Αθήνα

 

29 oC

αίθριος καιρός

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Στάθης Παναγιωτόπουλος: Οι πρώτες εικόνες από το άδειο μαγαζί του στην Αλόννησο

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

«Το πάθος του ορατού: Έργα από τη Συλλογή Αντώνη και Άζιας Χατζηϊωάννου»

Μια ιχνηλάτηση στα μονοπάτια της σύγχρονης ελληνικής παραστατικής ζωγραφικής από τη δεκαετία του 1980 μέχρι σήμερα, μέσα από 104 έργα ζωγραφικής 64 σύγχρονων Ελλήνων καλλιτεχνών της συλλογής του Αντώνη και της Άζιας Χατζηιωάννου αποτελεί η έκθεση “Το πάθος του ορατού”, που διοργανώνεται από τη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων και εγκαινιάζεται το Σάββατο, 28 Μαΐου 2022.

Στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, από τις 28 Μαΐου έως τις 22 Σεπτεμβρίου 2022

Η πλούσια συλλογή του ζεύγους Χατζηιωάννου, που αριθμεί πλέον των 1.200 έργων, επιστρέφει στη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων, όπου παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν από 15 χρόνια για να γιορτάσει ένα ορόσημο: τη συμπλήρωση 40 χρόνων από τη γέννησή της και να κλείσει με τον καλύτερο τρόπο έναν κύκλο, έτοιμη να ανοίξει έναν επόμενο.


«Το πάθος του ορατού: Έργα από τη Συλλογή Αντώνη και Άζιας Χατζηϊωάννου»

ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ (Το ποτάμι της ζωής, 2019)

«Τα κριτήρια της επιλογής των έργων και αντίστοιχα της διαμόρφωσης της συλλογής μας είναι απλά: διαλέγουμε έργα τα οποία αρέσουν στα μάτια μας και αυτό είναι όλο» σημειώνουν ο δικηγόρος και συλλέκτης, Αντώνης Χατζηιωάννου και η εκπαιδευτικός, σύζυγός του, Άζια.

Για την έκτη κατά σειρά παρουσίαση μέρους της συλλογής Χατζηιωάννου επιλέχθηκε να δοθεί έμφαση σε νέα αποκτήματα και σε έργα που δεν είχαν εκτεθεί στα Χανιά το 2007, χωρίς, ωστόσο, να απουσιάσουν και από τη νέα διοργάνωση και ορισμένα έργα-πυλώνες.

«Το πάθος του ορατού: Έργα από τη Συλλογή Αντώνη και Άζιας Χατζηϊωάννου»

(ΓΙΩΡΓΟΣ ΡΟΡΡΗΣ, Χέρσος τόπος, 2019)

Σε αντιστοιχία με τα τρία επίπεδα της Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων, η έκθεση δομήθηκε γύρω από ισάριθμες μεγάλες ενότητες, οι οποίες επιχειρούν να αναδείξουν τους βασικούς αισθητικούς άξονες της συλλογής.

«Το πάθος του ορατού: Έργα από τη Συλλογή Αντώνη και Άζιας Χατζηϊωάννου»

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΔΑΚΗΣ (Γυμνό, 2010, λάδι σε καμβά, 120 × 130 εκ.)

Από την πρώτη ενότητα (Η πρόκληση του βλέμματος: Αίνιγμα και αθωότητα), στη δεύτερη (Οι εμμονές του βλέμματος: Μοτίβο και ζωγραφική), μέχρι την τρίτη (Η υπερβολή του βλέμματος: Το πάθος του ορατού) κλιμακώνεται σταδιακά μια τρίπτυχη παρουσίαση, η οποία κινείται ανάμεσα στη ζωγραφική του βλέμματος και στη ζωγραφική του νου.

«Μέσα από την ανίχνευση της ματιάς των ανθρώπων που συγκέντρωσαν τα έργα αυτά στη διάρκεια των τελευταίων σαράντα χρόνων προκύπτει μοιραία και ένα ειδικό πανόραμα της ελληνικής παραστατικής ζωγραφικής από τη δεκαετία του 1980 μέχρι σήμερα. 

«Το πάθος του ορατού: Έργα από τη Συλλογή Αντώνη και Άζιας Χατζηϊωάννου»

ΕΙΡΗΝΗ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ (H κόκκινη κορδέλα, 2007-2008)

Για την επίτευξη του διπλού, εκθεσιακού και εκδοτικού, αυτού εγχειρήματος κατέφυγα, για άλλη μια φορά, στη βοήθεια της εικόνας, δηλαδή στα ίδια τα έργα – όχι στα εξωτερικά τους στοιχεία, στο θέμα τους ή στην ηλικία τους, αλλά στον κοινό αέρα που τα ενώνει, στις εκλεκτικές συγγένειες ανάμεσά τους.  Ιχνηλατώντας τα συνειδητά και ασυνείδητα βήματα εκείνων που κάποτε διάλεξαν το κάθε έργο, εντέλει προσπάθησα με όχημα τη δική μου ματιά, να ενορχηστρώσω πάνω σε κάθε ζωγραφική επιφάνεια μια πολλαπλή συνάντηση βλεμμάτων: του δημιουργού, του συλλέκτη και του θεατή», σημειώνει η ιστορικός τέχνης και επιμελήτρια της έκθεσης, Ελισάβετ Πλέσσα.

«Το πάθος του ορατού: Έργα από τη Συλλογή Αντώνη και Άζιας Χατζηϊωάννου»

(ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑΣ, Χωρίς τίτλο, 2004)

Τη διοργάνωση συνοδεύει δίγλωσσος (ελληνικά-αγγλικά), πλήρως εικονογραφημένος κατάλογος, σε επιμέλεια της Ελισάβετ Πλέσσα και σχεδιασμό της Εριφύλης Αράπογλου, με κείμενα των συλλεκτών Αντώνη και Άζιας Χατζηιωάννου, του ακαδημαϊκού και ζωγράφου, Αλέκου Λεβίδη, του προέδρου του Εφορευτικού Συμβουλίου της Εθνικής Βιβλιοθήκης, Σταύρου Ζουμπουλάκη και της επιμελήτριας.

«Το πάθος του ορατού: Έργα από τη Συλλογή Αντώνη και Άζιας Χατζηϊωάννου»

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ (Ο Λεωνίδας με προβολέα, 2011)

Τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό της έκθεσης ανέλαβε ο Σταύρος Παπαγιάννης/ Stage Design Office.

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες:

Ηώ Αγγελή/ Νίκος Αγγελίδης/ Δάφνη Αγγελίδου/ Γιάννης Αδαμάκης/ Κώστας/ Ανανίδας/ Δημήτρης Αναστασίου/ Δημήτρης Ανδρεαδάκης/  Καλλιόπη Ασαργιωτάκη/ Στάθης Βατανίδης/ Αλέξης Βερούκας/ Όλγα Βερυκάκη/ Μαριλίτσα Βλαχάκη/ Σάββας Γεωργιάδης/ Βίκυ Γεωργιοπούλου/ Μαρία Γιαννακάκη / Θόδωρος Δασκαλάκης / Στέφανος Δασκαλάκης / Νίκη Ελευθεριάδη / Ειρήνη Ηλιοπούλου / Δημήτρης Κατσιγιάννης / Θεόφιλος Κατσιπάνος / Κωνσταντίνος Κερεστετζής / Κική Κολυμπάρη / Λήδα Κοντογιαννοπούλου / Σπύρος Κουρσάρης / Μιχάλης Μαδένης / Θανάσης Μακρής/ Νεκτάριος Μαμάης / Μιχάλης Μανουσάκης / Τάσος Μαντζαβίνος / Καλλιρόη Μαρούδα / Γιάννης Μιγάδης / Λουίζα Μίσσιου / Τάσος Μισούρας / Νίκος Μόσχος / Παναγιώτης Μπελντέκος / Εμμανουήλ Μπιτσάκης / Λαμπρινή Μποβιάτσου / Θανάσης Παναγιώτου / Έλενα Παπαδημητρίου / Αχιλλέας Παπακώστας / Βασίλης Παπανικολάου/ Κώστας Παπανικολάου / Κώστας Παπατριανταφυλλόπουλος / Ανδρέας Πατράκης / Βασίλης Πέρρος / Αχιλλέας Πιστώνης / Βαγγέλης Ρήνας / Στέφανος Ρόκος / Γιώργος Ρόρρης / Παύλος Σάμιος / Εδουάρδος Σακαγιάν / Βασίλης Σελιμάς / Νίκος Σίσκος / Αντώνης Στάβερης / Μαρίνα Στελλάτου / Φίλιππος Τάρλοου / Δημήτρης Τζαμουράνης / Άννα Μαρία Τσακάλη / Αντώνης Τσακίρης / Πάνος Φειδάκης / Μαρία Φιλοπούλου / Μαρία Χατζηανδρέου / Μανταλίνα Ψωμά

ΙΝFO

“To πάθος του ορατού: Έργα από τη Συλλογή Αντώνη και Άζιας Χατζηϊωάννου”

Διάρκεια:  28 Μαΐου έως  22 Σεπτεμβρίου 2022

Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων

Χάληδων 98-102

Τηλ: +30 28210 92294 και  +30 28210 92419

Ιστοσελίδα: www.pinakothiki-chania.gr

Facebook & Instagram: @MunicipalArtGalleryChania

Ωράριο λειτουργίας:

  • Δευτέρα έως και Σάββατο 10:00 έως 14:00 και 19:00  έως 22:00
  • Κυριακή κλειστά

Ροή Ειδήσεων

28/06/2022 | 21:12

Μακρινίτσα: Δις ισόβια και 6,5 χρόνια φυλάκισης στον δολοφόνο των αδελφών

28/06/2022 | 21:00

Προειδοποιεί ο Γερουλάνος: «Οδηγούμαστε σε νέα μνημόνια και νέα χρεοκοπία»

28/06/2022 | 20:32

Λαϊκό Λαχείο – 26η κλήρωση: Δείτε τα αποτελέσματα σήμερα, Τρίτη 28 Ιουνίου 2022

28/06/2022 | 20:32

Δημοσκόπηση Marc: 10 μονάδες η διαφορά ΝΔ με ΣΥΡΙΖΑ- Στο 12,8% το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ

28/06/2022 | 20:25

Κρήτη: 34χρονος κρατούμενος απαγχονίστηκε στις φυλακές Αλικαρνασσού

28/06/2022 | 20:12

Κιλιτσντάρογλου σε Ερντογάν: «Κάνεις τον νταή στην Ελλάδα, αλλά δεν λες λέξη για τα νησιά υπό κατοχή»

28/06/2022 | 19:59

Χωρίς λεωφορεία και τρόλεϊ την Τετάρτη (29/6) η Αθήνα

28/06/2022 | 19:53

Πανελλαδικές εξετάσεις 2022: Κάτω από τη βάση το 73,56% στα Μαθηματικά

28/06/2022 | 19:28

Στη Βουλή ο Τσίπρας με φόντο την ρήτρα αναπροσαρμογής

28/06/2022 | 19:25

Νάντια Βαλαβάνη για capital controls: «Έφερναν τα μετρητά σε μαύρες σακούλες σκουπιδιών»

28/06/2022 | 19:17

Πανελλήνιες 2022: Ο μαθητής από το Ιράν που έφτασε με βάρκα στη Λέσβο πριν 3 χρόνια και αρίστευσε!

28/06/2022 | 19:09

Λατινοπούλου κατά Σκορδά: Φασιστικό παραλήρημα που είπε να κλείσουν οι λογαριασμοί μου στα social media

28/06/2022 | 19:02

Κορονοϊός- Μαγιορκίνης: Δεν θα κάνω την 4η δόση του εμβολίου – Θα βοηθήσει όσους έχουν υποκείμενα νοσήματα

28/06/2022 | 18:59

Μαρία Σάκκαρη: Συγκινεί το τελευταίο αντίο της στον παππού της

28/06/2022 | 18:47

Θεσσαλονίκη: Καταδικάστηκε ο οδηγός λεωφορείου για έκθεση του 11χρονου που δεν φορούσε μάσκα σε κίνδυνο
Desmond Child: Μαγικές στιγμές στο Ηρώδειο- Το μήνυμα για τα γλυπτά του Παρθενώνα
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου: Επέκταση των εκπτωτικών εισιτηρίων και προσφορών για Επίδαυρο μέχρι 30 Ιουνίου
Βάσω Αλαγιάννη: Πέθανε η συνθέτης του «Αχ Ελλάδα Σ’ Αγαπώ»
Συνεχίζεται το δυνατό μουσικό καλοκαίρι της Αθήνας – Πότε και που εμφανίζονται μεγάλα ονόματα
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου: Η Άλκηστη του Ευριπίδη από τον Γιόχαν Σίμονς θα ανοίξει τα φετινά Επιδαύρια
Unesco: Περισσότερα από 150 πολιτιστικά μνημεία έχουν καταστραφεί στη διάρκεια του πολέμου στην Ουκρανία