ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Αυτό σημειώνει ο Βασίλης Ζηδιανάκης, «ψυχή» της δημιουργικής και παραγωγικότατης Atopos, που τα τελευταία χρόνια έχει να παρουσιάσει εξαιρετικά πρότζεκτ τα οποία έχουν καταξιωθεί στη διεθνή καλλιτεχνική κοινότητα: εκθέσεις, εκδόσεις, δράσεις, παρεμβάσεις, μα κυρίως η ανάδειξη των ταλέντων και των καινοτόμων τάσεων σε παγκόσμιο επίπεδο είναι μερικά από τα κατορθώματα του οργανισμού, με βάση την οδό Σαλαμίνος 72 στο Μεταξουργείο.
«Η εικόνα στην ψηφιακή εποχή είναι σαν μια καινούργια γλώσσα που μαθαίνει ο άνθρωπος. Ακόμα δεν τη γνωρίζουμε όλοι καλά, αλλά αρχίζουμε να μπουσουλάμε. Αυτοί που θα σηκωθούν πρώτοι και θα περπατήσουν είναι οι νέοι άνθρωποι που ζουν και εκφράζονται μέσα από τα κινητά τηλέφωνα και τους υπολογιστές».
Τώρα, κρατάει υπερήφανος στα χέρια του το πιο πρόσφατο εγχείρημα, που είναι το λεύκωμα με τίτλο «Unlocked». Μετά την ενασχόλησή του με τη μόδα –τον πρωτογνωρίσαμε στις «Πτυχώσεις», τη λαμπρή έκθεση του 2004 στο Μουσείο Μπενάκη, αλλά και το «Χρααατς» με τα χάρτινα φορέματα– πέρασε στα τέρατα και την απεικόνισή τους στη σημερινή εικονογραφία. Και από εκεί, εστίασε στο γυμνό σώμα, που βρίσκεται στο επίκεντρο της τελευταίας αυτής έκδοσης.
«Το ζητούμενο ήταν να κατανοήσω εις βάθος πώς οι σημερινοί άνθρωποι αντιλαμβάνονται την έννοια του γυμνού κορμιού, πώς το απεικονίζουν και πώς αναμεταδίδουν την εικόνα αυτή σε πραγματικό χρόνο μέσα από τη σύγχρονη τεχνολογία», λέει ο Ζηδιανάκης στην «Κ».
Η πολύμηνη έρευνα τον έφερε αντιμέτωπο με πάνω από 100 χιλιάδες φωτογραφίες που είδε στο Διαδίκτυο. Τελικά επέλεξε έργα επαγγελματιών καλλιτεχνών και όχι ερασιτεχνών και τα τοποθέτησε με τέτοια αλληλουχία στο βιβλίο του, που να μπορούν να συνθέσουν ένα αφήγημα.
Τι προκαλεί περισσότερη εντύπωση από αυτή τη saga των 145 εικαστικών (ανάμεσά τους μερικοί Ελληνες και ένας Κύπριος); «Οτι επικρατεί ένα είδος απενοχοποίησης στην αποτύπωση των σωμάτων μαζί με μια ημερολογιακού τύπου καταγραφή, όπου κάθε στιγμή της καθημερινότητας μπορεί να γίνει ένα photo opportunity. Στην εποχή των social media το κορμί αποκτά μια διάσταση share».
Για μια πρώτη γεύση του βιβλίου επισκεφθείτε από τις 24 Φεβρουαρίου την έκθεση στην έδρα της Atopos (Σαλαμίνος 72), όπου ο επιμελητής δείχνει την περιπέτεια της εκδοτικής παραγωγής του βιβλίου. «Δεν θέλαμε να κρεμάσουμε μερικές από τις λήψεις στους τοίχους μας. Και γι’ αυτό βρήκαμε μια πιο πρωτότυπη ιδέα εξοικείωσης του κοινού με το πρότζεκτ μας». Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι και τις 6 Απριλίου.
Η φωτογραφία είναι του Blaise Cepis
Πηγή: kathimerini.gr
Ροή Ειδήσεων
24/04/2024 | 22:35
Βασίλης Γραμμένος για την επίθεση στη Βουλή: «Δεν πρόλαβα να αντιδράσω ούτε να μιλήσω»
24/04/2024 | 22:13
ΙΣΑ: Ζητά την άμεση θεσμοθέτηση της δυνατότητα ιδιωτών γιατρών να ασκούν έργο στο ΕΣΥ
24/04/2024 | 22:01
Φον ντερ Λάιεν: H Ρωσία αποτελεί υπαρξιακή απειλή όχι μόνο για την Ουκρανία, αλλά και για την Ευρώπη
24/04/2024 | 21:58
Κικίλιας για ΑΙΓΙΣ: Μέσα σε 9 μήνες προκηρύξαμε διαγωνισμούς ύψους 1,5 δισ. ευρώ – Θα δώσουμε μάχη το καλοκαίρι
24/04/2024 | 21:30
Ρωμανός: Ο κ.Κασσελάκης μάς πληροφόρησε σήμερα ότι στόχος του είναι να… μειώσει τις δαπάνες για την υγεία
24/04/2024 | 21:11
Ανδρέας Μικρούτσικος για Κωνσταντίνα Σπυροπούλου: «Είπα τη γνώμη μου και απειλήθηκα με μήνυση»
23/04/2024 | 10:34
Γκαγκάκη για το πρόωρο τέλος της Μελέτη: «Το ήξερα από νωρίς, ξέρω και τα… επόμενα και με χαροποιεί»
23/04/2024 | 20:53
Δακρυσμένος ο Γιάννης Καλλιάνος: Σήμερα κόπηκε η μισή μου ζωή, αυτό που έκαναν στον πατέρα μου θα το πληρώσουν
23/04/2024 | 11:38
Λιάγκας σε Βελόπουλο: «Δεν μπορείς να αποκαλείς έναν πατέρα δύο παιδιών ότι είναι η Αλίκη στο Ναυτικό»
23/04/2024 | 07:32
Καιρός: Αποπνικτική ατμόσφαιρα από την αφρικανική σκόνη και τον υδράργυρο στους 30 βαθμούς
23/04/2024 | 09:05
Κωνσταντίνος Μπογδάνος για το TV Queen: «Δεν είμαι ακόμα βέβαιος αν θέλω να το κάνω»
23/04/2024 | 07:59
Νεκταρία Γιαννουδάκη: «Η βεντέτα της οικογένειάς μας έληξε σύντομα, ήταν αντίποινα»
23/04/2024 | 11:26
Μητσοτάκης για τον αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας: Η ΝΔ αγωνίζεται ώστε η Ελλάδα να γίνει Ευρώπη σε όλα τα επίπεδα
23/04/2024 | 12:25