Αθήνα

9 oC

αίθριος καιρός

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Ποια είναι η καθηγήτρια της Σχολής Καλών Τεχνών που κάνει απεργία πείνας για να στηρίξει τον Κουφοντίνα (ΦΩΤΟ-ΒΙΝΤΕΟ)

STIGMA

Πώς θα αποφύγουμε τις «παγίδες» του χιονιά

H χώρα φόρεσε το λευκό της φόρεμα και πολλοί είναι έτοιμοι να απολαύσουν όχι μόνο τη θέα του χιονιού, αλλά και το παιχνίδι με αυτό στις αυλές των σπιτιών.

Ωστόσο, το χιόνι και οι χαμηλές θερμοκρασίες εγκυμονούν κινδύνους και κρύβουν πολλές «παγίδες» για την υγεία μας.

Οι απότομες αλλαγές θερμοκρασίας από το ζεστό στο κρύο και το ψύχος καταβάλλουν την άμυνα του οργανισμού μας και ευνοούν την ανάπτυξη των λοιμώξεων.  Mε το χιόνι πολύ συχνά είναι και τα ατυχήματα που οφείλονται σε πτώσεις έπειτα από ολίσθηση πάνω στις παγωμένες επιφάνειες.

Mεγάλης προσοχής και ιδιαίτερης προστασίας στις συνθήκες των χαμηλών θερμοκρασιών που περιγράψαμε παραπάνω χρήζουν τα άτομα που αντιμετωπίζουν χρόνια προβλήματα υγείας, όπως καρδιαγγειακές παθήσεις (π.χ. στεφανιαία νόσος), παθήσεις του αναπνευστικού (όπως χρόνια βρογχίτιδα ή άσθμα), προβλήματα των ενδοκρινών αδένων (π.χ. υποθυρεοειδισμό, παθήσεις των επινεφριδίων), αποφρακτικές αγγειοπάθειες ή σακχαρώδη διαβήτη.

Οι χαμηλές θερμοκρασίες μπορούν να επηρεάσουν οποιονδήποτε παραμείνει για πολλή ώρα εκτεθειμένος σε αυτές, στις συγκεκριμένες κατηγορίες ασθενών όμως, η έκθεση στο  ψύχος μπορεί να απορρυθμίσει τον οργανισμό τους, και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να απαιτήσει ακόμη και την αναδιαμόρφωση της φαρμακευτικής αγωγής τους. Προβλήματα λόγω του κρύου μπορεί να παρουσιάσουν και οι υπερτασικοί- οι χαμηλές θερμοκρασίες ευνοούν την αύξηση της αρτηριακής πίεσης. Σε όλες αυτές οι ομάδες συστήνεται να παραμένουν σε κλειστούς, θερμαινόμενους χώρους και να αποφεύγουν τις άσκοπες μετακινήσεις και την άσκοπη έκθεση στο κρύο.

Kρυοπαγήματα – Yποθερμία

H παρατεταμένη εκθεση στο ψύχος προκαλεί μεγάλη αγγειοσύσπαση και δυσχεραίνει σημαντικά την κυκλοφορία του αίματος στο ανθρώπινο σώμα, με αποτέλεσμα το πάγωμα των άκρων. Aν η έκθεση είναι πολύ μεγάλης διάρκειας, αυτοί οι σπασμοί των αγγείων μπορεί να οδηγήσουν σε κρυοπαγήματα.

Ήπιο αποτέλεσμα αυτής της αγγεισύσπασης είναι και οι χιονίστρες, που προκαλούν έντονο κνησμό και εμφανίζονται συνήθως στα δάχτυλα των χεριών ή και στο πτερύγιο του αφτιού. Πιο σπάνια, οι χιονίστρες εμφανίζονται στα πόδια, όταν βραχούν τα παπούτσια και οι κάλτσες και τα πόδια μείνουν για πολλή ώρα στην υγρασία και στο κρύο.

Aτυχήματα – Κατάγματα

Mία ολίσθηση και μια πτώση πάνω στο χιόνι μπορούν να επιφέρουν κάταγμα στα άνω ή τα κάτω άκρα. Tα κατάγματα παρουσιάζουν κατά τους χειμερινούς μήνες μια σχετική αύξηση, γι’ αυτό και απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή κατά το περπάτημα σε επιφάνειες που καλύπτονται από χιόνι ή πάγο, ιδιαίτερα δε στα πεζοδρόμια και σε λείες επιφάνειες.

Όσο το λευκό τοπίο θα συνεχίσει να μας «πολιορκεί», είναι προτιμότερο οι μετακινήσεις, ιδιαίτερα των ηλικιωμένων ατόμων, που αποτελούν και ομάδα υψηλού κινδύνου να περιορίζονται ή να αποφεύγονται. Οι ηλικιωμένοι είναι η πιο επιρρεπής στα κατάγματα ηλικιακή ομάδα – επειδή έχουν οστεοπόρωση είναι επιρρεπείς σε μία συγκεκριμένη κατηγορία καταγμάτων, τα κατάγματα του ισχίου. Για το λόγο αυτό συνιστάται τις μέρες αυτές η παραμονή των ηλικιωμένων στο χώρο του σπιτιού.

Τις ημέρες των πολύ χαμηλών θερμοκρασιών αυξάνονται και τα γενικότερα ορθοπεδικά προβλήματα, όπως οι οσφυαλγίες, οι ψύξεις και οι μυικοί σπασμοί, ενώ επιδεινώνονται τα αυχενικά σύνδρομα. Για την ελαχιστοποίηση αυτών των επιπτώσεων από το ψύχος, ο κατάλληλος ρουχισμός είναι το προσφορότερο μέσο προστασίας.

Τα ρούχα για την αντιμετώπιση του ψύχους των ημερών θα πρέπει να είναι χοντρά και ζεστά. Το ρούχο που εφάπτεται με την επιδερμίδα θα πρέπει να είναι από υλικό ικανό να επιτρέπει τον αερισμό και την εξάτμιση του ιδρώτα, όπως το καλής ποιότητας μάλλινο. Υλικά που συγκρατούν την υγρασία, όπως το ακρυλικό και το βαμβάκι, είναι προτιμότερο να αποφεύγονται.

Από το χιόνι και τον αέρα πρέπει απαραίτητα να προστατεύονται επίσης τα μέρη του σώματος που είναι εκτεθειμένα, όπως το πρόσωπο και τα χέρια, με γάντια, κασκόλ και σκούφο.

Διατροφή

Οι χαμηλές θερμοκρασίες αυξάνουν τις ενεργειακές απαιτήσεις του οργανισμού, καθώς ο μεταβολισμός επιταχύνεται, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να καταφύγουμε σε υπερβολές.

Για τις ημέρες της παγωνιάς, είναι απαραίτητο να ακολουθείται ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο, που να περιλαμβάνει πολλά ζεστά υγρά, όπως ροφήματα και σούπες και να αποφεύγεται το αλκοόλ, που οδηγεί σε απώλεια θερμότητας, πτώση της θερμοκρασίας του σώματος και μεγαλύτερη απώλεια υγρών από τον οργανισμό.

Ένα χρόνο με τον κορονοϊό… περιμένοντας την Ανάσταση!
Παναθηναϊκός – ΑΕΚ: Περίμεναν και οι δύο να το χάσει ο αντίπαλος, παρά να το πάρουν οι ίδιοι!
Ολυμπιακός: Μια νύχτα… Θρυλική! (ΒΙΝΤΕΟ)
Η αξεπέραστη γοητεία των μεταγραφών… αεροδρομίου!
Κάηκε σαν ξεχασμένο παϊδάκι σε ψησταριά του Αγρινίου!
Ο «όχλος»