Αθήνα

23 oC

αίθριος καιρός

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Φαίη Σκορδά: Άφωνη με όσα είπε ο Γιάννης Μόρτζος στο Πρωινό για τις καταγγελίες και τον Πέτρο Φιλιππίδη

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Παναγής Παναγιωτόπουλος: Γιατί η 11η Σεπτεμβρίου άλλαξε τον κόσμο

O Εκδόσεις Οξύ παρουσιάζουν το έργο του Παναγή Παναγιωτόπουλου «Το Γεγονός. Γιατί η 11η Σεπτεμβρίου άλλαξε τον κόσμο». 20 χρόνια μετά τη στιγμή που έθεσε τον κόσμο σε νέα εποχή.

Δείτε επίσης

11 Σεπτεμβρίου 2001: Tο τρομοκρατικό χτύπημα στους Δίδυμους Πύργους που άλλαξε τον κόσμο (ΕΙΚΟΝΕΣ)
«Άνθρωπος σε πτώση»: Η φωτογραφία από την τρομοκρατική επίθεση της 11ης Σεπτεμβρίου που συντάραξε την ανθρωπότητα

Tα ερωτήματα που θέτει ο συγγραφέας, η ριζοσπαστική του προσέγγιση και η ψύχραιμή του ματιά –παρόλο που το βιβλίο ολοκληρώθηκε λίγους μόλις μήνες μετά το τρομοκρατικό χτύπημα- δείχνουν τόσο επίκαιρα και καλοζυγισμένα, ώστε παρέχουν τα απαραίτητα εχέγγυα που οδήγησαν στην επανέκδοση του παρόντος πονήματος.

Αυτή τη φορά με επίμετρο του καθηγητή του Α.Π.Θ. Νικόλα Σεβαστάκη:

Καθώς κυλούσε ο χρόνος μιας ανέμελης παγκοσμιοποίησης και καλλιεργούσαμε την εντύπωση ότι οι θεωρίες περί τέλους της Ιστορίας είχαν αρχίσει να δικαιώνονται και εντέλει ότι θα πλέαμε σε απέραντα πελάγη καταναλωτικού ευδαιμονισμού, μια κινηματογραφικού τύπου τρομοκρατική ενέργεια ήρθε να ανατρέψει τα πάντα.
Η αμερικανική υπερδύναμη, η κοσμοπολιτική μητρόπολη της Νέας Υόρκης και το Πεντάγωνο χτυπήθηκαν εντυπωσιακά και αποφασιστικά. Επλήγησαν σε ζωντανή μετάδοση, παράγοντας αυτό το τόσο καινοφανές όσο και παράδοξα οικείο ιστορικό Γεγονός.

Αυτήν ακριβώς την ιστορική στιγμή καθώς και το πολιτισμικό της ασυνείδητο –αλλά και τις μελλοντικές της εκβολές- μελετάει αυτό το βιβλίο. Μέσα από την κινητοποίηση κοινωνιολογικών, πολιτικών και πολιτισμικών εργαλείων φωτίζονται αυτές τις διαδικασίες όπως εγκαινιάστηκαν την 11η Σεπτεμβρίου 2001.
Σε αυτή την προσπάθεια κατανόησης του απειλητικού κόσμου που σχηματοποιήθηκε με την παγκόσμια οικονομική κρίση, την καταστροφική επέλαση της κλιματικής αλλαγής και κορυφώνεται τώρα με την επίμονη πανδημία της COVID-19 εντάσσεται και το επίμετρο του Νικόλα Σεβαστάκη ο οποίος, από τη σκοπιά της πολιτικής φιλοσοφίας, ολοκληρώνει αυτή την παρούσα έκδοση.

Βιογραφία συγγραφέα:

Ο Παναγής Παναγιωτόπουλος γεννήθηκε το 1971 στο Παρίσι. Σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Κοινωνιολογία στην École des hautes études en sciences sociales με τον Michel Wierviorka και Φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο Paris X-Nanterre με τον Etienne Balibar. Υπηρέτησε στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ και δίδαξε στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.

Από το 2006 διδάσκει στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο οποίο είναι Αναπληρωτής Καθηγητής με αντικείμενο την Κοινωνιολογία και διευθυντής του Τομέα Κοινωνικής Θεωρίας και Κοινωνιολογίας .

Έχει ασχοληθεί με την κοινωνιολογία του εγκλεισμού των Ελλήνων κομμουνιστών και την μνήμη των θυμάτων των ναζιστικών στρατοπέδων συγκέντρωσης-αφανισμού, με την ηθική των κομμουνιστικών κομμάτων, τη φαινομενολογία και την κοινωνιολογία της τρομοκρατίας και της πολιτικής βίας, τη δυναμική του κοινωνικού και πολιτισμικού εκσυγχρονισμού στη Μεταπολιτευτική περίοδο καθώς και τις εμπειρίες διαχείρισης των τεχνολογικών καταστροφών στην Ελλάδα το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα.

Έχει δημοσιεύσει μεταξύ άλλων τα βιβλία: Το Γεγονός. Βαναυσότητα πόλεμος και πολιτική μετά την 11η Σεπτεμβρίου (επανεκδίδεται από τις εκδόσεις Οξύ το 2021), Τεχνολογικές καταστροφές και πολιτικές του κινδύνου. Παλινδρομήσεις του κοινωνικού εκσυγχρονισμού στην Ελλάδα 1947-2000 (εκδόσεις Πόλις) από τις εκδόσεις Επίκεντρο κυκλοφορεί σε συνεπιμέλεια με τον Βασίλη Βαμβακά το συλλογικό έργο Η Ελλάδα στη δεκαετία του ’80. Κοινωνικό, πολιτικό και πολιτισμικό λεξικό. Με τον Βασίλη Βαμβακά είχε επίσης επιμεληθεί την έκθεση «GR80s- Η Ελλάδα του Ογδόντα στην Τεχνόπολη». Το 2021 κυκλοφόρησε από τις ίδιες εκδόσεις Επίκεντρο το βιβλίο του Περιπέτειες της μεσαίας τάξης. Κοινωνιολογικές καταγραφές στην Ελλάδα της ύστερης Μεταπολίτευσης.

Ροή Ειδήσεων

28/09/2021 | 00:00

Μυτιλήνη: O Ιερέας του Μεσαγρού τρέχει με το ράσο του σε αγώνες και κερδίζει μετάλλια (ΒΙΝΤΕΟ)

27/09/2021 | 23:28

Σεισμός στην Κρήτη: Νέος ισχυρός μετασεισμός

27/09/2021 | 23:14

Νίκος Ανδρουλάκης: Ερώτηση προς την Ε.Ε. για την άμεση στήριξη των πληγέντων από τον σεισμό στο Ηράκλειο

27/09/2021 | 23:06

Στέιτ Ντιπάρτμεντ: Νέες κυρώσεις σε βάρος της Τουρκίας εάν υπάρξει νέα αγορά S-400

27/09/2021 | 22:53

Νέα φωτογραφία της Μαρίας Σάκκαρη με τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη: «Ήταν συναρπαστική εβδομάδα»

27/09/2021 | 22:47

H Pfizer ξεκινά κλινική δοκιμή για προληπτική χρήση του χαπιού της κατά της Covid – Θα λαμβάνεται από το στόμα με ένα ποτήρι νερό

27/09/2021 | 22:37

ΗΠΑ: Θετικός στην Covid-19 ο εκπρόσωπος Τύπου του υπουργείου Εξωτερικών Νεντ Πράις

27/09/2021 | 22:35

Θρήνος στην Πάτρα: Αυτοκίνητο παρέσυρε και σκότωσε ποδηλάτη

27/09/2021 | 22:25

Άγριες Μέλισσες: Η συγκλονιστική σκηνή της ανακοίνωσης του πραξικοπήματος – «Ανατρίχιασε» το twitter

27/09/2021 | 22:13

GNTM: Ευτράπελο σε φωτογράφιση – Γλίστρησε η Ιωάννα από τις σαπουνάδες (ΒΙΝΤΕΟ)

27/09/2021 | 22:02

Σασμός: «Έξαλλο» το twitter με τον Αστέρη – «Πες την αλήθεια και μη την τυραννάς»

27/09/2021 | 21:53

Super League: Μεγάλο διπλό του Άρη στο Περιστέρι (ΒΙΝΤΕΟ)

27/09/2021 | 21:34

Άκης Πετρετζίκης: Το καυτό φιλί στη νύφη, το εντυπωσιακό νυφικό και η λαμπερή είσοδος στη δεξίωση

27/09/2021 | 21:33

Μητσοτάκης: «Κατευθυνόμαστε προς μια ουσιαστική εμβάθυνση της στρατηγικής συνεργασίας Ελλάδας – Γαλλίας» (ΒΙΝΤΕΟ)

27/09/2021 | 21:23

Συνέντευξη του πρωθυπουργού μέσα από το Μουσείο του Λούβρου (BINTEO)
Εγκαινιάζεται η 5η Μπιενάλε Υδατογραφίας, με τη συμμετοχή 156 ζωγράφων
Κλειστός εκτάκτως ο αρχαιολογικός χώρος Ακρόπολης και Κλιτύων το Σάββατο
Επιστροφή στις αίθουσες-Εθνική Λυρική Σκηνή: Το επικαιροποιημένο πρόγραμμα Οκτωβρίου, Νοεμβρίου, Δεκεμβρίου 2021
Η Μήδεια του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Δημήτρη Γεωργαλά στο Θέατρο ΜΠΑΓΚΕΙΟΝ, στην πλατεία Ομονοίας
Σπουδαία ευρήματα κατά την υποβρύχια έρευνα στον κόλπο Παλαικάστρου Σητείας
Ταινίες Πρώτης Προβολής: Ο θρυλικός Κλιντ Ίστγουντ επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη