Αθήνα

19 oC

σποραδικές νεφώσεις

Νέα ανακάλυψη: Κρυμμένη ερωτική ιστορία πίσω από το «Κορίτσι» στον πίνακα του Βερμέερ

Δεν σταματούν ποτέ οι εκπλήξεις των έργων μεγάλων καλλιτεχνών του παρελθόντος. Κατά καιρούς βγαίνουν στην επιφάνεια νέες αποκαλύψεις των μυστικών που «κρύβουν» οι καλλιτέχνες πίσω από τα έργα τους.

Δεν σταματούν ποτέ οι εκπλήξεις των έργων μεγάλων καλλιτεχνών του παρελθόντος. Κατά καιρούς βγαίνουν στην επιφάνεια νέες αποκαλύψεις των μυστικών που «κρύβουν» οι καλλιτέχνες πίσω από τα έργα τους.

Οι εργασίες συντήρησης είναι αυτές που αποκαλύπτουν μυστικά στοιχεία, που παρέμεναν κρυφά για αιώνες και ανατρέπουν τα μέχρι στιγμής δεδομένα.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ- ΜΠΕ, τώρα, ένας κρυμμένος Ερωτιδέας στον πίνακα του Γιοχάνες Φερμέερ (Βερμέερ, είναι γνωστός στην Ελλάδα) «Κορίτσι που διαβάζει γράμμα μπροστά στο ανοιχτό παράθυρο» πρόκειται να αναδυθεί στον καμβά ενός από τα πιο διάσημα, παγκοσμίως, έργα της Δυτικής ζωγραφικής αφότου παρέμεινε επί δυόμιση αιώνες κάτω από μια στρώση χρώματος!

Κατά τη διάρκεια εργασιών συντήρησης του πίνακα στη Gemaldegalerie της Δρέσδης, οι συντηρητές ανακάλυψαν, προς μεγάλη τους έκπληξη, ότι ο γυμνός θεός Έρωτας, στο πάνω δεξιά τμήμα του έργου, είχε καλυφθεί με χρώμα πολλά χρόνια μετά τον θάνατο του ζωγράφου. Στο πρωτότυπο έργο, ο «πίνακας μέσα στον πίνακα» στον οποίο αναπαρίστατο ο Ερωτιδέας ήταν κρεμασμένος στο τοίχο πίσω από το κορίτσι που διάβαζε το γράμμα. Αυτό είχε διαπιστωθεί, πριν 40 χρόνια, μετά από εξέταση του έργου με ακτίνες Χ. Οι ειδικοί όμως, είχαν καταλήξει ότι ο ίδιος ο μεγάλος Φλαμανδός ζωγράφος τον είχε καλύψει με χρώμα. Αποφασίστηκε να αποκαταστήσουν τον Ερωτιδέα στον πίνακα όταν εργαστηριακά τεστ αποσαφήνισαν ότι είχε καλυφθεί δεκαετίες αργότερα μετά την ολοκλήρωση του έργου από τον Φερμέερ.

«Αυτό είναι η πιο εντυπωσιακή εμπειρία της καριέρας μου» δήλωσε η επικεφαλής συντηρήτρια στην Πινακοθήκη της Δρέσδης, Ούτα Νάιντχαρντ. «Το κάνει διαφορετικό έργο ζωγραφικής».

Ο πίνακας ολοκληρώθηκε γύρω στο 1657, ανήκει στις συλλογές της Δρέσδης από το 1742 και είναι ένας από τους μόνον 35 πίνακες ζωγραφικής που οριστικά αποδίδονται στον μαέστρο.

«Είναι η μοναδική ένδειξη που υπαινίσσεται ιστορία έρωτα» δηλώνει η Νάιτχαρντ.

Send this to a friend