Αθήνα

 

15 oC

αυξημένες νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε... fast-forward!

koutsoumpas 180424
Επικό τρολάρισμα Κουτσούμπα με… σφυροδρέπανο στον Κασσελάκη για το τι εμφανίστηκε στη βάπτισή του

STIGMA

Πες μου τι λέει ο δικηγόρος σου να σου πω τι έκανες

Παρακολουθώ σοκαρισμένος το «ντόμινο» καταγγελιών κατά του Κώστα Σπύροπουλου, όσο και την θέση του ηθοποιού που εκπροσωπείται από τον δικηγόρο Αλέξη Στεφανάκη.

Σε τέτοιου είδους υποθέσεις, όπου τα στοιχεία έχουν ήδη δημοσιοποιηθεί και είναι εκτεθειμένα στην κοινή γνώμη, αξίζει να γίνεται πάντα μια λεπτή, προσεκτική και αισθητική ερμηνεία των όσων διαρρέουν από την πλευρά των φερόμενων θυμάτων, και των όσων ισχυρίζεται η πλευρά που εκπροσωπεί τον φερόμενο δράστη.

Βασικό επιχείρημα των ηθοποιών που καταγγέλλουν όσον αφορά το ετεροχρονισμένο της καταγγελίας, είναι οι κοινωνικές συνθήκες που επικρατούσαν τρείς δεκαετίες πριν. Ειδικά στον καλλιτεχνικό χώρο, τέτοιου είδους καταγγελίες δεν θα αντιμετωπιζόταν με την ίδια διάθεση για ερμηνεία και βεβαίως δεν θα λάμβαναν την ίδια υποστήριξη από τους συναδέλφους τους και την κοινωνία.

Ακόμη, δεν προέβησαν στις καταγγελίες τότε, φοβούμενες ότι στην νεαρή ηλικία που βρισκόντουσαν κατά την διάρκεια των συμβάντων, διακυβευόταν η καριέρα τους και κάτω από το πρίσμα ενός ενδεχομένου επαγγελματικού πολέμου με κλειστές πόρτες, σιώπησαν για να προστατέψουν το όνειρο τους. Καθόλου απίθανο ως επιχείρημα καθώς ο εργασιακός αποκλεισμός των θυμάτων, από ανθρώπους με εξουσία αποτελεί το κύριο εκβιαστικό χαρτί πάντα των θυτών αυτού του είδους. «Γιατί τώρα όμως και όχι πριν 5 χρόνια θα πει κανείς. Δεν άλλαξαν και πολλά».

Γιατί όπως είπε και η συγκλονιστική Ζέτα Δούκα, ευτυχώς τώρα. Γιατί η Σοφία Μπεκατώρου έδωσε το σήμα. Το σήμα των αποκαλύψεων, που νοηματοδοτήθηκε από το συνάφι της, τον απλό κόσμο και τον τύπο ως η αποκάλυψη μιας βασανισμένης γυναικάς και όχι ως κάποια που «κουνούσε την ουρά της» όπως μπορεί να ερμήνευαν κάποιοι το 1998. Γιατί γίνεται η αρχή, ακολουθεί η τάση και ολοκληρώνεται μια κοινωνική αλλαγή. Αυτό συμβαίνει διαχρονικά και έτσι εξελίσσονται οι κοινωνίες.

Σε κάθε όμως τέτοια δημόσια αντιδικία, οφείλουμε να αναλύουμε την θέση και της άλλης πλευράς. Η ανάλυση αυτή κάποιες φορές φαίνεται ότι κάνει εμφανές το στοιχείο της υπερβολής που μπορεί να έχουν οι κατηγορίες και άλλες φορές η ίδια η υπεράσπιση έχει αποδεικτικό ρόλο στις κατηγορίες αν μελετηθεί σωστά. Ίσως σε μια προσπάθεια μετρίασης του θυμού και ενσυναίσθησης της κατάστασης. Ίσως και λόγω του ότι ο κατηγορούμενος κατανοεί ότι δεν βρίσκεται σε θέση ισχύος. Σε ποια κατηγορία βρίσκεται νομική υπεράσπιση του Κώστα Σπυρόπουλου? Την υπόθεση του ηθοποιού έχει αναλάβει ο νομικός Αλέξης Στεφανάκης και οι θέσεις του φερόμενου δράστη διατυπώθηκαν από δύο συνεντεύξεις σε τηλεοπτικά δελτία και μια που παραχώρησε στην Χρίσλα Γεωργακοπούλου στο THECALLER.

Η υφολογία και τονικότητα της φωνής σε πραγματικότητες που αμφισβητούνται, μαρτυρά πολλές φορές μέχρι και όσα η γλώσσα δεν μπορεί να πει. Διακρίνουμε από την αρχή ότι ο κ.Στεφανάκης επιτηδευμένα η ανεπιτήδευτά έχει ύφος απολογητικό που μπορεί να νοηματοδοθεί ως αποδοχή όχι βέβαια της ενοχής για τα όσα ακριβώς ισχυρίζονται αλλά της ύπαρξης όντως κάποιων γεγονότων. “Δεν έπεσε από τα σύννεφα” σαν να λέμε, ακούγοντας κάτι που ο Κώστας Σπυρόπουλος δεν μπορεί να φέρει στην μνήμη του. Επίσης, στην ανακοίνωση του κ.Στεφανάκη αναφέρεται πως ο Σπυρόπουλος λυπάται αν ζημίωσε κάποια κοπέλα ψυχικά.

Αυτό ως διατύπωση, μαρτυρά από μόνο του ότι ο φερόμενος ως κατηγορούμενος αντιλαμβάνεται και αποδέχεται έμμεσα πως υπήρχαν κάποια περιστατικά, τα οποία είναι ικανά να δονήσουν μια ψυχή. Λέγοντας κάτι τέτοιο αναιρεί και το αμέσως επόμενο επιχείρημα του, δηλαδή ότι ένα περιστατικό ερμηνεύτηκε διαφορετικά από τις δύο πλευρές. Επίσης, αποδεικτικά ως προς την ενοχή λειτουργεί η μετάθεση που κάνει ο δικηγόρος από το κεντρικό θέμα συζήτησης δηλαδή στο αν υπήρξε συμβάν η όχι, στον τρόπο με τον οποίο έγινε η καταγγελία. Όπως τόνισε σε όλες του συνεντεύξεις δηλαδή όταν οι καταγγελίες γίνονται μέσω Instagram και όχι απευθείας στην δικαιοσύνη, αναιρείται το τεκμήριο της αθωότητας και δημιουργείται ηθική βλάβη από την κοινή γνώμη.

Ουσιαστικά, έχει δίκιο γιατί στην κοινή γνώμη ο Κώστας Σπυρόπουλος καταδικάζεται ήδη ως δράστης χωρίς η δικαιοσύνη να έχει βγάλει ακόμη τα συμπεράσματα της ως προς την ρεαλιστικότατα που εμπεριέχουν οι ισχυρισμοί.

Ο αντίλογος σε αυτό το επιχείρημα όμως είναι ότι τα περιστατικά αυτά ξεπερνούν τα 20 χρόνια και άρα ως αδικήματα έχουν παραγραφεί με αποτελέσαμε οι ηθοποιοί να μην μπορούν να απευθυνθούν ουσιαστικά στην δικαιοσύνη. Στο κάτω κάτω δεν νομίζω πως αυτό τους απασχολεί κιόλας. Περισσότερο οι καταγγέλλουσες επιζητούν την αφύπνιση του καλλιτεχνικού χώρου και της κοινωνίας και επιδιώκουν την κοινωνική αλλαγή ακολουθώντας το παράδειγμα Μπεκατώρου, ενθαρρύνοντας τα νέα κορίτσια να μην φιμώνουν το στόμα τους και άλλες κακοποιημένες γυναίκες να το ανοίξουν.

Αφού λοιπόν από τα παραπάνω επιχειρήματα γίνεται αντιληπτό πως υπήρχαν κάποια περιστατικά ικανά να κλονίσουν ανθρώπους δημιουργείται το ερώτημα «Τελικά ποιος είναι ο Κώστας Σπυρόπουλος»; Είναι ένας συμπαθής καλλιτέχνης (όπως υποστήριξε ο φίλος του Δ.Σταρόβας και η σύντροφος του Χριστίνα Πολίτη) που πριν χρόνια ξεπέρασε ελαφρώς τα όρια εσφαλμένα; Η είναι ένας καλλιτέχνης που καταχράζεται την εξουσία του, προβαίνοντας συνειδητά σε ασελγείς πράξεις που πλήττουν τον γυναικείο ψυχισμό?

Θεωρώ ότι σε τέτοια ερωτήματα δεν μπορούμε να απαντήσουμε απλοικά με ένα «ναι» η ένα «όχι». Οι άνθρωποι είναι πολυσχιδείς και δεν έχουν μόνο μια ιδιότητα. Έχουν επίσης πολλές εκφάνσεις και η μία δεν αναιρεί την άλλη. Αυτό όμως που δείχνουν τα στοιχεία και αντιλαμβάνεται η υποκειμενική μου κρίση είναι ότι: Λαμβάνοντας υπόψη ότι οι καταγγελίες είναι πολλές και όχι μια, πιθανώς ξεπερνά τα όρια ως προς τον τρόπο που εκδηλώνει την σεξουαλικότητα του. Συνειδητά  η ασυνείδητα ασκεί ψυχολογική πίεση σε κάποιους ανθρώπους. Όλα τα παραπάνω, δεν αναιρούν ότι μπορεί να συνυπάρχουν με ανθρώπινες πλευρές του Κωστα Σπυρόπουλου: του ευγενικού ανθρώπου, του συνεπή επαγγελματία , του συμπονετικού συντρόφου. Αυτά μας λέει η λογική, την αλήθεια θα την μάθουμε από την δικαιοσύνη.

Ροή Ειδήσεων

eleni vitali 190424

19/04/2024 | 22:07

Βαρύ πένθος για την Ελένη Βιτάλη: Έφυγε από τη ζωή ο αδερφός της

19/04/2024 | 22:00

Ελεωνόρα Ζουγανέλη: «Νιώθω αμηχανία με τα δημοσιεύματα που αφορούν την προσωπική μου ζωή»

19/04/2024 | 21:48

Times: Πώς η Ελλάδα στάθηκε ξανά στα πόδια της μετά από δέκα χρόνια κρίσης
pasok sima 310723

19/04/2024 | 21:37

ΠΑΣΟΚ: Ανακοίνωσε τους τελευταίους οκτώ υποψήφιους για τις Ευρωεκλογές – Ποιοι είναι

19/04/2024 | 21:31

Νικόλαος – Τατιάνα Μπλάτνικ: Διαζύγιο μετά από από 14 χρόνια γάμου

19/04/2024 | 21:24

Απάτη σε βάρος ηλικιωμένης – Πώς της πήραν σχεδόν 5.000 ευρώ
tsitsipas 170424

19/04/2024 | 21:17

Πήρε το «θρίλερ» ο Τσιτσιπάς απέναντι στον Ντίαζ Ακόστα

19/04/2024 | 21:08

ΗΠΑ: Ένα άτομο αυτοπυρπολήθηκε έξω από δικαστική αίθουσα την ώρα εκδίκασης υπόθεσης εις βάρος του Τραμπ

19/04/2024 | 20:58

Μονοήμερη στο Ναύπλιο: 6 προτάσεις για μία σούπερ εκδρομή
thanasis alevras 190424

19/04/2024 | 20:56

Θανάσης Αλευράς: «Διάβασα για την Eurovision όσο δεν έχω διαβάσει για τις Πανελλήνιες»

19/04/2024 | 20:41

Σε εξέλιξη η κακοκαιρία που πλήττει τη χώρα – Πώς θα κινηθεί τις επόμενες ώρες

19/04/2024 | 20:30

Ν.Χαρδαλιάς: Σπάμε τη διαπλοκή, βάζουμε τέλος στα «φακελάκια»
papanotas syrizaps

19/04/2024 | 20:23

Παπανώτας κατά Πανόπουλου: «Βασιλικότερος του βασιλέως ο πιτσιρικάς;»

19/04/2024 | 20:18

ΔΥΠΑ: Μειώθηκαν κατά 4% οι εγγεγραμμένοι άνεργοι τον Μάρτιο του 2024 σε σχέση με τον Φεβρουάριο

19/04/2024 | 20:09

Κασσελάκης στην παρουσίαση του ευρωψηφοδελτίου: Δε θα καταφέρετε να με τσακίσετε!
mitsotakis ant1 181023
Η αλαζονεία, η υπεροψία και η αμετροέπεια οδήγησαν τον κ.Μητσοτάκη στην ήττα!
screenshot 2023 10 15 125839
Μαρία Μπουτζέτη: Τι μου έμαθε μια βραδιά αυτοδιοικητικών εκλογών
aek
Η ΑΕΚ έγραψε μια χρυσή σελίδα στην «κιτρινόμαυρη» βίβλο της!
olympiacos aek 180923
Η αλληλοεξόντωση της Νέας Φιλαδέλφειας και το… γευστικό πιάτο της αγωνιστικής
screenshot 2023 09 14 171146
Γιατί τόσο χαμός με την ατάκα του Giannis;
ethniki
Η Ελλάδα το… διασκέδασε, πήρε το τρίποντο και «αγόρασε» ηρεμία!