ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Σκηνοθετικό Σημείωμα:
«Ναι, η ζωή υποθέτω, δεν υπάρχει άλλη λέξη» Σάμουελ Μπέκετ («Ευτυχισμένες Μέρες», μτφ. Θωμάς Συμεωνίδης)
Βλέπουμε τις «Ευτυχισμένες Μέρες» ως τραγικωμωδία για το «Θάρρος της Ζωής». Η Γουίνι καθηλωμένη σε έναν καμμένο λόφο, κάτω από φλογισμένο φως, δεν εγκαταλείπει, δεν αφήνει την απόγνωση να την καταβάλλει. Από κάθε της χειρονομία, από κάθε της σκέψη και λέξη, από κάθε της ανάσα και ήχο αναβλύζει το πάθος για ζωή. Το βίωμα της καταστροφής και του θανάτου, το βίωμα της απώλειας του αγαπημένου προσώπου συντελούν στην καθήλωση της. Ωστόσο, το αίτημα για ανθρώπινη επαφή, για συνύπαρξη, τρυφερότητα και ζεστασιά, είναι αγωνιώδες και διαρκές. Περνά από όλο το φάσμα των ανθρώπινων καταστάσεων: ο φόβος και η αγωνία, η ελπίδα και η πίστη, το πάθος και το πένθος, η ηδονή και η οδύνη, τη συντροφεύουν ως την έρημο του «εγώ», ως τη σπαραχτική και απόλυτη μοναξιά της. Με υλικά της τη μνήμη του έρωτα και την επίγνωση του θανάτου, η Γουίνι επιμένει, συνδέεται με τη σπίθα της ζωής, προσπερνά τους φραγμούς της οδύνης, αποκαλύπτοντας την όψη του αγωνιζόμενου ανθρώπου στην εσχατιά του κόσμου. Ακόμα και στο σημείο αυτό η ζωή εξακολουθεί να έχει νόημα.
Στη σκηνή μαζί με τη Γουίνι, ένας υπερβατικός συνομιλητής. Η συμβολική παρουσία του σκηνικού Άλλου. Μία περφόρμερ, ένας άνθρωπος, ίδιος και διαφορετικός, οικείος και ξένος. Με τη φωνή και το σώμα, την ανάσα και τον ήχο συνομιλεί με τη Γουίνι, διανύοντας μαζί της το δύσκολο ταξίδι προς την ανθρώπινη επαφή. Ύστατο αίτημα, η ανθρώπινη εγγύτητα…
Σάββας Στρούμπος
Συντελεστές της παράστασης:
Μετάφραση: Θωμάς Συμεωνίδης
Σκηνοθεσία – σκηνική εγκατάσταση – επιμέλεια κοστουμιών: Σάββας Στρούμπος
Μουσική επί σκηνής: Έλλη Ιγγλίζ
Ηχογραφημένη μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης
Φωτισμοί: Κώστας Μπεθάνης
Ροή Ειδήσεων
28/03/2024 | 14:02
Ανδριολάτου για Μουρατίδη: «Δεν έχω τη θέση να μιλήσω για κάποιον που δεν γνωρίζω»
28/03/2024 | 13:51
Πρώτη παρουσία του Ντάνι Αλβες στα δικαστήρια για να τηρήσει τους όρους αποφυλάκισης
28/03/2024 | 13:38
Γιώργος Λιάγκας: «Αυτά που έκανε ο Μάρκος Σεφερλής πριν 20 χρόνια ήταν τέρατα, τώρα έχει λειάνει τον λόγο του»
28/03/2024 | 13:26
Αντίνοος Αλμπάνης: «Μετά την περιπέτεια της υγείας μου έχω αλλάξει λιγότερο από αυτό που πιστεύω»
28/03/2024 | 12:47
Καταδικάστηκαν οι ιδιοκτήτες κέντρου φροντίδας ηλικιωμένων για τον θάνατο από φωτιά 66χρονου
28/03/2024 | 12:37
Το «αντίο» του Παύλου Γερουλάνου στον Μιχάλη Χαραλαμπίδη: «Βαθιά δημοκράτης, ουσιαστικός σοσιαλιστής, ο Ανδρέας τον άκουγε, το κίνημα τον σεβόταν»
28/03/2024 | 12:30
Πέτρος Λαγούτης: «Όταν κάποιος γίνεται αδιάκριτος και ξεπερνά τα όριά μου με νευριάζει»
27/03/2024 | 09:54
Βασίλης Σίμος: Ο πρόεδρος της ιχθυαγοράς Αθηνών αναλαμβάνει πολιτικός εκπρόσωπος στο κόμμα Δημοκράτες
27/03/2024 | 08:43
Ελεωνόρα Ζουγανέλη: «Πολλοί σύντροφοί μου δεν μπόρεσαν να με διαχειριστούν, γι’ αυτό και δεν μείναμε μαζί»
27/03/2024 | 13:38
Χειροτονείται ο εγγονός του Ανέστη Βλάχου: «Εύχομαι κάποια στιγμή να ηγηθεί της εκκλησίας» λέει ο πατέρας του
27/03/2024 | 10:27
Αντώνης Ρέμος: «Εξαφάνισαν» την εκκλησία από την υπερπολυτελή βίλα του στη Μύκονο
27/03/2024 | 14:14
Λάμπρος Κωνσταντάρας για Γιούλικα Σκαφιδά: «Το κρύβει η ίδια;» – Φαίη Σκορδά: «Πιο ξεκάθαρη δεν γίνεται»
27/03/2024 | 11:24
Τράπεζες: Αργία διατραπεζικών συναλλαγών στις 29 Μαρτίου και 1 Απριλίου λόγω καθολικού Πάσχα
27/03/2024 | 12:54