ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Αν κάτι έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι, ότι πως ο νέος φεστιβαλικός φορέας στην Ερυθρά Θάλασσα, κάνει φιλότιμες προσπάθειες να προάγει την αραβική κουλτούρα. Μέσα από το πρόγραμμα «Arab Spectacular», και τις πέντε ξεχωριστές ταινίες που θα προβληθούν, στοχεύουν να αναδείξουν την πλούσια ποικιλομορφία της αραβικής αφήγησης
Οι ταινίες από τη Σαουδική Αραβία, την Αίγυπτο και την Αλγερία θα ξεκινήσουν ένα διάλογο και για τη σχέση μεταξύ των ηθών σε αυτές τις χώρες αλλά και εκτός συνόρων.
Η φετινή επιλογή περιλαμβάνει πέντε εξαιρετικές ταινίες, που υπογραμμίζουν τη δέσμευση του φεστιβάλ στην προώθηση της αραβικής κινηματογραφικής τέχνης σε διεθνές επίπεδο.
Το κοινό, μέσα από τις ταινίες, μπορεί να εξερευνήσει θέματα όπως η ταυτότητα, η ανθεκτικότητα και οι πολυπλοκότητες της σύγχρονης ζωής, ενισχύοντας την κατανόηση της αραβικής κουλτούρας και της κινηματογραφικής δημιουργίας.
Ο Antoine Khalife, Διευθυντής Αραβικών Προγραμμάτων & Κλασικού Κινηματογράφου του RSIFF, δήλωσε: «Γνωρίζουμε ότι οι ιστορίες μας και η ποιότητα με την οποία τις αφηγούμαστε αξίζουν μια θέση δίπλα σε άλλες διεθνείς ταινίες. Για αυτό, στηρίζουμε και ενισχύουμε τους δημιουργούς της περιοχής μας, προσφέροντάς τους μια εξέχουσα πλατφόρμα να παρουσιάσουν το έργο τους σε διεθνές κοινό και να δικτυωθούν με ηγετικές προσωπικότητες του χώρου. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που καλωσορίζουμε φέτος τον Merzak Allouche, έναν οραματιστή του αλγερινού κινηματογράφου, ο οποίος θα παρουσιάσει την τελευταία του ταινία, «FrontRow». Επίσης, ο σαουδαραβικός κινηματογράφος, που βρίσκεται στο επίκεντρο του φετινού φεστιβάλ, θα πραγματοποιήσει τρεις γκαλά πρεμιέρες ταινιών που εξερευνούν τον πολιτιστικό πλούτο και τις πολυπλοκότητες του σαουδαραβικού παρελθόντος, καθώς και την επίδραση των σύγχρονων αλλαγών και αντιλήψεων της αραβικής κοινωνίας. Ορισμένες από τις ταινίες του «Arab Spectacular» αποτελούν διεθνείς συμπαραγωγές, τονίζοντας τη σημασία της συνεργασίας για την ανάδειξη των ιστοριών μας. Το RSIFF λειτουργεί ως βασική πλατφόρμα για την ανάδειξη του αραβικού κινηματογράφου και ταυτόχρονα ως κέντρο πολιτιστικής ανταλλαγής, ενθαρρύνοντας το διάλογο μεταξύ δημιουργών, κοινού και κριτικών από όλο τον κόσμο και προωθώντας τη βαθύτερη κατανόηση και εκτίμηση της αραβικής κουλτούρας μέσα από την τέχνη του κινηματογράφου.»
Ας δούμε ποιες είναι αυτές οι ταινίες:
«Abdo & Saneya» σε σκηνοθεσία Omar Bakry και παραγωγή από τις ΗΠΑ και την Αίγυπτο.
Ένα ζευγάρι από την επαρχία της Αιγύπτου μεταναστεύει στη Νέα Υόρκη αναζητώντας θεραπεία για τη στειρότητά του, χωρίς να γνωρίζει τίποτα για την αμερικανική ζωή. Η αγάπη τους τούς βοηθά να αντιμετωπίσουν τεράστιες δυσκολίες, επιβιώνοντας στον κόσμο των άστεγων και κατακτώντας τις σκληρές κουζίνες των εστιατορίων της πόλης.
«Front Row» σε σκηνοθεσία Merzak Allouache συμπαραγωγής Αλγερίας, Γαλλίας, Σαουδικής Αραβίας.
Η οικογένεια Bouderbalas φτάνει νωρίς στην παραλία για να καθίσει μπροστά κοντά στο νερό και να απολαύσει μια ξέγνοιαστη μέρα. Αλλά τίποτα δεν θα εξελιχθεί όπως σχεδιάστηκε.
«Hobal» σε σκηνοθεσία Abdulaziz Alshlahei, από τη Σαουδική Αραβία
Μια οικογένεια Βεδουίνων αντιμετωπίζει τη μοίρα της σε πλήρη απομόνωση στην έρημο, περιορισμένη από αυστηρούς κανόνες που της απαγορεύουν να την εγκαταλείψει, και από τον κίνδυνο μιας μολυσματικής ασθένειας που προκαλεί το θάνατο ενός μέλους της.
«Lail Nahar» του Abdulaziz Almuzaini από τη Σαουδική Αραβία
Όταν ένας διάσημος τραγουδιστής όπερας αντιμετωπίζει αντιδράσεις μετά από μια διαδικτυακή κατηγορία ρατσισμού, ξαφνιάζει το κοινό ανακοινώνοντας τον γάμο του με μια μαύρη γυναίκα. Ψάχνοντας για νύφη, συναντά τη Λάιλ, μια τραγουδίστρια γάμων, σε μια πορεία που μπερδεύει τις γραμμές ανάμεσα στην αγάπη, τη λύτρωση και τη μουσική.
«My Driver and I» σε σκηνοθεσία Ahd Kamel, από τη Σαουδική Αραβία
Στην Τζέντα της δεκαετίας του 1980 και 1990, μια Σαουδάραβας γυναίκα και ο Σουδανός οδηγός της δημιουργούν μια αναπάντεχη φιλία, η οποία δοκιμάζεται όταν εκείνη αρχίζει να οδηγεί.
Πηγή: ertnews.gr
Ροή Ειδήσεων
04/12/2024 | 23:17
Χρυσοχοΐδης: Ως υπουργός, είμαι μάρτυρας 100 υποθέσεων ενδοοικογενειακής βίας κάθε μέρα
04/12/2024 | 22:45
Δέσποινα Μοιραράκη για την προσωπική της ζωή: Είμαι διατεθειμένη να δώσω όλη αυτή την αγάπη που έχω μέσα μου
04/12/2024 | 22:31
Πάτρα: Το σπαρακτικό μήνυμα του πατέρα της 16χρονης που πέθανε από μηνιγγίτιδα – Την Παρασκευή η κηδεία
04/12/2024 | 22:05
Θεσσαλονίκη: Συνελήφθη διοικητής αστυνομικού τμήματος για σεξουαλική παρενόχληση συναδέλφου
04/12/2024 | 21:46
Αντώνης Κανάκης κόλαφος: «Μπλέκονται νεκρά παιδιά και συνοδεύονται από ανακοινώσεις για τις τηλεθεάσεις αυτών των εκπομπών»
04/12/2024 | 21:35
Κατέρρευσε η κυβέρνηση Μπαρνιέ – Υπερψηφίστηκε η πρόταση μομφής από Αριστερά και Λεπέν
04/12/2024 | 21:11
Θεσσαλονίκη: «Ντου» της αστυνομίας σε γκαλερί με πλαστούς πίνακες Φασιανού, Μυταρά, Παρθένη και άλλων – Κατασχέθηκαν εκατοντάδες έργα τέχνης
04/12/2024 | 20:32
«Μίλησε» το κινητό του αστυνομικού της Βουλής – Βρέθηκαν βίντεο με ερωτικές επαφές με την σύζυγό του
04/12/2024 | 20:16
Μετρό Θεσσαλονίκης: «Μπήκαν» σε οθόνη και έβαλαν Σώτη Βολάνη στα ηχεία – Δείτε βίντεο
04/12/2024 | 20:05
Διάλογος σοκ του 14χρονου γιου του αστυνομικού της Βουλής με την μητέρα του – «Θες να μας αφήσεις χωρίς πατέρα»
04/12/2024 | 12:12
Μητσοτάκης: Θέλω να έχουμε ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας – Ανδρουλάκης: Μόνος τρόπος να προχωράμε μπροστά, η συναίνεση αλλά με ειλικρινή διάλογο
04/12/2024 | 07:53
Γιώργος Δασκαλάκης: «Έφυγε» ο δημοφιλής τραγουδιστής μετά από γενναία μάχη με τον καρκίνο
04/12/2024 | 10:23
Στην οικογένεια Αντετοκούνμπο και την PREMIA Properties περνά το Village Cinema Ρέντη
04/12/2024 | 08:26
Αγγελική Ηλιάδη: Μίλησε για το πρόβλημα υγείας που κόντεψε να της στοιχίσει τη ζωή – «Αν δεν έφευγε, θα πέθαινα»
04/12/2024 | 12:33
Επικό σκηνικό στον ΣΚΑΪ: Ο ρεπόρτερ ξέσπασε σε νευρικό γέλιο – Διέκοψαν τη σύνδεση οι «Αταίριαστοι»
04/12/2024 | 09:48
Γρηγόρης Αρναούτογλου: «Αν ήμουν gay θα ήμουν πολύ δυστυχισμένος μόνο από το φόβο του πατέρα μου»
04/12/2024 | 10:56