Αθήνα

32 oC

αίθριος καιρός

Αν ακροδεξιοί έδερναν τον Κουφοντίνα…

Σενάριο πολιτικής φαντασίας. Αντί για μέλη του Ρουβίκωνα, έξω από τη φυλακή περιμένουν τον δολοφόνο όλοι εκείνοι που προπηλάκισαν τον Γιάννη Μπουτάρη. Του φωνάζουν «φονιά, φονιά, σκότωσες ανθρώπους αλήτη» και τον αρχίζουν σε μπουνιές και κλωτσιές. Πώς θα αντιδρούσαν οι θαυμαστές του;

Γράφει η Λώρη Κέζα

Άλλο σενάριο πολιτικής φαντασίας: Κάποιος από τις οικογένειες των θυμάτων παραμονεύει έξω από το σπίτι του στον Βαρνάβα και εκτελεί τον Δημήτρη Κουφοντίνα με την ίδια ψυχρότητα που εκείνος δολοφονούσε. Πώς θα αντιδρούσε ο πολιτικός κόσμος; Κι αν ο εκτελεστής του εκτελεστή αναλάμβανε δράση για ιδεολογικούς λόγους κι έβγαζε ένα μανιφέστο με ανοησίες επιπέδου 17 Νοέμβρη, πώς θα το αντιμετωπίζαμε;

Υπάρχει δείγμα συμπεριφοράς σε κάτι πολύ πιο μικρό και αδιάφορο από την αφαίρεση ανθρώπινης ζωής. Πριν λίγες εβδομάδες κυκλοφόρησε είδηση ότι έγινε διάρρηξη σε διαμέρισμα στελέχους του Ρουβίκωνα, στα Εξάρχεια. Σαν καλός μικροαστούλης που του πείραξαν «την περιουσία», τηλεφώνησε στην αστυνομία. Ναι, εκεί ζήτησε τη βοήθεια όχι του κράτους γενικά αλλά του εμβληματικού σώματος του εχθρού.

Ο Δημήτρης Κουφοντίνας που πήρε μια ακόμη άδεια για να βγει από τη φυλακή επικαλείται το δικαίωμα να δει την οικογένειά του και να φροντίσει τα μελίσσια του. Το γεγονός ότι δια παντός έχει στερήσει από άλλους ανθρώπους το προνόμιο να ζουν με τους συγγενείς τους, είναι κάτι που τον κάνει περήφανο. «Δεν υπέγραψα δήλωση μεταμέλειας» λέει και καταφεύγει στους θεσμούς του κράτους ώστε να απολαύσει αυτά που ο ίδιος στέρησε από άλλους ανθρώπους.

Στο πλαίσιο του παραλογισμού, τα ίδια άτομα, αυτά που περιμένουν έξω από τη φυλακή τον δολοφόνο και τον αποθεώνουν, εκδίδουν ανακοινώσεις για τα δικαιώματα των ζώων.

Όταν επιτέθηκαν σε κρεοπωλείο στα Εξάρχεια, πριν λίγους μήνες, εξέδωσαν ανακοίνωση στην οποία σημείωναν: «Εκατομμύρια ζώα ανά τη γη δολοφονούνται, φυλακίζονται, γίνονται αντικείμενα εκμετάλλευσης και βασανίζονται για την ικανοποίηση υποτιθέμενων αναγκών των ανθρώπων. Σ’ αυτό συμβάλλουν εμφανώς και τα κρεοπωλεία, εντός των οποίων εκτίθενται και πωλούνται νεκρά και τεμαχισμένα ζώα, έτοιμα να καταναλωθούν απ’ τους πτωματοφάγους της διπλανής πόρτας. Συνεπώς τα κρεοπωλεία αποτελούν τον τελικό προορισμό της διαδικασίας του εγκλεισμού, της σφαγής, του εξευτελισμού και της υποτίμησης ανυπεράσπιστων όντων, όπου η νεκρή τους σάρκα είναι εμπόρευμα για το αγοραστικό κοινό. Αυτό αρκεί για να αναλάβουμε δράση και να μην αναπαυτούμε».

Είναι έτοιμοι να υπερασπιστούν μοσχάρια και κοτόπουλα αλλά όχι ανθρώπους που δολοφονούνται. Είναι ταυτόχρονα έτοιμοι να καταδικάσουν επιθέσεις σε ανθρώπους που κατά τη δική τους γνώμη χρειάζονται προστασία: Θυμώνουν κι εξανίστανται με τη βία εναντίον μεταναστών. Ταυτόχρονα αναδεικνύουν σε ήρωα τον εκτελεστή που διάλεξε θύματα και αφαίρεσε ζωές με προσωπικά κριτήρια.

Το πρόβλημα δεν είναι ότι 10, 100 άνθρωποι έχουν πρόβλημα ανάλυσης δεδομένων και είναι τόσο αμετροεπή ώστε να δίνουν στον εαυτό τους δικαιώματα αφαίρεσης ζωής, δικαίωμα καταστροφής, δικαίωμα πυρπόλησης. Το πρόβλημα είναι ότι όλοι αυτοί έχουν χειροκροτητές που αντιμετωπίζουν τον εκτελεστή ως ήρωα.