Αθήνα

 

25 oC

αίθριος καιρός

Hottest

Ενημέρωση σε... fast-forward!

arkas 150424
Αρκάς: Συγκλονίζει το σκίτσο του για τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Θέατρο Τέχνης: Τελευταίες παραστάσεις για το «ΚΟΚΚΑΛΟ» της Ιόλης Ανδρεάδη, με τον Γεράσιμο Γεννατά

Αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές και κερδίζοντας την αγάπη του κοινού, η λυτρωτική ροκ τελετουργία για τη ζωή και το έργο του Αντονέν Αρτώ, «ΚΟΚΚΑΛΟ», σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη, με τον Γεράσιμο Γεννατά και τον μουσικό περφόρμερ Γιώργο Παλαμιώτη επί σκηνής, επιστρέφει τον Μάιο στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης.

Η παράσταση θα παιχτεί για δύο ακόμη ημέρες: τη Δευτέρα 16/5 και την Τρίτη 17/5 στις 21.00.

Η σκηνοθέτις Ιόλη Ανδρεάδη παρουσιάζει στο Υπόγειο του Θέατρου Τέχνης την παράσταση «ΚΟΚΚΑΛΟ», μια λυτρωτική ροκ τελετουργία για τη ζωή και το έργο του μεγαλύτερου διανοητή και καλλιτέχνη του σύγχρονου θεάτρου.

Ο ρηξικέλευθος και μοναδικός Αντονέν Αρτώ, αυτό το «επείγον περιστατικό» της ζωής και της τέχνης όπως θα τον χαρακτηρίσει ο Χάινερ Μύλλερ, επιστρέφει στη σκηνή για τελευταία φορά, δίνοντας το σόου της ζωής του.

Ο Γεράσιμος Γεννατάς παθιασμένος, εμπνευσμένος, θλιμμένος και ερωτευμένος παντόμιμος κλόουν ενσαρκώνει τον σπουδαίο Γάλλο, έχοντας ως κύρια μέσα τη φωνή και το σώμα, και με τη ζωντανή συμβολή του μουσικού-περφόρμερ Γιώργου Παλαμιώτη, οδηγούν τον θεατή σε μια βαθιά προσωπική κάθαρση, από το σκοτάδι του πόνου, της αδικίας και της υποκρισίας, προς το καθαρό και λυτρωτικό φως. Εκεί όπου βασιλεύει ο Μέγας Νόμος της Καρδιάς.

Η ιστορία

Παρίσι 1935. Ο Αντονέν Αρτώ επινοεί μια εντελώς νέα θεατρική φόρμα, το «Θέατρο της Σκληρότητας», και για να τη βάλει σε εφαρμογή δημιουργεί την παράσταση «Οι Τσέντσι» – μία πεντάπρακτη τραγωδία, για τον ξακουστό, αιμοδιψή και αιμομίκτη κόμη της Ρώμης, που βρέθηκε δολοφονημένος, μ’ ένα στιλέτο στο μάτι, από την ανήλικη κόρη του.

Το έργο κάνει πρεμιέρα τον Μάιο της ίδιας χρονιάς, στο θέατρο Folies Wagram, και παρά τις προσδοκίες αποτυγχάνει παταγωδώς. Ο Αρτώ αποφασίζει πως δεν θα σκηνοθετήσει ξανά ποτέ, ταξιδεύει ασταμάτητα αναζητώντας τη λύτρωση και στο τέλος συλλαμβάνεται για αλητεία. Το 1938 χαρακτηρίζεται επισήμως ως «παράφρων» και οδηγείται δια της βίας στο ψυχιατρείο, στο οποίο θα παραμείνει έγκλειστος για εννέα χρόνια.

Την τελευταία μόνο χρονιά θα υποβληθεί σε περισσότερα από 51 ηλεκτροσόκ. Εκεί αποκτά την εμμονή ότι έρχονται στον ύπνο του και του δηλητηριάζουν τα όνειρα κάνοντας μάγια, εκεί πέφτει σε κώμα και ευτυχώς ξύπνα την ώρα που τον οδηγούν στο νεκροτομείο, εκεί ο ξακουστός ψυχαναλυτής και ψυχίατρος Ζακ Λακάν θα θριαμβολογήσει πως «επιτέλους ο κύριος Αρτώ θεραπεύτηκε και δεν θα χρειαστεί να ξαναγράψει τίποτα πια».

Το 1946 και λίγο πριν τον θάνατό του, αποκτά ξανά ελευθερία κινήσεων, έχοντας υποστεί ωστόσο ανεπανόρθωτες βλάβες από τις επίσημες θεραπευτικές μεθόδους. Οι «Φίλοι του Αντονέν Αρτώ» οργανώνουν μια ειδική βραδιά αφιερωμένη στο έργο του στο Θέατρο «Σάρα Μπερνάρ», αλλά η είσοδος στον ίδιο απαγορεύεται, εξαιτίας του φόβου που προκαλεί η εξασθενημένη του φιγούρα και η πιθανότητα ενός ακόμα θηριώδους ξεσπάσματος, όπως αυτά που συνήθιζε ενώπιον ακροατηρίου και από τα οποία ηρεμούσε μόνο εάν τον φιλούσε ένας φίλος του στο μέτωπο..

Ο άνθρωπος τον οποίο συγκεντρώθηκαν για να τιμήσουν στέκεται μόνος έξω από τις κλειστές πόρτες, ενώ σύσσωμη η καλή κοινωνία των Παρισίων απολαμβάνει τις αναγνώσεις των κειμένων του.

Η παράσταση

Απογοητευμένος από αυτό το περιστατικό, ο Αρτώ αρνείται την ελευθερία του και επιστρέφει οικειοθελώς στο κελί του, αποφασίζοντας να ξυπνήσει τα εκφραστικά του μέσα για να μεταμορφωθεί ο ίδιος στον πιο βιρτουόζο περφόρμερ και να δώσει ένα τελευταίο σόλο, μια παράσταση-ξέσπασμα, μπροστά σε ένα κοινό ανυπόκριτο. Ένα κοινό που θα πλάσει με το μυαλό του. Ένα κοινό που γεννήθηκε για να τον αγαπά.

Απομονωμένος στο άσυλο, ο Αρτώ στήνει από την αρχή το παλιό σκηνικό των «αποτυχημένων» Τσέντσι, φέρνει την ψυχή του στο προσκήνιο, την ξεγυμνώνει και την τραγουδά με πάθος και μαεστρία. Σε ένα ονειρικό τοπίο μνήμης και με το ρυθμό της μουσικής, ακολουθεί την κάθοδο μιας βαθιάς και ανείπωτης εξομολόγησης. Καλλιτέχνης, ιδιοφυής, επαναστάτης, αναθεωρητής, ποιητής, δάσκαλος, παραληρηματικός, επιθετικός, επιληπτικός, αυτοκαταστροφικός και βαθιά, πολύ βαθιά ερωτευμένος και ερωτικός, συνθέτει με τρόπο προβοκατόρικο την τελική του ετυμηγορία απέναντι στον σύγχρονο καθωσπρεπισμό, βγάζοντας τη γλώσσα στην κοινωνική υποκρισία και τις επινοημένες αυθεντίες του καιρού μας και επαναφέροντας το «Θέατρο της Σκληρότητας» στη θέση που του ανήκει: μέσα στις φλογισμένες καρδιές των εξεγερμένων.

Με το «ΚΟΚΚΑΛΟ» οι συγγραφείς Ιόλη Ανδρεάδη και Άρης Ασπρούλης, ολοκληρώνουν την προσωπική τους τριλογία πάνω στο έργο του Αντονέν Αρτώ.

Έχουν προηγηθεί οι παραστάσεις «Αρτώ / Βαν Γκογκ, avec un pistolet» (Θέατρο Σημείο – 2015, στον ρόλο του Αντονέν Αρτώ ο Ιωάννης Παπαζήσης) και «Οικογένεια Τσέντσι» (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης – 2016, στο ρόλο του Κόμη Τσέντσι ο Μιλτιάδης Φιορέντζης, Μπαλαντέρ η Ελεάνα Καυκαλά, Βεατρίκη η Μαρία Προϊστάκη).

Το αισθητικό περιβάλλον της παράστασης «ΚΟΚΚΑΛΟ», ακολουθώντας τη διαδρομή της ζωής του Αρτώ, τελεί σε απευθείας διάλογο με τα δύο προηγούμενα ανεβάσματα.

Σκηνοθεσία: Ιόλη Ανδρεάδη
Κείμενο: Ιόλη Ανδρεάδη & Άρης Ασπρούλης
Σκηνογραφία: Δήμητρα Λιάκουρα
Ενδυματολόγος: Κωνσταντίνος Κασπίρης
Πρωτότυπη Μουσική: Γιώργος Παλαμιώτης
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Κατασκευές: Γιάννης Νίτσος
Φωτογραφίες: Κική Παπαδοπούλου
Video Trailer: Μιχαήλ Μαυρομούστακος
Οργάνωση Παραγωγής: ΡΕΟΝ / Ορέστης Τάτσης

Στον ρόλο του Αντονέν Αρτώ ο Γεράσιμος Γεννατάς.
Ζωντανά επί σκηνής ο μουσικός περφόρμερ Γιώργος Παλαμιώτης

Θέατρο Τέχνης – Υπόγειο
Πεσμαζόγλου 5, Αθήνα
Τηλέφωνο: 2103222760 & 2103228706

Παραστάσεις κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 21.00
Εισιτήρια: 15 ευρώ, 10 ευρώ μειωμένο
Διάρκεια: 100 λεπτά

Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείου Πολιτισμού.
Το έργο κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική.

Ευχαριστούμε το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Ροή Ειδήσεων

mairi kanellopoulou 160424

16/04/2024 | 14:01

Η Μαρία Κανελλοπούλου βούρκωσε περιγράφοντας μια άγνωστη ιστορία με τη Μαίρη Χρονοπούλου

16/04/2024 | 13:45

Χανιά: Άγριος ξυλοδαρμός μεταξύ ανήλικων μαθητριών – Κορίτσια ξεμαλλιάζονται στη μέση του δρόμου

16/04/2024 | 13:38

Δανάη Μιχαλάκη: «Πάντα ήθελα να γίνω μητέρα, φυσικά και ο Γιώργος αλλάζει πάνες, μπορεί να κάνει τα πάντα»
xaris doukas 160424

16/04/2024 | 13:22

Χάρης Δούκας και Ερασιτέχνης Παναθηναϊκός ανοίγουν τα χαρτιά τους για τη Διπλή Ανάπλαση

16/04/2024 | 13:07

Πειραιάς: Σοκαριστική μαρτυρία για τον αστυνομικό που έχασε τη ζωή του – «Πήδηξε στο φορτηγό για να σωθεί και τον πλάκωσαν τα μπάζα»

16/04/2024 | 12:59

Η Ολυμπιακή Φλόγα ξεκίνησε το ταξίδι της – Δείτε εικόνες
giannis xatzigeorgiou 160424

16/04/2024 | 12:50

Γιάννης Χατζηγεωργίου: «Δεν ήμουν καλά, έκανα μαύρες σκέψεις, να βάλω τέλος στη ζωή μου»

16/04/2024 | 12:41

Έσβησε η φωτιά που ξέσπασε σε δασική έκταση στο δήμο Σπάτων – Αρτέμιδος

16/04/2024 | 12:37

2ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής: Πάνω από 50 συναυλίες σε εκκλησίες, μουσεία, αρχαιολογικούς και συναυλιακούς χώρους
ivan svitailo 160424

16/04/2024 | 12:31

Ιβάν Σβιτάιλο: «Ξεκίνησα να μαθαίνω ελληνικά βλέποντας Λάμψη μαζί με τη μάνα μου»

16/04/2024 | 12:21

Ξεκίνησε στην Αρχαία Ολυμπία η Τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας

16/04/2024 | 12:15

Σ.Φάμελλος: Οι ελληνικές θάλασσες και οι ωκεανοί έχουν ανάγκη από έργα και όχι λόγια, όπως συνηθίζει ο κ.Μητσοτάκης
mentilimpar olympiacos 100424

16/04/2024 | 12:04

Ο Μεντιλίμπαρ παίρνει στη ρεβάνς με τη Φενερμπαχτσέ τον 19χρονο Κουτσίδη

16/04/2024 | 11:52

Φωτιά σε δασική έκταση στο δήμο Σπάτων – Αρτέμιδος – Σηκώθηκαν και εναέρια μέσα

16/04/2024 | 11:44

Συνταγή Αργυρώς Μπαρμπαρίγου: Αρακάς λεμονάτος
festival latreftikis mousikis
2ο Φεστιβάλ Λατρευτικής Μουσικής: Πάνω από 50 συναυλίες σε εκκλησίες, μουσεία, αρχαιολογικούς και συναυλιακούς χώρους
giannis fertis 150424
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος «αποχαιρετά» τον Γιάννη Φέρτη
ethniki skini 150424
Θερμό χειροκρότημα για την όπερα «Η άνοδος και η πτώση της πόλης Μαχαγκόννυ» στην ΕΛΣ
giannis fertis xr1
Πέθανε σε ηλικία 86 ετών ο μεγάλος ηθοποιός Γιάννης Φέρτης
dramatikos omilos 120424
Οι «Πρώτες ενθυμήσεις», της Πηνελόπης Δέλτα, από τον Θεατρικό Όμιλο του Λυκείου του Κολλεγίου Αθηνών
screenshot 7 9
“Πάτι και Ρόμπερτ”: Μία παράσταση που διατρέχει τη ζωή και την πορεία της “ιέρειας της punk”