Αθήνα

9 oC

αίθριος καιρός

Της τέχνης το σεργιάνι στο «Σεξ Λεξικόν: Η επιστήμη του έρωτα» του Σπύρου Μιχαλόπουλου στο θέατρο 104

Τι γινόταν αλήθεια όταν ένα νεαρό ζευγάρι, το έτος 1978, επιχειρούσε να κάνει έρωτα για πρώτη φορά; Σχεδόν κανείς δε θυμάται πια...

Γράφει ο Αλέξανδρος Κούρτης

Για δεύτερη χρονιά επαναλαμβάνεται η νεανική κωμωδία «Σεξ Λεξικόν: Η επιστήμη του έρωτα» του Σπύρου Μιχαλόπουλου σε σκηνοθεσία Αγγελίτας Τσούγκου στην κεντρική σκηνή του θεάτρου 104.

Oι δυο χαρακτήρες της κωμωδίας, η Κάτια και ο Τάκης είναι δυο πρόσωπα βγαλμένα από άλλη εποχή. Κάποτε υπήρξαν. Και ήταν υπέροχοι. Και οι δυο τους. Εμείς, στη σκηνή βλέπουμε το «Σεξ Λεξικόν» να είναι ο οδηγός για τον Τάκη και την Κάτια στο ταξίδι της ενηλικίωσης. Πρόκειται δηλαδή για ένα βοήθημα επιστημονικής φύσεως, ένα «παράλογο» εγχειρίδιο που μπερδεύει τους πρωταγωνιστές και δημιουργεί τη βάση για μία αληθινή και ευαίσθητη κωμωδία. Μια κωμωδία για την πρώτη φορά, αθώα, ενθουσιώδη, αμήχανη μα απολαυστικά κωμική.

Μια κωμική ιστορία, λοιπόν, με άξονα την πρώτη ερωτική εμπειρία δυο νέων ανθρώπων και με έναν ήπιο πολιτικό σχολιασμό στις άκαμπτες ερωτικές πεποιθήσεις και προκαταλήψεις της παλιάς Ελλάδας, του 20ου αιώνα. Τότε που η γυναίκα δεν επιτρέπεται να έχει «ανεξέλεγκτες σεξ - επαφές» και ο άντρας «πρέπει να αποφεύγει την αυτοϊκανοποίηση για να μην πάθει νευρώσεις».

Μέσα από τον τονισμό του χιούμορ, της τρυφερότητας και τον φρέσκο αέρα του πρωταγωνιστικού διδύμου, η σκηνοθέτιδα Αγγελίτα Τσούγκου διεισδύει σε έναν ξεχασμένο μάλλον χρόνο με στόχο να γνωρίσει και να... θυμίσει στο κοινό λέξεις, έννοιες, σκέψεις, μια ολόκληρη υπέροχη εποχή.

Αφήνοντας τάχιστα στην άκρη την όποια σκηνική ανασφάλεια των πρώτων λεπτών, την οποία προσωπικά ένιωσα σε εκείνη, η Φωτεινή Αθερίδου λύνεται επί σκηνής και επιλέγει να ζήσει την ορμή της νεανικότητα της, να εκφράσει τις χαριτωμένες αμηχανίες της ηρωίδας της και να αναπτύξει με πολύ κέφι μια όμορφη χημεία με τον σκηνικό της παρτενέρ. Στην άλλη πλευρά, ο Σπύρος Χατζηαγγελάκης επιχειρεί εξ αρχής να προσδώσει στον ήρωα του, τον Τάκη φυσικότητα, εκφραστικότητα μα και καλοκουρδισμένο ρυθμό. Σαν ένα παραμύθι στη μοντέρνα εκδοχή του.

Με τη σημαντικότατη συνεισφορά στην επιμέλεια της κίνησης από την Ερμίρα Γκόρο και το λειτουργικό σκηνικό της Σάντρας Σωτηρίου, η παράσταση δείχνει σίγουρη τα βράδια της Δευτέρας και της Τρίτης γνωρίζοντας το κοινό στο οποίο απευθύνεται και ξέροντας πως μπορεί να του προσφέρει ένα ανάλαφρο δίωρο να ξεφύγει από οτιδήποτε το απασχολεί...

Send this to a friend