Αθήνα

17 oC

αίθριος καιρός

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Οικονόμου για Αναστασοπούλου: Δεν τέλειωσε η χθεσινή δουλειά, όπως κάνουν όλες οι γυναίκες… αργούν να ολοκληρώσουν

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Θερινά σινεμά: Αυτές είναι οι μοναδικές κυκλοφορίες για αυτή την εβδομάδα

Η απόφαση για το προσωρινό κλείσιμο των χειμερινών κινηματογράφων, λόγω κορονοϊού (αντέχουν ακόμη τα θερινά) προκάλεσε νέα αναταραχή και ανησυχίες στο χώρο, μετά και από το αρνητικό ρεκόρ εισιτηρίων που σημειώθηκε την περασμένη εβδομάδα.

Δείτε επίσης

Ανησυχία Ελπιδοφόρου για την ένταση στην Αν. Μεσόγειο: Συνάντηση με Πομπέο στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ
Τάσος Γιαννίτσης: «Ίσως, πλέον, να είναι πια πολύ αργά για αξιόπιστο ασφαλιστικό σύστημα»

Έτσι, για τη νέα κινηματογραφική εβδομάδα υπάρχουν μόλις δύο καινούργιες ταινίες, το ενδιαφέρον δράμα από τη Σιγκαπούρη “Η Εποχή της Βροχής” και η επιεικώς αδιάφορη κωμωδία “Πόλεμος στο Σπίτι”, με τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο. Όμως, οι σινεφίλ θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν ορισμένες φημισμένες ταινίες του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν στο Σινέ Δάφνη, στο πλαίσιο αφιερώματος για τα 100 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου Σουηδού σκηνοθέτη.

Η Εποχή της Βροχής (Wet Season) Δράμα, ταϊβανέζικης παραγωγής του 2019, σε σκηνοθεσία Άντονι Τσεν, με τους Ζία Λερ Κοχ, Γιαν Γιαν Γιεό, Κρίστοφερ Μινγκ-Σουν Λι, Σι Μπιν Γιανγκ κ.ά.

Ευαίσθητο, χαμηλόφωνο δράμα από τον Άντονι Τσεν, που το 2013 είχε κατακτήσει την αναγνώριση, κερδίζοντας τη Χρυσή Κάμερα στις Κάννες για την ταινία του “Ilo Ilo”. Εδώ, αφηγείται την ιστορία μίας χαμηλών τόνων 40χρονης καθηγήτριας, που ο γάμος της πάει κατά διαόλου, προσπαθεί μάταια για χρόνια να αποκτήσει παιδί και ταυτόχρονα φροντίζει τον ανήμπορο ηλικιωμένο πεθερό της, ενώ η σχέση που θα αναπτύξει με έναν μοναχικό μαθητή της θα έχει απρόοπτη εξέλιξη.

Ο Τσεν ξεπερνώντας τα συνήθη στερεότυπα και προσεγγίζοντας το αταίριαστο ζευγάρι με κατανόηση και βαθιά ευαισθησία, χωρίς υπόνοια του πικάντικου, μιλάει για την ανάγκη της ανθρώπινης επαφής, την αναζήτηση ταυτότητας, αλλά και την ενηλικίωση. Η καθηγήτρια στην αρχή βλέπει το μαθητή ως το παιδί που δεν έχει αποκτήσει και ο μαθητής ως τη μητέρα που του λείπει, αλλά η αγάπη και εκτίμηση τελικά εξελίσσεται σε ερωτικό πάθος, ακόμη ένα χαρακτηριστικό που λείπει από τη ζωή και των δύο και ειδικά της γυναίκας.

Ο Τσεν επικεντρώνει το ενδιαφέρον του στην ηρωίδα του, που ζει μια ανιαρή ζωή, κάνει μία επώδυνη προσπάθεια για να αποκτήσει παιδί, ο άντρας της την περιφρονεί μέχρι να αποδειχθεί ότι την απατά κι εκείνη υπομένει με αξιοπρέπεια την ήττα της ζωής της.

Ακόμη, στην ταινία σχολιάζονται διακριτικά αλλά με ευκρίνεια οι αόρατες γραμμές που διαχωρίζουν τους ανθρώπους. Διαχωριστικές γραμμές βασισμένες στο χρήμα, την καταγωγή και την κοινωνική τάξη, ένα φαινόμενο που συνεχώς γιγαντώνεται παγκοσμίως και γίνεται κώδικας αξίας.

Ο ταλαντούχος και πολλά υποσχόμενος σκηνοθέτης κινηματογραφεί σε παλ μελαγχολικά χρώματα, αφήνει τις σκηνές του να ολοκληρώνονται, αποφεύγοντας το γρήγορο μοντάζ, αξιοποιεί τις σιωπές και το εύθραυστο πρόσωπο της ηρωίδας του, ενώ καταθέτει και μια σειρά από πλάνα που καταδεικνύουν έναν κινηματογραφιστή με έμπνευση και γνώση του σινεμά.

Η πρωταγωνίστρια Γιαν Γιαν Γιεό παίρνει πάνω της όλη την ταινία και καταφέρνει να την πάει ένα βήμα παραπέρα, με τα εκφραστικά της μάτια και τα λιτή παρουσία της, ακόμη και όταν ορισμένες φορές ο σκηνοθέτης δίνει αμήχανος.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… H Λινγκ είναι μία 40χρονη καθηγήτρια της Κινεζικής Γλώσσας σε γυμνάσιο της Σιγκαπούρης -ένα μάθημα τόσο υποβιβασμένο που κάνει τη δουλειά της αόρατη. Αόρατη όμως είναι και στο γάμο της. Ο γιάπης άντρας της περνά πολλές ώρες στο γραφείο αλλά και με την ερωμένη του. Τι φταίει για αυτό; Η 5χρονη επίπονη προσπάθεια για να κάνουν παιδί με εξωσωματικές που αποτυγχάνουν η μία μετά την άλλη; Πόση θλίψη μπορεί να αντέξει ένας γάμος;Πόσες δυσκολίες μπορεί να αντέξει σιωπηλά; Πως θα βιώσει την κρίση της μέσης ηλικίας όταν όλα γύρω της την εγκαταλείπουν; Σαν καταιγίδα – σαν έναν τροπικό μουσώνα που επιτίθεται ξαφνικά στις αισθήσεις.

Πόλεμος στο Σπίτι (The War with Grandpa) Κωμωδία, αμερικανικής παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Τιμ Χιλ, με τους Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Ούμα Θέρμαν, Κρίστοφερ Γουόκεν, Τζέιν Σέιμουρ, Όακς Φέγκλεϊ κ.ά.

Επίσης μία αρπαχτή, που βγάζει μάτι, από τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο, σε τούτη την αδιάφορη κωμωδία για όλη την οικογένεια. Ο Τιμ Χιλ, που ειδικεύεται σε παιδικές ταινίες (“Γκάρφιλντ”, “Μπομπ ο Σφουγκαράκης” κ.λπ.), βάζει τον εγγονό και τον παππού να παίζουν “πόλεμο” στο σπίτι του πρώτου, να φτάνουν στα άκρα και τελικά να ανακαλύπτουν τον δεσμό που τους ενώνει.

Μία ακόμη σαχλαμάρα, χωρίς ούτε μία ιδέα που να προσθέτει κάτι καινούργιο στο είδος, χωρίς μία έκπληξη ή έστω κάποια γκαγκς για να γελάσει η πιτσιρικαρία. Μια ταινία που στην καλύτερη θα έπρεπε να κατευθυνθεί απευθείας στα βίντεο κλαμπ.

Εκτός από τον Ρόμπερτ Ντε Νιρο, που κάνει αγγαρεία και μάλλον δεν βοηθάει ούτε στο ελάχιστο το καχεκτικό σενάριο και την επιεικώς διεκπεραιωτική σκηνοθεσία, η Ούμα Θέρμαν μοιάζει με απόκοσμο πλάσμα από τις πλαστικές και την άγνοιά της τι σημαίνει κωμωδία, ενώ η Τζέιν Σέιμουρ και ο Κρίστοφερ Γουόκεν προσθέτουν απλώς ένσημα, για τη σύνταξη.

ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ… Ο Πίτερ και ο παππούς του, Τζακ, είναι πολύ αγαπημένοι και δεμένοι μέχρι που… ο παππούς του θα μετακομίσει στο σπίτι της οικογένειάς του και θα πάρει το δωμάτιο του εγγονού του. Ο Πίτερ, όμως, δεν το βάζει κάτω και επινοεί με τους φίλους του φάρσες για να τον διώξει! Αλλά και ο παππούς του δεν παραδίνεται εύκολα… Ένας πόλεμος είναι προ των πυλών!

Αφιέρωμα στον Μπέργκμαν

Αφιέρωμα στον μεγάλο Σουηδό σκηνοθέτη Ίνγκμαρ Μπέργκμαν ξεκινά απόψε και για μία εβδομάδα στον θερινό κινηματογράφο Σινέ Δάφνη. Θα προβληθούν, μεταξύ άλλων, οι ταινίες “Η Σιωπή”, “Φθινοπωρινή Σονάτα”, Άγριες Φράουλες”, “7η Σφραγίδα” και “Καλοκαίρι με τη Μόνικα”.

Χάρης Αναγνωστάκης/ΑΠΕ


Ακολουθήστε το
TheCaller στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

Τάσος Γιαννίτσης: «Ίσως, πλέον, να είναι πια πολύ αργά για αξιόπιστο ασφαλιστικό σύστημα»

Καιρός: Σε ισχύ το έκτακτο δελτίο-Βροχές και καταιγίδες σήμερα (24/9) σε όλη τη χώρα

Φουντώνει το παρασκήνιο για τα ελληνοτουρκικά – Μετά τη Σύνοδο Κορυφής οι διερευνητικές επαφές

«Περιμένοντας τον Γκοντό» …αλλιώς, στο Σύγχρονο Θέατρο από 29/10 | σκηνοθεσία: Έλενα Μαυρίδου
Ανοιχτή επιστολή της Ένωσης Θεατρικών Παραγωγών στην κυβέρνηση: «8 απαραίτητα μέτρα για τη σωτηρία των θεάτρων»
50 εικαστικοί απ’ όλη την Ελλάδα εκθέτουν: «Ελλάδα – Χρώμα και Φως» | Θησείο, 27 – 31 Οκτωβρίου 2020
Είδαμε, πριν την πρεμιέρα: «Η Κυρία του Μαξίμ» του Φεντώ – Στο Εθνικό, δια χειρός Μοσχόπουλου
«Η Κληρονομιά» του Μαριβώ από 31/10 στο «Από Μηχανής Θέατρο»
Με Ελύτη και… μάσκες το Εθνικό παρουσίασε το ρεπερτόριό του (video) – Τι θα δούμε και πότε (λίστα)