ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ο οίκος Gucci προκαλεί πολιτιστικό σκάνδαλο, εξοργίζοντας την UNESCO.
Ο γνωστός οίκος μόδας, σχεδίασε ένα ειδικό διαφημιστικό πρότζεκτ με photoshop στο οποίο «ντύνει» τα γλυπτά του Παρθενώνα με ρούχα του.
Στα βιντεάκια που “ανέβασε” πριν λίγες μέρες στο επίσημο προφίλ της στο Instagram, βλέπουμε το άγαλμα του Διονύσου, στο Ανατολικό αέτωμα που αναπαριστά τη γέννηση της θεάς Αθηνάς, με πολύχρωμο σορτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί να βγάζει selfie με το κινητό. Και στο Δυτικό Αέτωμα ο Κέκροπας διαφαίνεται ντυμένος χίπις ο Ιλισσός φοράει γυναικεία κοσμήματα και μαζί με τνη Καλλιρρόη που κρατάσει το iphone της, παρακολουθούν τη φιλονικία του Ποσειδώνα με την Αθηνά για την ονομασία της πόλης.
Η αναπαράσταση προκάλεσε οξύτατη αντίδραση της Unesco Πειραιώς και Νήσων η οποία κάνει λόγω για ευτελισμό κλασσικών έργων μοναδικού κάλλους και αισθητικής και εικαστικό βανδαλισμό των γλυπτών.
[adsense]
Αλλά και οι χρήστες των social media αφήνουν οργισμένα σχόλια, κάτω από τα σχετικά βίντεο.
Ένα βίντεο που δημοσίευσε ο χρήστης Gucci (@gucci) στις
Διαβάστε την καταγγελία της UNESCO Πειραιώς & Νήσων:
«Στη γέννηση της θεάς Αθηνάς, ο Διόνυσος, με πολύχρωμο σορτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί απολαμβάνει τον εαυτό του τραβώντας selfie με το κινητό. Ο Κέκροπας ντυμένος σαν χίπις, ο Ιλισσός φορώντας γυναικεία αξεσουάρ και δίπλα η Καλλιρρόη με το iphone, παρακολουθούν τη φιλονικία του Ποσειδώνα με την Αθηνά για την πόλη Αθήνα.
Αυτές είναι οι εικόνες που δημοσίευσε πριν από λίγες μέρες η γνωστή εταιρεία Gucci στο επίσημο προφίλ της στο instagram (https://www.instagram.com/gucci) για να διαφημίσει τη νέα της σειρά.
Το “gucci party” των θεών διαδραματίζεται στο δυτικό και ανατολικό αέτωμα του Παρθενώνα, προσβάλλοντας κάθε έννοια του σεβασμού σε ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO. Εξευτελίζοντας σύμβολα που για αιώνες έθρεψαν σπουδαίους δημιουργούς απ’ όλον τον κόσμο.
Ειρωνευόμενη τα «δάκρυα της Καρυάτιδας» και γελοιοποιώντας τον αγώνα των Ελλήνων για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα «ασήμαντες λεπτομέρειες » μπροστά στα σημαντικά κέρδη των πωλήσεων η Εταιρεία επέλεξε τον παραπάνω τρόπο για να προβάλλει το έργο της Derya Çakırsoy ως «δημιουργικό». Συγκεκριμένα πρόκειται για «καλλιτεχνική παρέμβαση» στις φωτογραφίες των ανασυνθέσεων του Δυτικού και Ανατολικού Αετώματος του Παρθενώνα που βρίσκονται στο μουσείο της Ακρόπολης, ενώ σημαντικά τμήματα των οποίων βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο.
Η άθλια παρέμβαση προβάλλει εμπορεύματα της GUCCI, με πλήρη αδιαφορία ως προς την πολιτιστική και συμβολική αξία των γλυπτών. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία και τον κανονισμό του Μουσείου της Ακρόπολης, η επαγγελματική φωτογράφιση ή/και η χρήση φωτογραφιών για εμπορικούς – διαφημιστικούς σκοπούς, των εκθεμάτων που βρίσκονται στο Μουσείο επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής έγκρισης από το Μουσείο.
[adsense]
Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος για την UNESCO Πειραιώς & Νήσων, του οποίου οι σκοποί και οι δράσεις είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την ανάδειξη – προβολή και προστασία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς και αποτελεί ενεργό μέρος της συλλογικής προσπάθειας για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα, καταγγέλλει δημόσια την Εταιρεία για την δημοσίευση των εν λόγω φωτογραφιών και την καλεί να τις ανακαλέσει άμεσα.
Η παραπάνω εμπορική διαφήμιση με άλλοθι την «ελευθερία της έκφρασης», ουσιαστικά ευτελίζει κλασσικά έργα μοναδικού κάλλους και αισθητικής αφαιρώντας τους την «ελευθερία» να υπάρχουν απρόσβλητα ακόμα και από «εκλεπτυσμένους βανδαλισμούς». Παρακάτω παρουσιάζουμε τις φωτογραφίες που δημοσίευσε η Gucci σε αντιστοιχία με τα γλυπτά από το Ανατολικό και Δυτικό Αέτωμα του Παρθενώνα».
Ροή Ειδήσεων
28/03/2024 | 17:43
Πάολα: Η απάντηση για τα επικριτικά σχόλια μετά τις εμφανίσεις της κόρης της στα νυχτερινά κέντρα όπου τραγουδούσε
28/03/2024 | 17:23
The Chase-Ο «αδέκαστος επιθεωρητής» Ηλίας Αλεξίου: «Είπα στη γυναίκα μου πάω να σου πάρω ένα αυτοκίνητο και έρχομαι… και το κέρδισα»
28/03/2024 | 17:05
My Style Rocks- «Κόκκαλο» η Κατερίνα Καραβάτου με τo κορμάκι του Λάκη Γαβαλά: «Είναι πέρα από κάθε φαντασία»
28/03/2024 | 16:59
Live: Ξεκίνησαν οι ομιλίες των πολιτικών αρχηγών στη Βουλή – Μετωπική σύγκρουση στη Βουλή για την πρόταση δυσπιστίας
28/03/2024 | 16:47
Κλέλια Ανδριολάτου για τα σχόλια Μουρατίδη κατά Παπακαλιάτη: Υπάρχει ελευθερία και δικαίωμα λόγου
28/03/2024 | 16:02
Ραφήνα: Εσπευσμένα στο νοσοκομείο με σοβαρά τραύματα μια γυναίκα ύστερα από επίθεση σκύλων σε χώρο πάρκινγκ
28/03/2024 | 15:47
Γρηγόρης Αρναούτογλου για Γιάννη Πλούταρχο: «Δεν θέλω να έρθει, δικαίωμά μου δεν είναι; Δεν θέλω να τον δω, δεν θέλω να τον συναντήσω»
28/03/2024 | 15:22
Βάσω Γουλιελμάκη: «Κάθε πρωί θα κοιταχτώ στον καθρέφτη και θα πω μπράβο, είσαι πολύ ωραία, προχώρα»
28/03/2024 | 15:12
Γ.Παπανδρέου: Εσείς της ΝΔ υπηρετείτε τους ισχυρούς της ελίτ – Υπονομεύετε τα αυτονόητα μιας δημοκρατικής πολιτείας
28/03/2024 | 15:05
Επίσκεψη Κουτσούμπα στην Κύπρο: Το ΚΚΕ στέκεται αλληλέγγυο στον αγώνα του Κυπριακού λαού για μια πατρίδα ενιαία
27/03/2024 | 14:14
Λάμπρος Κωνσταντάρας για Γιούλικα Σκαφιδά: «Το κρύβει η ίδια;» – Φαίη Σκορδά: «Πιο ξεκάθαρη δεν γίνεται»
27/03/2024 | 09:54
Βασίλης Σίμος: Ο πρόεδρος της ιχθυαγοράς Αθηνών αναλαμβάνει πολιτικός εκπρόσωπος στο κόμμα Δημοκράτες
27/03/2024 | 10:27
Αντώνης Ρέμος: «Εξαφάνισαν» την εκκλησία από την υπερπολυτελή βίλα του στη Μύκονο
27/03/2024 | 13:38
Χειροτονείται ο εγγονός του Ανέστη Βλάχου: «Εύχομαι κάποια στιγμή να ηγηθεί της εκκλησίας» λέει ο πατέρας του
27/03/2024 | 08:43
Ελεωνόρα Ζουγανέλη: «Πολλοί σύντροφοί μου δεν μπόρεσαν να με διαχειριστούν, γι’ αυτό και δεν μείναμε μαζί»
27/03/2024 | 12:54
Νέες δηλώσεις Ταμήλου μετά τη διαγραφή του: Εμείς οι Τρικαλινοί δεν ευθυνόμαστε για τις διαδικασίες απονομής της Δικαιοσύνης
27/03/2024 | 11:24