• Κυριακή, 17 Φεβρουαρίου
  • 02:15

Αθήνα

7 oC

αυξημένες νεφώσεις

Στην τάξη με μαθησιακές δυσκολίες

ΓΡΑΦΕΙ Η Λώρη Κέζα

Η ταμπελίτσα του «ρατσιστή» αμέσως κολλήθηκε στο κούτελο των δωδεκάχρονων της Καλαμαριάς που ζητούν να λυθεί ένα πρόβλημα αντικοινωνικής συμπεριφοράς στο σχολείο τους.

Να δούμε τα δεδομένα, έτσι όπως προκύπτουν από δηλώσεις.

Παιδί με μαθησιακές δυσκολίες χτυπά του συμμαθητές του, κάνει άσεμνες χειρονομίες σε βάρος των κοριτσιών, δεν πειθαρχεί στο μάθημα, καταστρέφει αντικείμενα.

Το σχολείο ανέχεται. Ο μαθητής με μαθησιακές δυσκολίες συνεχίζει ανενόχλητος να ενοχλεί. Οι υπόλοιποι μαθητές αντί να κάνουν μάθημα ασχολούνται μαζί του.

Τα παιδιά ζητούν με κατάληψη την απομάκρυνση του παιδιού με μαθησιακές δυσκολίες. Βάζουν και μια ανακοίνωση στην πόρτα, εξηγώντας τους λόγους της κατάληψης αναφέροντας ονομαστικά τον συμμαθητή τους.

Τα μέσα ενημέρωσης εστιάζουν στην κατάληψη, στην ανακοίνωση των παιδιών στην είσοδο του σχολείου, στην κακία των εφήβων, στον ρατσισμό απέναντι στο διαφορετικό. Μήπως δεν είναι έτσι τα πράγματα; Μήπως τα παιδιά απλά υπερασπίζονται το δικαίωμα στο μάθημα, με ησυχία και ασφάλεια; Μήπως έχουν βαρεθεί τα χουφτώματα, τα χτυπήματα, τα σκισίματα και τη διαρκή υπεράσπιση του ενός;

ΣΧΕΤΙΚΑ

Η ευθύνη είναι πρωτίστως του διευθυντή του σχολείου και των εκπαιδευτικών. Εφόσον ένας μαθητής δημιουργεί συστηματικά προβλήματα, θα έπρεπε να έχουν ληφθεί μέτρα. Εάν το παιδί χρειάζεται ειδική εκπαίδευση, πρέπει να οδηγηθεί εκεί. Εάν απλά είναι απείθαρχο, θα έπρεπε να καταγραφούν ενέργειες. Τί έχει κάνει ο διευθυντής του σχολείου, τι έχει κάνει ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας πέρα από το να ζητήσει να φύγει από την καγκελόπορτα το κείμενο των μαθητών που έκαναν κατάληψη;

Η ευθύνη είναι επίσης των γονιών του παιδιού με μαθησιακές δυσκολίες. Πολύ εύκολα βάζουν στο στόχαστρο όλους τους υπόλοιπους. Λέει ο πατέρας: «Είναι θλιβερή και άθλια η κατάσταση που βιώνουμε. Το έχουν τρελάνει το παιδί μου. Φοβάμαι τα χειρότερα». Μήπως θα έπρεπε να αναρωτηθεί για κάποια περιστατικά; Όταν ζητήθηκε από το παιδί του να βγει από την τάξη επειδή έκανε φασαρία, εκείνο έσπασε ένα τζάμι. Δεν είναι η καλύτερη αντίδραση, ας το παραδεχτεί. Μήπως είναι αμφίδρομη σχέση, δηλαδή το παιδί του έχει τρελάνει τους υπόλοιπους και οι υπόλοιποι έχουν τρελάνει το παιδί του;

Το παιδί με μαθησιακές δυσκολίες και ακραία αντικοινωνική συμπεριφορά χρειάζεται άλλου είδους εκπαίδευση. Χρειάζεται ειδικούς παιδαγωγούς. Οι μαθητές του σχολείου της Καλαμαριάς δεν είναι επιστήμονες ούτε έχουν την ευθύνη για τη διαπαιδαγώγηση του συμμαθητή τους. Είμαστε βέβαιοι ότι θα φέρονταν με κατανόηση και πολύ πιο τρυφερά αν δεν αντιμετώπιζαν κάθε μέρα, όλη μέρα το πρόβλημα. Ένα πρόβλημα που δεν αντιμετωπίζεται αρμοδίως, δεν είναι πρόβλημα που λύνουν δωδεκάχρονα.

Send this to a friend