Αθήνα

20 oC

σποραδικές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Στο νοσοκομείο η Ολυμπία Χοψονίδου (ΦΩΤΟ)

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος καταγγέλλει νόμο λογοκρισίας: «Aπαγορεύεται το Bella Ciao»

Για «λογοκρισία» της τέχνης κάνει λόγο ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος, σχετικά με το νομοσχέδιο για την ενσωμάτωση της τροποποιημένης Ευρωπαϊκής οδηγίας για την παροχή υπηρεσιών στον οπτικοακουστικό τομέα.

«Καμία σκέψη για λογοκρισία και εφαρμογή του “τρομονόμου” στην Τέχνη μας! Αυτές τις μέρες συζητιέται στη Βουλή -ψηφίζεται στις 11/02- νομοσχέδιο για την ενσωμάτωση της τροποποιημένης Ευρωπαϊκής οδηγίας για την παροχή υπηρεσιών στον οπτικοακουστικό τομέα. («ν/σ Λιβάνιου», πρώην «Πέτσα»). Στο νομοσχέδιο αυτό (άρθρο 8) εμπεριέχεται και εμπλουτίζεται ο ευρωπαϊκός τρομονόμος (άρθρα 187α, 187β – κυρώθηκε στη Βουλή το 2019). Με βάση το άρθρο 8 απαγορεύεται οποιοδήποτε υλικό που ανεβαίνει στο διαδίκτυο από δημιουργό – καλλιτέχνη ή ακόμα και από οποιοδήποτε χρήστη «να εμπεριέχει υποκίνηση σε βία ή μίσος & δημόσια πρόσκληση σε τρομοκρατικό έγκλημα».

Με αυτή του την ανακοίνωση ο Πανελλήνιος Μουσικός Σύλλογος διαμαρτύρεται για το νομοσχέδιο που συζητείται στη Βουλή και υποστηρίζει ότι με βάση το «νομοσχέδιο Λιβάνιου», πρώην «Πέτσα», το υλικό που αναρτάται στο διαδίκτυο, όχι απλά θα λογοκρίνεται και θα διαγράφεται, αλλά και ο δημιουργός του θα διώκεται ποινικά, αντιμετωπίζοντας ποινές φυλάκισης από 3 σε 5 χρόνια για «δημόσια απειλή» μέσω διαδικτύου.

Μάλιστα σήμερα οι καλλιτέχνες έκαναν συγκέντρωση στο κέντρο της Αθήνας, στα Προπύλαια στις 12:00 και κατευθύνθηκαν προς τη Βουλή όπου θα συζητείται το επίμαχο νομοσχέδιο, προκειμένου να κατατεθεί το ψήφισμα των καλλιτεχνών περί απόσυρσης του άρθρου 8 από το «νομοσχέδιο Λιβάνιου».

Από την πλευρά του ωστόσο, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ στον υπουργό Επικρατείας, Θεόδωρος Λιβάνιος, έκανε σήμερα διευκρινίσεις για το άρθρο 8 για τα οπτικοακουστικά Μέσα.

Όπως ανέφερε σε δήλωσή του:

«Η τέχνη ως μορφή έκφρασης δεν μπορεί να υπόκειται σε κανενός είδους περιορισμό. Το άρθρο 8 του νομοσχεδίου για τα οπτικοακουστικά Μέσα, επιβάλλει στους παρόχους περιεχομένου την υποχρέωση να αποκλείουν περιεχόμενο που αφορά σε μη αποδεκτές για μία δημοκρατική κοινωνία συμπεριφορές, όπως είναι ο ρατσισμός, η μισαλλοδοξία, ο βίαιος λόγος και η προτροπή σε τρομοκρατικές ενέργειες. Σύμφωνα με την ίδια πρόβλεψη, που αποτελεί ενσωμάτωση ευρωπαϊκής οδηγίας, οι διοικητικές κυρώσεις που επιβάλλονται σε τέτοιες περιπτώσεις αφορούν τον πάροχο περιεχομένου και όχι τον καλλιτέχνη.

Πολλοί πάροχοι (όπως ενδεικτικά το YouTube), στο πλαίσιο των όρων λειτουργίας που έχουν θεσπίσει, έχουν τη δυνατότητα αποκλεισμού οπτικοακουστικού υλικού, αποκλειστικά σύμφωνα με τα δικά τους κριτήρια.

Επειδή, δεν θέλουμε να υπάρχει ουδεμία παρανόηση, που να οδηγεί σε ανυπόστατες καταγγελίες περί λογοκρισίας, το άρθρο 8 του νομοσχεδίου τροποποιείται ως εξής:

Άρθρο 8

Απαγόρευση υποκίνησης σε βία ή μίσος

(Άρθρο 6 της Οδηγίας (ΕΕ) 2010/13)

«Οι υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων δεν πρέπει να εμπεριέχουν υποκίνηση σε βία ή μίσος εναντίον ομάδας ανθρώπων ή μέλους ομάδας, ιδίως λόγω φύλου, φυλής, χρώματος, εθνοτικής καταγωγής, ιθαγένειας ή κοινωνικής προέλευσης, γενετικών χαρακτηριστικών, γλώσσας, θρησκείας ή πεποιθήσεων, ιδιότητας μέλους εθνικής μειονότητας, γέννησης, αναπηρίας, ηλικίας ή σεξουαλικού προσανατολισμού».

Αντίστοιχη τροποποίηση θα γίνει και στο άρθρο 32».

Μένει φυσικά να ξεκαθαριστεί ποια θα είναι η τροποποίηση στο άρθρο 32.

Η προηγούμενη διατύπωση ανέφερε:

Οι υπηρεσίες οπτικοακουστικών μέσων δεν πρέπει:

α) να εμπεριέχουν υποκίνηση σε βία ή μίσος εναντίον ομάδας ανθρώπων ή μέλους ομάδας, ιδίως λόγω φύλου, φυλής, χρώματος, εθνοτικής καταγωγής, ιθαγένειας ή κοινωνικής προέλευσης, γενετικών χαρακτηριστικών, γλώσσας, θρησκείας ή πεποιθήσεων, πολιτικών φρονημάτων ή κάθε άλλης γνώμης, ιδιότητας μέλους εθνικής μειονότητας, περιουσίας, γέννησης, αναπηρίας, ηλικίας ή σεξουαλικού προσανατολισμού,

β) να εμπεριέχουν δημόσια πρόκληση σε τέλεση τρομοκρατικού εγκλήματος, σύμφωνα με τα άρθρα 187Α ΠΚ, 187Β ΠΚ και 32 έως 35 του ν. 4689/2020 (Α’ 103)».

Κυβερνητικές πηγές: Δεν περιορίζεται η έκφραση, θωρακίζεται η καλλιτεχνική δημιουργία

Κυβερνητικές πηγές υποστήριξαν πως η κοινοτική οδηγία που ενσωματώνεται στο εθνικό δίκαιο «όχι μόνο δεν έχει ως στόχο να περιορίσει την έκφραση αλλά, αντιθέτως, θωρακίζει την καλλιτεχνική δημιουργία από τον μισαλλόδοξο, ρατσιστικό και βίαιο λόγο.» «H ελεύθερη έκφραση ή είναι απολύτως ελεύθερη ή απλώς δεν υπάρχει. Την Τέχνη, όμως, δεν μπορεί να την βρωμίζει, όποιος προσχηματικά τη χρησιμοποιεί. Το άρθρο 8 δεν περιλαμβάνει τίποτα περισσότερο από την προσαρμογή στην ελληνική νομοθεσία της αντίστοιχης κοινοτικής πρόνοιας (άρθρο 6 της ευρωπαϊκής οδηγίας 2010/13, όπως επικαιροποιήθηκε από την Οδηγία 2018/1808)», σχολιάζουν οι ίδιες πηγές.

Σύμφωνα με αυτό, τα οπτικοακουστικά μέσα κάθε είδους δεν πρέπει να εκπέμπουν μηνύματα υποκίνησης σε βία ή μίσος εναντίον ομάδας ανθρώπων ή μέλους ομάδας, λόγω φύλου, φυλής, χρώματος, εθνοτικής καταγωγής, ιθαγένειας ή κοινωνικής προέλευσης, γενετικών χαρακτηριστικών, γλώσσας, θρησκείας ή πεποιθήσεων, πολιτικών φρονημάτων ή κάθε άλλης γνώμης, ιδιότητας μέλους εθνικής μειονότητας, αναπηρίας, ηλικίας ή σεξουαλικού προσανατολισμού κ.ά. Δεν πρέπει, επίσης, να εκπέμπουν μηνύματα δημόσιας πρόκλησης σε τέλεση τρομοκρατικού εγκλήματος, σύμφωνα με τα άρθρα 187Α και 187Β του Ποινικού Κώδικα του Ιουνίου του 2019, καθώς και τα άρθρα 32 έως 35 του ν.4689/2020. «Ο καλλιτεχνικός κόσμος, που εδώ και αρκετά χρόνια πρωτοστάτησε ενάντια στα μηνύματα μίσους και βίας, τα οποία εκπέμπονταν με στόχο να προσβάλουν το χρώμα, τις πεποιθήσεις ή την ανθρώπινη προσωπικότητα, δεν έχει να φοβάται απολύτως τίποτα. Πνευματικός, καλλιτεχνικός και πολιτικός κόσμος βρίσκονται στην πρώτη γραμμή για την προάσπιση της ελεύθερης έκφρασης, η οποία αποτελεί τον πυρήνα του νομοσχεδίου που ψηφίζεται στη Βουλή».

Google Doodle: Αφιερωμένο στα 151 χρόνια από την ίδρυση του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης της Νέας Υόρκης
Οι Πυξ Λαξ επιστρέφουν δισκογραφικά – Επανεκτελέσεις από ονόματα – «έκπληξη»!
Σταματούν οι απευθείας διορισμοί καλλιτεχνικών διευθυντων σε Εθνικό Θέατρο – ΚΘΒΕ;
Η Ελληνίδα Άννα Μαρία Γκούνη είναι η πρώτη γυναίκα μαέστρος στη Συμφωνική Ορχήστρα του Κονρό στο Τέξας
Ακρόπολη: Θα τοποθετηθούν μαρμάρινες επιγραφές με το όνομα της Μενδώνη; – «Fake news του ΣΥΡΙΖΑ» λέει το υπ. Πολιτισμού
Πέθανε ο μπασίστας και τραγουδιστής των θρυλικών War