Αθήνα

2 oC

σποραδικές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Άκης Παυλόπουλος: Απεγκλωβίστηκε μετά από 17 ώρες στην Αττική Οδό! «Ντροπή τους, κολαστήριο 5 αστέρων…» (vid)

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

H Times υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα – «Αλλαγή γραμμής» μετά από 50 χρόνια

«Αλλαγή γραμμής» για τη βρετανική εφημερίδα Times, που μετά από 50 χρόνια τάσσεται στο πλευρό της Ελλάδας, ζητώντας την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα.

«Τα γλυπτά ανήκουν στην Αθήνα. Τώρα πρέπει να επιστραφούν», σημειώνουν χαρακτηριστικά στο άρθρο τους με τίτλο: «Η άποψη των Times για τα Γλυπτά του Παρθενώνα: Ενώνοντας την Ελληνική Κληρονομιά».

«Τα Μάρμαρα είναι υπέροχα στην απεικόνιση της ανθρώπινης μορφής και στην εντύπωση της κίνησης. Εκατομμύρια έχουν θαυμάσει αυτά τα γλυπτά που κάποτε κοσμούσαν τον Παρθενώνα και τους τελευταίους δύο αιώνες εκτίθενται στο Βρετανικό Μουσείο», επισημαίνουν στο άρθρο.

Και προσθέτουν ότι για περισσότερα από 50 χρόνια, καλλιτέχνες και πολιτικοί υποστήριξαν ότι τα τεχνουργήματα για την πολιτιστική ταυτότητα ενός έθνους πρέπει να επιστρέψουν στην Ελλάδα. «Το μουσείο και η βρετανική κυβέρνηση, με την υποστήριξη των Times, αντιστάθηκαν στην πίεση. Όμως οι καιροί και οι συνθήκες αλλάζουν. Τα γλυπτά ανήκουν στην Αθήνα. Τώρα πρέπει να επιστρέψουν», υπογραμμίζει η εφημερίδα.

Μάλιστα, το δημοσίευμα αναφέρεται στην πρόσφατη συμφωνία της Ιταλίας να επιστρέψει στην Ελλάδα ένα μαρμάρινο θραύσμα της θεάς Άρτεμης, το οποίο λήφθηκε, όπως τα γλυπτά του Παρθενώνα, από την ελεγχόμενη από τους Οθωμανούς Αθήνα στις αρχές του 19ου αιώνα και αργότερα πουλήθηκε στο Πανεπιστήμιο του Παλέρμο. Σε αντάλλαγμα, η Ιταλία θα λάβει ένα αρχαίο άγαλμα της Αθηνάς και έναν αμφορέα. Η συμφωνία είναι παρόμοια με εκείνη που είχε προταθεί στο Βρετανικό Μουσείο πριν από αρκετά χρόνια. Σε αντάλλαγμα για την επιστροφή των γλυπτών, η Ελλάδα θα έστελνε στο Λονδίνο μια έκθεση με μερικά από τα καλύτερα κλασικά της αντικείμενα που δεν εκτίθενται μόνιμα.

«Η πρόταση έφτασε κοντά σε συμφωνία. Απέτυχε λόγω διαμάχης για την ιδιοκτησία των γλυπτών του Παρθενώνα. Η Βρετανία επέμεινε ότι είχαν αγοραστεί, όχι λεηλατηθεί, και πρέπει να παραμείνουν ιδιοκτησία του Βρετανικού Μουσείου. Η Ελλάδα υποστήριξε ότι η Οθωμανική Αυτοκρατορία δεν είχε το δικαίωμα να διαθέσει αντικείμενα κατασκευασμένα στην Ελλάδα σχεδόν δύο χιλιετίες πριν από την οθωμανική κατάκτηση. Το μουσείο και η κυβέρνηση έχουν πετάξει την απόφαση πέρα δώθε. Ένας τέτοιος γραφειοκρατικός παραλογισμός μπορεί να επιλυθεί γρήγορα. Αφήστε τα γλυπτά να πουληθούν πίσω σε τιμή κόστους. Μια πράξη του κοινοβουλίου κατακύρωσε τις αγορές του Λόρδου Έλγιν στο μουσείο. Ας εγκρίνει λοιπόν το κοινοβούλιο την επιστροφή τους», αναφέρει το άρθρο.

H Times υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα – «Αλλαγή γραμμής» μετά από 50 χρόνια

Όπως επισημαίνεται, η Βρετανία έχει προβάλλει άλλα επιχειρήματα για τη συνέχιση της κατοχής. Η αυξανόμενη ατμοσφαιρική ρύπανση στην Αθήνα έχει επηρεάσει μεγάλο μέρος του Παρθενώνα, ενώ τα Ελγίνεια Μάρμαρα έχουν διατηρηθεί σε σχεδόν παρθένα κατάσταση σε ένα καθαρό, ασφαλές περιβάλλον. «Αυτό το επιχείρημα δεν ισχύει πλέον. Όχι μόνο τα Μάρμαρα έχουν ήδη υποστεί ζημιές από ακατάλληλο καθαρισμό, αλλά η Ελλάδα έχει χτίσει ένα υπέροχο μουσείο δίπλα στην Ακρόπολη, ασφαλές και προσβάσιμο, όπου φυλάσσονται τώρα τα αυθεντικά γλυπτά και όπου τα μάρμαρα θα συμπλήρωναν τη ζωφόρο», υπογραμμίζουν οι Times.

Προσθέτει ότι ένα πιο συναρπαστικό επιχείρημα έχει διατυπωθεί από τον Neil MacGregor, τον πρώην διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου, σχετικά με το μέλλον όλων των μουσείων. Μπορεί οποιοσδήποτε να συνεχίσει να κατέχει περιουσιακά στοιχεία που έχουν αγοράσει, κλαπεί ή ληφθεί από άλλες χώρες στο παρελθόν; Λεηλατημένα αντικείμενα, όπως τα Χάλκινα του Μπενίν, δικαίως επιστράφηκαν. Μπορούν όμως τα μουσεία να παραμείνουν κέντρα παγκόσμιας κουλτούρας και κληρονομιάς εάν τους επιτραπεί να κρατούν μόνο ό,τι προέρχεται από τα σημερινά πολιτικά όρια;

Ροή Ειδήσεων

25/01/2022 | 23:57

ΔΕΔΔΗΕ: Αποκαταστάθηκε στο 95% η ηλεκτροδότηση στην Αττική

25/01/2022 | 23:55

Rapid Test: Πού θα γίνουν αύριο 26/1 οι δωρεάν έλεγχοι

25/01/2022 | 23:45

ΟΑΣΑ: Πως θα κινηθούν την Τετάρτη τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

25/01/2022 | 23:36

Καιρός 26/1: Η πρόγνωση για την Τετάρτη

25/01/2022 | 23:29

Σασμός: Καρέ καρέ η στιγμή που η Μαρίνα αποχαιρετά τον Πετρή

25/01/2022 | 23:22

Survivor – Γιάννης Τσολάκης: «Καλά έκανε η παραγωγή και με τιμώρησε»

25/01/2022 | 23:16

Survivor – Ασημίνα σε Σοφιάνα: “Μέγιστος κ…λοτούμπας ο Κατσαούνης”

25/01/2022 | 23:06

Σκέρτσος: “Μέχρι το πρωί θα έχουν όλοι ρεύμα”

25/01/2022 | 22:57

Νοσοκομείο Άργους: “Διώχνουν τη μητέρα μου γιατί δεν έχουν τα υλικά για το χειρουργείο”

25/01/2022 | 22:50

Survivor: Ρουμελιώτη και Καλύβα βγήκαν στο χιόνι με τα εσώρουχα

25/01/2022 | 22:43

Θεσσαλονίκη: Πεθερά έστειλε την νύφη της στο νοσοκομείο

25/01/2022 | 22:25

Κορονοϊός: Ανατροπή στην χρηματοδότηση του ΠΟΥ

25/01/2022 | 22:18

Αττική Οδός: Δεν υπάρχουν πλέον εγκλωβισμένοι – Η έκκληση προς τους οδηγούς

25/01/2022 | 22:01

Πως να ξεπαγώσετε το παρμπρίζ του αυτοκινήτου

25/01/2022 | 21:52

Φαίδων Βόβολης: «Δεν είναι γριπούλα, ο κορονοϊός σκοτώνει»
Πέθαναν οι δυο ηθοποιοί Άννυ Ραζή και Ελένη Σάνιου
Ξεκινούν σήμερα η έκθεση «Ειδύλλια Οδός» και το αφιέρωμα στην Μελίνα Μερκούρη «Να με θυμάσαι και να μ’ αγαπάς»
Αλέκος Φασιανός: Το έργο του εμβληματικού ζωγράφου
Αλέκος Φασιανός: «Οταν δεν ζωγραφίζω είμαι δυστυχής» – «Έφυγε» ο σημαντικός ζωγράφος
Αλέκος Φασιανός: Πέθανε ο σπουδαίος έλληνας ζωγράφος
Πλησιάζουν στο «ξεκλείδωμα» του μηχανισμού των Αντικυθήρων – Δημιουργός του ο Αρχιμήδης πιθανότατα