Αθήνα

25 oC

ελαφρές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Θύμιος Μπουγάς: «Ήταν λάθος και ανοησία μου. Θέλω να βρεθεί»-Η μαρτυρία του 20χρονου που πετούσε τα βεγγαλικά

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Θέατρο Επί Κολωνώ: “Το Ημερολόγιο ενός Τρελού” του Νικολάι Γκόγκολ από την Ομάδα GAFF

“Το Ημερολόγιο ενός Τρελού” του Νικολάι Γκόγκολ από την Ομάδα GAFF σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Πασσά έκανε πρεμιέρα την Τρίτη 3 Μαΐου στο Θέατρο Επί Κολωνώ.

Ο δημόσιος υπάλληλος Αξέντι Ιβάνοβιτς Προπίτσιν, διηγείται στιγμές από τη ζωή του, μέσα από ένα ιδιόρρυθμο ημερολόγιο. H εργασία, o έρωτας και η ανάγκη για κοινωνική ανέλιξη τον οδηγούν σε αδιέξοδα, συγκρούσεις, ματαιώσεις σε σημείο που χάνει τον έλεγχο, συγχέει την πραγματικότητα με την ψυχική του παραφορά και ανακηρύσσει τον εαυτό του βασιλιά.


Ο Ιωσήφ Ιωσηφίδης δίνει σάρκα και οστά στον ήρωα του έργου και βιώνει όλο το φάσμα και τις αποχρώσεις ενός ψυχωτικού ατόμου μέσα από μια περιπετειώδη αναβίωση ενός ιδιότυπου και πολυτάραχου ημερολογίου.

Θέατρο Επί Κολωνώ: "Το Ημερολόγιο ενός Τρελού" του Νικολάι Γκόγκολ από την Ομάδα GAFF
Θέατρο Επί Κολωνώ: "Το Ημερολόγιο ενός Τρελού" του Νικολάι Γκόγκολ από την Ομάδα GAFF

Σκηνοθετικό Σημείωμα

Τι σημαίνει τρέλα; Μήπως είναι ένας μηχανισμός διαφυγής από μια αβάσταχτη πραγματικότητα;

Πόσο ευδιάκριτα είναι τα όρια ανάμεσα στη λογική και τον παραλογισμό;

Η συνεχής προσπάθεια ελέγχου και συγκρότησης μιας ανικανοποίητης ζωής μπορεί να οδηγήσει στη ψυχική εξουθένωση και τελικά στην τρέλα;

Όταν λέμε ότι αυτός είναι τρελός, εννοούμε κάποιον που σκέφτεται και λειτουργεί με κανόνες που ορίζει μια ιδιαίτερη περιοχή του θυμικού του και που δύσκολα μπορεί να συνδεθεί με τους γύρω του ή απλώς έναν άνθρωπο που έχει έναν διαφορετικό τρόπο θέασης του κόσμου;

Ο Αξέντι, μας παίρνει από το χέρι και μας οδηγεί στις πολυάριθμες και δαιδαλώδεις διαδρομές του μυαλού και της ψυχής του. Είναι ένας άνθρωπος που θέλει να ελευθερωθεί και να συνομιλήσει με τον εαυτό του για την ίδια του ζωή, τις επιθυμίες του, τις ανάγκες του, τις φοβίες του, τις ενοχές του, τις ματαιώσεις, τις απώλειες, τα πάθη του. Για γεγονότα που τον στιγμάτισαν. Γελάει, κλαίει, θυμώνει, φωνάζει, δονείται, ερωτεύεται, ησυχάζει, ονειρεύεται, διασκεδάζει, αγωνίζεται και αγωνιά, φοβάται, υποφέρει, συντρίβεται, ελπίζει και απελπίζεται.

Κι ενώ αρχικά φαίνεται να κινείται στον χώρο του ως “φυσιολογικός”, μέσα από την κλιμακωτά οριακή συμπεριφορά του και τη χρήση του αυστηρά οριοθετημένου χώρου του, παραδίδεται στην ψυχική του νόσο.

Δίνει τη δική του παράσταση μέσα σε έναν σκηνικό χώρο που λειτουργεί ως καταφύγιο αλλά και βήμα για να εκφράσει τα εσώψυχά του. Με δράσεις που μπορεί να επαναλαμβάνονται αένεα και σαν να τις παρακολουθούμε μέσα από την κλειδαρότρυπα. Έχει δημιουργήσει ένα προσωπικό κελί και ανασύρει τις αναμνήσεις της εγκιβωτισμένης του ζωής μέχρι να φτάσει στην αντίπερα όχθη.

Πόσα κοινά στοιχεία έχουμε εμείς με τον Αξέντι; Τουλάχιστον ως προς την αφετηρία μιας ψύχωσης. Πόσοι έχουμε βιώσει κοινωνικό αδιέξοδο, αποκλεισμό, έναν έρωτα χωρίς ανταπόκριση;

Και τελικά πώς στεκόμαστε απέναντι σε ένα ψυχικά άρρωστο άτομο; Του δίνουμε μια αγκαλιά ή του γυρνάμε με ευκολία την πλάτη στιγματίζοντάς το;

Με όχημα ένα κλασικό έργο, ένα ιδιαίτερο σκηνικό (ιδέα της Σοφίας Καραγιάννη) και με έναν ηθοποιό πολυεργαλείο βουτάμε στα βαθιά της ψυχής του Αξέντι Ιβάνοβιτς Προπίτσιν.

Θέατρο Επί Κολωνώ: "Το Ημερολόγιο ενός Τρελού" του Νικολάι Γκόγκολ από την Ομάδα GAFF

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο: Νικολάι Γκόγκολ
Σκηνοθεσία/Μουσική Επιμέλεια : Κωνσταντίνος Πασσάς
Μετάφραση/διασκευή: Ομάδα GAFF
Ιδέα Σκηνικού: Σοφία Καραγιάννη
Κατασκευή Σκηνικού: Κώστας Αβραμιώτης
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου
Trailer: Στέφανος Κοσμίδης
Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη
Παραγωγή:GAFF

Ερμηνεία: Ιωσήφ Ιωσηφίδης

Πληροφορίες Παράστασης
Παραστάσεις: Από Τρίτη 3 Μαΐου

Ημέρες & ώρες παραστάσεων
Δευτέρα και Τρίτη στις 21:15

Διάρκεια παράστασης: 75 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων
Γενική Είσοδος: 14€
Μειωμένο: 10€
Ατέλειες: 5€

Προπώληση εισιτηρίων :Viva.gr
https://www.viva.gr/tickets/theater/to-imerologio-enos-trelou/

Θέατρο Επί Κολωνώ
Ναυπλίου 12, Κολωνός, Αθήνα
Τηλ. 21 0513 8067

Ροή Ειδήσεων

22/05/2022 | 21:01

Ντόρα Μπακογιάννη: Το ξεχωριστό δώρο του εγγονού της και η αφιέρωση

22/05/2022 | 20:52

Μάντσεστερ Σίτι: Απίστευτη ανατροπή με 3 γκολ σε 5 λεπτά και πάλι πρωταθλήτρια!

22/05/2022 | 20:46

Κάτω Πατήσια: Απαντήσεις στο κινητό του 14χρονου ψάχνουν οι Αρχές – Στο μικροσκόπιο τα βίντεο

22/05/2022 | 20:33

Αίσιο τέλος: Βρέθηκε η 17χρονη που είχε εξαφανιστεί στη Θεσσαλονίκη

22/05/2022 | 20:28

Γιώτα Νέγκα: «Δεν είναι αυτό το επίθετο μου, είναι καλλιτεχνικό»

22/05/2022 | 20:22

Τραγωδία στη Φθιώτιδα: 46χρονος πέθανε από ηλεκτροπληξία

22/05/2022 | 20:17

Μπάσκετ: Συμφωνία Παναθηναϊκού με τον Πάρις Λι της Μονακό

22/05/2022 | 20:05

Κρούσμα λέπρας νοσηλεύεται στο νοσοκομείο «Αττικόν»

22/05/2022 | 19:59

Απόστολος Ρουβάς: «Μετά το Survivor έχει αλλάξει η σχέση με τον πατέρα μου»

22/05/2022 | 19:40

Σκληρή επίθεση Πολάκη στον Κακλαμάνη: «Σε βυτιοφόρο λυμάτων να μπεις εσύ»

22/05/2022 | 19:31

Ρούλα Πισπιρίγκου: Η αντίδραση της όταν έμαθε ότι βρέθηκε το φιαλίδιο με το αίμα της Τζωρτζίνας

22/05/2022 | 19:04

Ευλογιά των Πιθήκων – Ψαλτοπούλου: Σκέψεις να ξαναγίνει υποχρεωτική η μάσκα σε εσωτερικούς χώρους

22/05/2022 | 18:58

Κώστας Χαρδαβέλλας: Έχω διαγράψει τη λέξη μητέρα από τη ζωή μου

22/05/2022 | 18:46

Γιώργος Θεοφάνους: Αποκάλυψε την άγνωστη ιστορία πίσω από τη συνεργασία με την Χαρούλα Αλεξίου

22/05/2022 | 18:30

Μπουρλά: Δεν ανησυχούμε αυτή τη στιγμή ότι η ευλογιά των πιθήκων θα αποτελέσει μεγάλο κίνδυνο
Βαγγέλης Παπαθανασίου: Μουσική βγαλμένη απ’ το διάστημα για το διάστημα – Η Μυθωδία και η αποστολή της NASA «2001: Οδύσσεια στον Άρη»
«Το πάθος του ορατού: Έργα από τη Συλλογή Αντώνη και Άζιας Χατζηϊωάννου»
Γλυπτά του Παρθενώνα: Ξεκινούν επίσημα συνομιλίες για την επιστροφή τους στη χώρα μας
Οδησσός: Ουκρανοί στρατιώτες βρήκαν αρχαίους ελληνικούς αμφορείς σκάβοντας χαρακώματα
Θέατρο Τζένη Καρέζη: «Ο Γλάρος» του Άντον Τσέχωφ από την ομάδα C. for Circus για 8 παραστάσεις
“ΕΠΑΡΧΙΑ”: Επιστρέφει τον Μάιο μόνο για 6 παραστάσεις στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής