Αθήνα

22 oC

ελαφρές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Θύμιος Μπουγάς: Ανοίγουν κλειστά στόματα για την εξαφάνιση – Ταυτοποιήθηκαν οι 11 της επίθεσης

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Θέατρο Τέχνης: Τελευταίες παραστάσεις για το «ΚΟΚΚΑΛΟ» της Ιόλης Ανδρεάδη, με τον Γεράσιμο Γεννατά

Αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές και κερδίζοντας την αγάπη του κοινού, η λυτρωτική ροκ τελετουργία για τη ζωή και το έργο του Αντονέν Αρτώ, «ΚΟΚΚΑΛΟ», σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη, με τον Γεράσιμο Γεννατά και τον μουσικό περφόρμερ Γιώργο Παλαμιώτη επί σκηνής, επιστρέφει τον Μάιο στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης.

Η παράσταση θα παιχτεί για δύο ακόμη ημέρες: τη Δευτέρα 16/5 και την Τρίτη 17/5 στις 21.00.


Η σκηνοθέτις Ιόλη Ανδρεάδη παρουσιάζει στο Υπόγειο του Θέατρου Τέχνης την παράσταση «ΚΟΚΚΑΛΟ», μια λυτρωτική ροκ τελετουργία για τη ζωή και το έργο του μεγαλύτερου διανοητή και καλλιτέχνη του σύγχρονου θεάτρου.

Ο ρηξικέλευθος και μοναδικός Αντονέν Αρτώ, αυτό το «επείγον περιστατικό» της ζωής και της τέχνης όπως θα τον χαρακτηρίσει ο Χάινερ Μύλλερ, επιστρέφει στη σκηνή για τελευταία φορά, δίνοντας το σόου της ζωής του.

Ο Γεράσιμος Γεννατάς παθιασμένος, εμπνευσμένος, θλιμμένος και ερωτευμένος παντόμιμος κλόουν ενσαρκώνει τον σπουδαίο Γάλλο, έχοντας ως κύρια μέσα τη φωνή και το σώμα, και με τη ζωντανή συμβολή του μουσικού-περφόρμερ Γιώργου Παλαμιώτη, οδηγούν τον θεατή σε μια βαθιά προσωπική κάθαρση, από το σκοτάδι του πόνου, της αδικίας και της υποκρισίας, προς το καθαρό και λυτρωτικό φως. Εκεί όπου βασιλεύει ο Μέγας Νόμος της Καρδιάς.

Θέατρο Τέχνης: Τελευταίες παραστάσεις για το «ΚΟΚΚΑΛΟ» της Ιόλης Ανδρεάδη, με τον Γεράσιμο Γεννατά

Η ιστορία

Παρίσι 1935. Ο Αντονέν Αρτώ επινοεί μια εντελώς νέα θεατρική φόρμα, το «Θέατρο της Σκληρότητας», και για να τη βάλει σε εφαρμογή δημιουργεί την παράσταση «Οι Τσέντσι» – μία πεντάπρακτη τραγωδία, για τον ξακουστό, αιμοδιψή και αιμομίκτη κόμη της Ρώμης, που βρέθηκε δολοφονημένος, μ’ ένα στιλέτο στο μάτι, από την ανήλικη κόρη του.

Το έργο κάνει πρεμιέρα τον Μάιο της ίδιας χρονιάς, στο θέατρο Folies Wagram, και παρά τις προσδοκίες αποτυγχάνει παταγωδώς. Ο Αρτώ αποφασίζει πως δεν θα σκηνοθετήσει ξανά ποτέ, ταξιδεύει ασταμάτητα αναζητώντας τη λύτρωση και στο τέλος συλλαμβάνεται για αλητεία. Το 1938 χαρακτηρίζεται επισήμως ως «παράφρων» και οδηγείται δια της βίας στο ψυχιατρείο, στο οποίο θα παραμείνει έγκλειστος για εννέα χρόνια.

Θέατρο Τέχνης: Τελευταίες παραστάσεις για το «ΚΟΚΚΑΛΟ» της Ιόλης Ανδρεάδη, με τον Γεράσιμο Γεννατά

Την τελευταία μόνο χρονιά θα υποβληθεί σε περισσότερα από 51 ηλεκτροσόκ. Εκεί αποκτά την εμμονή ότι έρχονται στον ύπνο του και του δηλητηριάζουν τα όνειρα κάνοντας μάγια, εκεί πέφτει σε κώμα και ευτυχώς ξύπνα την ώρα που τον οδηγούν στο νεκροτομείο, εκεί ο ξακουστός ψυχαναλυτής και ψυχίατρος Ζακ Λακάν θα θριαμβολογήσει πως «επιτέλους ο κύριος Αρτώ θεραπεύτηκε και δεν θα χρειαστεί να ξαναγράψει τίποτα πια».

Το 1946 και λίγο πριν τον θάνατό του, αποκτά ξανά ελευθερία κινήσεων, έχοντας υποστεί ωστόσο ανεπανόρθωτες βλάβες από τις επίσημες θεραπευτικές μεθόδους. Οι «Φίλοι του Αντονέν Αρτώ» οργανώνουν μια ειδική βραδιά αφιερωμένη στο έργο του στο Θέατρο «Σάρα Μπερνάρ», αλλά η είσοδος στον ίδιο απαγορεύεται, εξαιτίας του φόβου που προκαλεί η εξασθενημένη του φιγούρα και η πιθανότητα ενός ακόμα θηριώδους ξεσπάσματος, όπως αυτά που συνήθιζε ενώπιον ακροατηρίου και από τα οποία ηρεμούσε μόνο εάν τον φιλούσε ένας φίλος του στο μέτωπο..

Ο άνθρωπος τον οποίο συγκεντρώθηκαν για να τιμήσουν στέκεται μόνος έξω από τις κλειστές πόρτες, ενώ σύσσωμη η καλή κοινωνία των Παρισίων απολαμβάνει τις αναγνώσεις των κειμένων του.

Η παράσταση

Απογοητευμένος από αυτό το περιστατικό, ο Αρτώ αρνείται την ελευθερία του και επιστρέφει οικειοθελώς στο κελί του, αποφασίζοντας να ξυπνήσει τα εκφραστικά του μέσα για να μεταμορφωθεί ο ίδιος στον πιο βιρτουόζο περφόρμερ και να δώσει ένα τελευταίο σόλο, μια παράσταση-ξέσπασμα, μπροστά σε ένα κοινό ανυπόκριτο. Ένα κοινό που θα πλάσει με το μυαλό του. Ένα κοινό που γεννήθηκε για να τον αγαπά.

Απομονωμένος στο άσυλο, ο Αρτώ στήνει από την αρχή το παλιό σκηνικό των «αποτυχημένων» Τσέντσι, φέρνει την ψυχή του στο προσκήνιο, την ξεγυμνώνει και την τραγουδά με πάθος και μαεστρία. Σε ένα ονειρικό τοπίο μνήμης και με το ρυθμό της μουσικής, ακολουθεί την κάθοδο μιας βαθιάς και ανείπωτης εξομολόγησης. Καλλιτέχνης, ιδιοφυής, επαναστάτης, αναθεωρητής, ποιητής, δάσκαλος, παραληρηματικός, επιθετικός, επιληπτικός, αυτοκαταστροφικός και βαθιά, πολύ βαθιά ερωτευμένος και ερωτικός, συνθέτει με τρόπο προβοκατόρικο την τελική του ετυμηγορία απέναντι στον σύγχρονο καθωσπρεπισμό, βγάζοντας τη γλώσσα στην κοινωνική υποκρισία και τις επινοημένες αυθεντίες του καιρού μας και επαναφέροντας το «Θέατρο της Σκληρότητας» στη θέση που του ανήκει: μέσα στις φλογισμένες καρδιές των εξεγερμένων.

Με το «ΚΟΚΚΑΛΟ» οι συγγραφείς Ιόλη Ανδρεάδη και Άρης Ασπρούλης, ολοκληρώνουν την προσωπική τους τριλογία πάνω στο έργο του Αντονέν Αρτώ.

Έχουν προηγηθεί οι παραστάσεις «Αρτώ / Βαν Γκογκ, avec un pistolet» (Θέατρο Σημείο – 2015, στον ρόλο του Αντονέν Αρτώ ο Ιωάννης Παπαζήσης) και «Οικογένεια Τσέντσι» (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης – 2016, στο ρόλο του Κόμη Τσέντσι ο Μιλτιάδης Φιορέντζης, Μπαλαντέρ η Ελεάνα Καυκαλά, Βεατρίκη η Μαρία Προϊστάκη).

Το αισθητικό περιβάλλον της παράστασης «ΚΟΚΚΑΛΟ», ακολουθώντας τη διαδρομή της ζωής του Αρτώ, τελεί σε απευθείας διάλογο με τα δύο προηγούμενα ανεβάσματα.

Σκηνοθεσία: Ιόλη Ανδρεάδη
Κείμενο: Ιόλη Ανδρεάδη & Άρης Ασπρούλης
Σκηνογραφία: Δήμητρα Λιάκουρα
Ενδυματολόγος: Κωνσταντίνος Κασπίρης
Πρωτότυπη Μουσική: Γιώργος Παλαμιώτης
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Κατασκευές: Γιάννης Νίτσος
Φωτογραφίες: Κική Παπαδοπούλου
Video Trailer: Μιχαήλ Μαυρομούστακος
Οργάνωση Παραγωγής: ΡΕΟΝ / Ορέστης Τάτσης

Στον ρόλο του Αντονέν Αρτώ ο Γεράσιμος Γεννατάς.
Ζωντανά επί σκηνής ο μουσικός περφόρμερ Γιώργος Παλαμιώτης

Θέατρο Τέχνης – Υπόγειο
Πεσμαζόγλου 5, Αθήνα
Τηλέφωνο: 2103222760 & 2103228706

Παραστάσεις κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21.00
Εισιτήρια: 15 ευρώ, 10 ευρώ μειωμένο
Διάρκεια: 100 λεπτά

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείου Πολιτισμού.
Το έργο κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική.

Ευχαριστούμε το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Ροή Ειδήσεων

17/05/2022 | 00:01

Πέθανε o Ορέστης Παπαστρατής- Είχε διατελέσει υφυπουργός Εθνικής Άμυνας επί Ανδρέα Παπανδρέου

16/05/2022 | 23:55

Κυριάκος Μητσοτάκης – Τζο Μπάιντεν: Αυτό είναι το μενού της δεξίωσης στον Λευκό Οίκο

16/05/2022 | 23:42

Το απρόοπτο κατά τη διάρκεια των δηλώσεων Μητσοτάκη – Μπάιντεν και η γραβάτα με την ελληνική σημαία

16/05/2022 | 23:31

Κίνημα Αλλαγής: Αυτοί είναι οι εκλεγμένοι σύνεδροι- Αναλυτικά η λίστα

16/05/2022 | 23:22

Survivor – Εμμανουήλ: «Μαρτίκας και Βρισηίδα μιλάνε για γάμο… Κάνω εμετό»

16/05/2022 | 23:02

ΣΥΡΙΖΑ: Κόλαφος για την «Ομπρέλα» τα αποτελέσματα της Κεντρικής Επιτροπής

16/05/2022 | 22:54

Μαριούπολη: Ουκρανοί στρατιώτες εγκαταλείπουν το Azovstal

16/05/2022 | 22:35

Μπάιντεν σε Μητσοτάκη: Η σχέση Ελλάδας-ΗΠΑ είναι πιο σημαντική από ποτέ

16/05/2022 | 22:29

Γαλάζιες Σημαίες: Δεύτερη η χώρα μας παγκοσμίως- Αυτές είναι οι 581 παραλίες στη λίστα

16/05/2022 | 22:11

Καταδίκη Αναγνωστόπουλου: «Είναι μια δικαίωση, αλλά το παιδί μας δεν υρίζει πίσω» λέει η οικογένεια της Καρολάιν

16/05/2022 | 21:59

Πάτρα – Αποκάλυψη: Η Μαλένα ήταν για 10 λεπτά νεκρή και η Πισπιρίγκου δεν ειδοποιούσε κανέναν

16/05/2022 | 21:53

Θεσσαλονίκη: Γυναίκα έπεσε στο κενό από τον τέταρτο όροφο πολυκατοικίας – Το ΕΚΑΒ τη βρήκε ζωντανή

16/05/2022 | 21:22

Κώστας Τσαούσης: Πέθανε ο γνωστός δημοσιογράφος

16/05/2022 | 21:16

Γλυκά Νερά: 10 χρόνια για τη θανάτωση του σκύλου στον Μπάμπη Αναγνωστόπουλο

16/05/2022 | 21:10

Άννα Ανδριανού: «Μου έτυχε να βρεθώ στο νοσοκομείο με τη μητέρα μου και να μου την «πέσει» ο γιατρός»
“ΕΠΑΡΧΙΑ”: Επιστρέφει τον Μάιο μόνο για 6 παραστάσεις στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής
Πολιτισμός: Οι πέντε προτάσεις του The Caller για το Σαββατοκύριακο και όχι μόνο
Θέατρο Επί Κολωνώ: “Το Ημερολόγιο ενός Τρελού” του Νικολάι Γκόγκολ από την Ομάδα GAFF
BIOS: «Πεθαίνω σαν χώρα» του Δημήτρη Δημητριάδη από την Ομάδα KNOT σε σκηνοθεσία Αλίκης Στενού
Θέατρο Τέχνης: Τελευταίες παραστάσεις για το «ΚΟΚΚΑΛΟ» της Ιόλης Ανδρεάδη, με τον Γεράσιμο Γεννατά
«Δική σας η ευθύνη της επιτυχίας ή της αποτυχίας»: Ανοιχτή επιστολή της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου προς το υπουργείο Πολιτισμού