπίρτζη και Πολάκη σε εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ

04/02/2023 | 21:36

Χιόνια στην Αττική: Πότε θα αρχίσει να χιονίζει και σε ποιες περιοχές θα το «στρώσει»

04/02/2023 | 21:22

Κακοκαιρία «Μπάρμπαρα»: Τι θα γίνει με τα σχολεία την Δευτέρα – Που αναμένεται να είναι κλειστά
supermarket

04/02/2023 | 21:06

Έρχεται πρόστιμο εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ σε σούπερ μάρκετ για αισχροκέρδεια σε πολλά προϊόντα

04/02/2023 | 20:53

Τι να κάνετε για να μην παγώσουν και σπάσουν οι σωλήνες νερού

04/02/2023 | 20:48

Πόλο: Κυπελλούχος Ελλάδας ο Ολυμπιακός με επίδειξη δύναμης απέναντι στον Παναθηναϊκό (14-4)

04/02/2023 | 20:34

Κως: Τούρκος καταδρομέας ένας εκ των 3 διακινητών που συνέλαβε το Λιμενικό

04/02/2023 | 20:19

Συναγερμός για 9 εγκλωβισμένα άτομα στον Κίσσαβο- Μεγάλη επιχείρηση της ΕΜΑΚ

04/02/2023 | 20:11

Εύα Καϊλή: «Ο Παντσέρι μίλησε και τήν κατηγόρησε ψευδώς», λέει ο Μ. Δημητρακόπουλος
filitas
Νικόλας Φιλήτας: Πέθανε ξαφνικά ο ροκ τραγουδιστής
sotiria 3
Τα τραγούδια της Σωτηρίας: Με τη Χριστίνα Μαξούρη από τις 6 Φεβρουαρίου στο ΠΛΥΦΑ
screenshot 13
Πέθανε η ηθοποιός Ντέπυ Μαρτίνη
Γιατρομανωλάκης: Δεν αλλάζει τίποτα στον τρόπο πρόσληψης και αμοιβής των καλλιτεχνών
souel 1
ΣΟΥΕΛ! του Θοδωρή Τσαπακίδη στο Θέατρο 104: Πρεμιέρα Σάββατο 28 Ιανουαρίου
ΠΕΘ: Με λύπη μας διαπιστώνουμε το αδιέξοδο των συνομιλιών του καλλιτεχνικού κόσμου με την Κυβέρνηση