ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ
Πραγματικά, για εκείνες τις τελευταίες ημέρες του πρώτου μήνα της νέας χιλιετίας η κυβέρνηση Σημίτη είχε προγραμματίσει την έναρξη της λειτουργίας των δύο γραμμών του μετρό της Αθήνας. Το υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, για να δώσει πανηγυρικό χαρακτήρα στο μεγάλο γεγονός, επέτρεψε τη δωρεάν μετακίνηση τωνεπιβατών. Η επίσημη δικαιολογία ήταν «να εξοικειωθεί το κοινό με το νέο μέσο».
Κανένας, όμως, κυβερνητικός παράγοντας ή στέλεχος της Αττικό Μετρό δεν μπορούσε να φανταστεί αυτό που συνέβη εκείνο το ιστορικό, τελικά, Σαββατοκύριακο: εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου πλημμύρισαν τους 14 απαστράπτοντες σταθμούς, έχοντας κάνει υπομονή οκτώ χρόνια, όσο κράτησαν, δηλαδή, οι εργασίες κατασκευής του σημαντικότερου έργου υποδομής για την Αθήνα μετά τον πόλεμο, γράφει στη LIFO ο Δημήτρης Ρηγόπουλος. Ο κόσμος που είχε επισκεφθεί ως το μεσημέρι το νέο δίκτυο του μετρό, είχε φτάσει το 1.000.000.
Έχει υπολογιστεί, ότι η λειτουργία του ΜΕΤΡΟ μείωσε κατά 71.000 τα Ι.Χ. αυτοκίνητα, που εισέρχονται στο κέντρο της πόλης ή ισοδύναμα μείωσε την κίνηση με Ι.Χ. κατά 335.000 οχηματοχιλιόμετρα ημερησίως. Λόγω του ΜΕΤΡΟ, οι ρύποι από τα οχήματα μειώθηκαν κατά 8% μέσον όρο.
Η κατασκευή των δύο νέων, υπόγειων γραμμών μετρό, ξεκίνησε το Νοέμβριο του 1992. Με την πρώτη λειτουργία τους το 2000, η γραμμή των ΗΣΑΠ αποτέλεσε τη Γραμμή 1 ενός νέου δικτύου Μετρό, αποτελούμενου από τρεις συνολικά γραμμές. Οι δύο νέες γραμμές κατασκευάστηκαν με γενική ευθύνη της Αττικό Μετρό Α.Ε.
Γραμμή 2 «ΣΥΝΤΑΓΜΑ-ΣΕΠΟΛΙΑ»
Γραμμή 3, «ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ-ΣΥΝΤΑΓΜΑ», συνολικού μήκους 13 χλμ. με 14 Σταθμούς.
Το Νοέμβριο του 2000 προστίθεται στο δίκτυο το τμήμα της Γραμμής 2 ΣΥΝΤΑΓΜΑ-ΔΑΦΝΗ, μήκους 5 χλμ. με 5 νέους Σταθμούς, ενώ την ίδια χρονιά ιδρύεται η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ A.E. (θυγατρική εταιρεία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε.) με σκοπό να διαχειριστεί τη λειτουργία του συστήματος.
H Γραμμή 3 (ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ-ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ) επεκτείνεται υπογείως προς τα βόρεια (κατά 5,9 χλμ.) έως τον Σταθμό ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ και από εκεί οι νέοι συρμοί του Μετρό αναδύονται στην επιφάνεια και μέσω των Γραμμών του Προαστιακού Σιδηροδρόμου φθάνουν στον Σταθμό του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος”.
Η Γραμμή 2 (ΣΕΠΟΛΙΑ-ΔΑΦΝΗ) επεκτείνεται στα δυο της άκρα και το Μετρό πλέον φθάνει δυτικότερα στο σταθμό Ανθούπολη (Περιστέρι) και νοτιότερα στο σταθμό Ελληνικό.
Καθημερινά περίπου 938.000 επιβάτες εξυπηρετούνται από τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό, ενώ η Γραμμή 1 των ΗΣΑΠ (μήκους 25,6 χλμ. με 24 Σταθμούς) εξυπηρετεί αντίστοιχα 460.000 επιβάτες. Με το Μετρό χρειάζονται μόλις 14 λεπτά για να καλυφθεί η απόσταση Σύνταγμα-Χαλάνδρι, ενώ με το αυτοκίνητο η ίδια απόσταση καλύπτεται σε 45 λεπτά σε ώρες αιχμής.
Ο ετήσιος μέσος όρος επιβιβάσεων είναι περίπου 136 εκατομμύρια. Έχει υπολογιστεί, ότι η λειτουργία του ΜΕΤΡΟ μείωσε κατά 71.000 τα Ι.Χ. αυτοκίνητα, που εισέρχονται στο κέντρο της πόλης ή ισοδύναμα μείωσε την κίνηση με Ι.Χ. κατά 335.000 οχηματοχιλιόμετρα ημερησίως. Λόγω του ΜΕΤΡΟ, οι ρύποι από τα οχήματα μειώθηκαν κατά 8% μέσον όρο.
Επέκταση Γραμμής 3 προς Πειραιά
Η γραμμή 3 του Μετρό από την Αγία Μαρίνα προς τον Πειραιά, είναι συνολικού μήκους 7,6 χλμ με 6 σύγχρονους σταθμούς. Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 730.000.000 ευρώ σε περιοχές του Δήμου Πειραιά και των Δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ.Βαρβάρα) που σήμερα έχουν έντονα προβλήματα κυκλοφορίας και χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από ΜΜΜ.
Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το Λιμάνι έως το Αεροδρόμιο θα διανύεται με το Μετρό μόλις σε 45 λεπτά. Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 119 τόνους ημερησίως.
Ιδιαίτερα δε, στο Σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το Λιμάνι , τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Θέσεις Σταθμών
Αγία Βαρβάρα Λ. Ελευθερίου Βενιζέλου (Αγ. Ελεούσα)
Κορυδαλλός Πλατεία Ελευθερίας
Νίκαια Πλατεία Ελ. Βενιζέλου
Μανιάτικα Αιτωλικού & Μαυρομιχάλη
Πειραιάς Λιμάνι (πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ)
Δημοτικό Θέατρο Γρηγορίου Λαμπράκη
Δείτε 35 σπάνιες φωτογραφίες
[adsense]
[adsense]
_____
Το άρθρο δημοσιεύτηκε πρώτη φορά το 2015 στο LIFO.gr από την Α. Κολοβού. ©LIFO 2015
Πηγή: LIFO.gr
Ροή Ειδήσεων
25/04/2024 | 12:36
Κουτσούμπας: Να ενισχύσουν το ΚΚΕ όλοι όσοι παίρνουν κουράγιο και δύναμη από τους αγώνες στη Ελλάδα
25/04/2024 | 12:30
Έρευνα της αντεισαγγελέως εφετών Λάρισας για την εκχωμάτωση και επίστρωση του σημείου του δυστυχήματος στα Τέμπη
25/04/2024 | 12:23
Έλενα Ακρίτα: Όχι κ.Βασίλη Κασσελάκη, δεν είναι «ευπρόσδεκτες» οι ψήφοι του μορφώματος
25/04/2024 | 12:14
Χατζίδου για Μενεγάκη: «Οι εποχές αλλάζουν και αυτό αποτυπώνεται στα νούμερα τηλεθεάσης»
25/04/2024 | 11:59
Ν.Ρωμανός: Για μια ακόμη φορά αποδεικνύεται ότι όσο κι αν αλλάζει η βιτρίνα, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αλλάζει
25/04/2024 | 11:50
Ηλίας Αλεξίου: «Είμαι κακός μπαμπάς, είμαι απόλυτος αρκετές φορές και ψυχαναγκαστικός»
25/04/2024 | 11:18
Άδωνις Γεωργιάδης: Το ΕΣΥ είναι σύστημα ισονομίας, λειτούργησε όπως έπρεπε στην περίπτωση του πατρός Καλλιάνου
24/04/2024 | 13:45
O Γιώργος Λιάγκας «μαλλιά κουβάρια» με την Άρια Καλύβα: «Δεν θα συνεχίσω το παιχνιδάκι σου, με προσβάλει η στάση σου»
24/04/2024 | 16:45
Ματίνα Παγώνη: Η απάντηση της στις κατηγορίες του Γιάννη Καλλιάνου για την αντιμετώπιση του πατέρα του στο νοσοκομείο
24/04/2024 | 18:00
Γιάννης Καλλιάνος: «Ο Γιαννάκης το καλό παιδί τελείωσε, το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκκαλο»
24/04/2024 | 15:02
Φαίη Σκορδά-Μάρτζυ Λαζάρου σε έντονο διάλογο στον αέρα: «Είναι η άποψή μου, είναι ακραίο να το λες αυτό δημόσια»
24/04/2024 | 13:51
Κρατείται με εντολή Τασούλα ο βουλευτής Κωνσταντίνος Φλώρος ο οποίος γρονθοκόπησε άλλο βουλευτή – Οδηγείται στη ΓΑΔΑ
24/04/2024 | 09:30
Στέφανος Κασσελάκης: Συνεχίζει το Q&A στο Instagram: Πώς περνάει το Σαββατόβραδο, τι μουσική ακούει – Η συμβουλή του Τσίπρα
24/04/2024 | 13:23
Ζωή Κωνσταντοπούλου-Διαμαντής Καραναστάσης: Η πρώτη κοινή δημόσια εμφάνιση μετά τα δημοσιεύματα περί χωρισμού
24/04/2024 | 11:38