Αθήνα

19 oC

ελαφρές νεφώσεις

Μας έπιασε ο... πόνος για τα αεροσκάφη της Ολυμπιακής Αεροπορίας

Τα αεροπλάνα της Ολυμπιακής Αεροπορίας παρέμειναν στο παλιό αεροδρόμιο το 2001, όχι επειδή αποτελούσαν κάποια μνημεία, αλλά επειδή ήταν άχρηστα, δεν τα αγόραζε κανείς και το κόστος μεταφοράς τους σε άλλο μέρος ήταν μεγάλο.

Τα αεροπλάνα της Ολυμπιακής Αεροπορίας παρέμειναν στο παλιό αεροδρόμιο το 2001, όχι επειδή αποτελούσαν κάποια μνημεία, αλλά επειδή ήταν άχρηστα, δεν τα αγόραζε κανείς και το κόστος μεταφοράς τους σε άλλο μέρος ήταν μεγάλο.

ΓΡΑΦΕΙ Ο Ανδρέας Κωνσταντάτος

Παρόλα αυτά, μετά από 18 χρόνια και αφού σκούριασαν, λεηλατήθηκαν και αφέθηκαν στην τύχη τους ακόμα και στους Ολυμπιακούς Αγώνες, βρέθηκε μια κυβέρνηση, που, αναπολώντας το αμαρτωλό, αλλά και ένδοξο παρελθόν της Ολυμπιακής Αεροπορίας, του Ωνάση, των κυβερνήσεων Κωνσταντίνου Καραμανλή και Ανδρέα Παπανδρέου, τα χαρακτήρισε, μνημεία νεότερου πολιτισμού, μέσα από απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.

Τι σημαίνει ο χαρακτηρισμός αυτός; Πως κανείς, δεν μπορεί να τα μετακινήσει ή να αλλάξει το χώρο κοντά σ’ αυτά. Στην ουσία έχουν χαρακτηριστεί ακίνητα με δική τους έκταση επί του εδάφους, μέσα στο Ελληνικό, αποτελώντας έτσι εμπόδιο για την οριστικοποίηση της μεγάλης επένδυσης.

Είναι ενδεικτικό ότι χαρακτηρίστηκαν ως μνημεία επί ΣΥΡΙΖΑ αφότου ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την επένδυση στο Ελληνικό. Θα διερωτηθεί λοιπόν κανείς αν ενεργεί αυτόνομα, χωρίς πολιτικές παρεμβάσεις το ΚΑΣ που προχώρησε σ’ αυτή την απόφαση;

Το ερώτημα αυτό έχει αυτονόητη απάντηση, αφού η σύνθεσή του, καθορίζεται από την εκάστοτε κυβέρνηση.

ΣΧΕΤΙΚΑ

Τα παλιά αεροσκάφη δεν ήταν το μοναδικό εμπόδιο που ξαφνικά ξεπήδησε από το πουθενά. Κάποια στιγμή βρήκαν δασικές εκτάσεις και ανακάλυψαν αρχαιολογικούς χώρους, βάζοντας συνεχώς εμπόδια σε μια επένδυση 7 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Είναι αλήθεια πως ο ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση είχε ταχθεί εναντίον αυτής της επένδυσης. Ως κυβέρνηση, όμως όχι μόνο την αποδέχτηκε, αλλά την προχώρησε περισσότερο από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, ψηφίζοντας στη Βουλή και τη σχετική σύμβαση με την εταιρία που εκπροσωπούσε τον Όμιλο Λάτση.

Ακολούθησε μια περίοδος δυισμού. Στο εξωτερικό προσποιούταν ότι θέλει να επιταχύνει την επένδυση, αλλά στο εσωτερικό οι δικοί του έβαζαν «τρικλοποδιές».

Ήταν μόνο πολιτικοί και ιδεολογικοί οι λόγοι που οδήγησαν τον Τσίπρα σ’ αυτή την επαμφοτερίζουσα πολιτική να θέλει την επένδυση και ταυτόχρονα να την υπονομεύει;

Πολλοί λένε και έχει γραφεί, πως θέλησε να εξυπηρετήσει ταυτόχρονα διαφορετικής αντίληψης οικονομικά συμφέροντα.

Και τον όμιλο Λάτση και μεγάλη οικογένεια, που δεν έβλεπε εξ αρχής με καλό μάτι την επένδυση από αντίπαλη οικονομική δύναμη στη χώρα;

Αν αυτές οι θεωρίες έχουν βάση, τότε εξηγείται η περίεργη τακτική της προηγούμενης κυβέρνησης , που βρήκε αρχαία, δάση και σύγχρονα μνημεία σ’ ένα χώρο που είχε καταντήσει σκουπιδότοπος.

Εξηγείται γιατί η Συριζαίικη σύνθεση του ΚΑΣ, αναγνώρισε ως μνημεία, τα εναπομείναντα άχρηστα αεροσκάφη, που σε άλλες χώρες του κόσμου «κοσμούν» μόνο μάντρες με παλιοσίδερα.

Επειδή, όμως, μερικοί νοσταλγούν τις εποχές της Ολυμπιακής - όχι όμως του παλιού αεροδρομίου- καλό θα ήταν τα αεροσκάφη, να μεταφερθούν αλλού και να δημιουργηθεί ένα θεματικό πάρκο που θα μπορούν να το επισκέπτονται... Ελπίζοντας πάντα πως αυτοί που φωνάζουν σήμερα, κυρίως από τον ΣΥΡΙΖΑ , θα τρέξουν να μπουν στα παλιά αεροσκάφη και να φωτογραφηθούν με φόντο τον... Ωνάση.

Send this to a friend